Onko jokin vitamiinilisä saanut sinut piristymään?
Tuntuu kuin olisin aina sumussa ja väsynyt. Paikkoja särkee ja kolottaa ja olen vasta parikymppinen. Oletteko muut saaneet väsymykseen ja saamattomuuteen vitamiinilisistä apua? Jos niin mistä?
Kommentit (30)
Tussua jos saa kerran viikossa, niin jomotus kaikkoaa.
M23
En ole huomannut vaikutusta muilla kuin D- ja ehkä vähän B-vitamiinilla.
D-vitamiini ja Berocca (B ja C vitamiini).
Nehän auttavat vain, jos sinulla on kyseisistä vitamiineista oikeasti vajetta. Kannattaisi ennemmin käydä lääkärissä ja labrassa.
Ei vitamiini mutta rauta on. Aivan kuin olisi laitettu virtanappi päälle.
No ei nyt vitamiini, mutta jodi. Olin väsynyt, mikään määrä unta ei meinannut riittää. Mulla todettiin sit jodin puutos. Sinänsä aika harvinainen juttu Suomessa, mut joo: jodi piristi tän tyypin.
Sinulla voi olla raudanpuute. Tai kilpirauhasen vajaatoiminta. Aloita näistä keskustelu lääkärin kanssa ja pääset verikokeisiin.
Ei ole vitamiini mutta on adaptogeeni juuri eli ashwagandha.
Paras lisäravinne mitä olen koskaan käyttänyt.
Magnesium! Nukuin paremmin ja olen päivisin pirteämpi.
Itse ostin juuri magnesium ja rautatabletit kokeiluun
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt vitamiini, mutta jodi. Olin väsynyt, mikään määrä unta ei meinannut riittää. Mulla todettiin sit jodin puutos. Sinänsä aika harvinainen juttu Suomessa, mut joo: jodi piristi tän tyypin.
Sinulla ehkä todettiin puutos, mutta summassa ei jodia kannata kenenkään alkaa popsimaan. Puutos on harvinaista, jos käyttää eläinkunnan tuotteita ja/tai jodioitua suolaa. Liikasaanti tekee häikkää kilpirauhaselle.
Ukilla sodassa pervitiini tepsi kuulema.
Sitä on hankala saada nykyään
Vierailija kirjoitti:
Siitepölytuotteet eli perga
Entä siitepölyallergia?
Näköjään nuo rahkat näyttäisi olevan naisten suosiossa ja hiilihydraatteja varsinkin leivän muodossa pyritään välttelemään.
Miksette te ihmiset mene lääkäriin ja ota selvää, mistä oikeasti on kysymys. Vitamiineista ei tutkitusti ole mitään hyötyä D:tä lukuunottamatta. Niiden lisääminen auttaa oireisiin vain oikeassa puutoksessa.
D