Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookissa työaikana, miksi?

Vierailija
08.07.2013 |

Olen lomani aikana huomannut, että erittäin moni tuttavapiiristä on koko ajan facebookissa työaikana ja heittelee kommentteja. Myös työkaverit näyttävät näin tekevän, vaikka työpaikalla on aina hektinen meno ja jokainen valittaa kiirettä ja sitä, ettei ehdi töitään kunnolla hoitaa, niin miten ihmeessä sitä ehtii sit facessa oleilla. Ei vain itselleni ole tullut mieleen työaikana facebookissa lojua, kun sitä kiirettä todella riittää.. Vähän harmittaakin, kun näkee mitä se joidenkin kiire sitten onkin..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieneekö siinä niin eroa onko työajalla facebookissa vai mammapalstalla.

Vierailija
2/9 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakaan ei ole tarpeeksi tekemistä. Työnkuvaani kuuluu paikalla olemista, joten kunhan olen paikalla tiettynä aikana, sama se vaikka imeskelen varpaitani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on kausittaista työtä, välillä ollaan rauhallisemmin ja välillä sitten painetaan kiireellä hommia.

Facebook on myös hyvä paikka sopia lounastreffit, pitää yhteyttä kotiin yms.

Vierailija
4/9 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä nyt varmaan eroa ole, työnantajan ajan ja rahan tuhlausta mielestäni molemmat. Itse olen tosiaan lomalla, niin voin ollakin täällä aihe vapaalla. ;)

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 09:13"]

Lieneekö siinä niin eroa onko työajalla facebookissa vai mammapalstalla.

[/quote]

Vierailija
5/9 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä myöntää, että pimeässä huoneessa nukkuvien lasten unta valvoessani, tulee kyllä käytyä puhelimella fb:ssä. Enkä edes kanna asiasta huonoa omaatuntoa. Jos palkka joskus nousee noin satasellakin, lupaan käyttää tuonkin ajan, etsimällä sillä puhelimen netillä päivähoitoon liittyvää tietoa.

Vierailija
6/9 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 09:12"]

Olen lomani aikana huomannut, että erittäin moni tuttavapiiristä on koko ajan facebookissa työaikana ja heittelee kommentteja. Myös työkaverit näyttävät näin tekevän, vaikka työpaikalla on aina hektinen meno ja jokainen valittaa kiirettä ja sitä, ettei ehdi töitään kunnolla hoitaa, niin miten ihmeessä sitä ehtii sit facessa oleilla. Ei vain itselleni ole tullut mieleen työaikana facebookissa lojua, kun sitä kiirettä todella riittää.. Vähän harmittaakin, kun näkee mitä se joidenkin kiire sitten onkin..

[/quote] Työnantajan toivomuksesta.

Vierailija
7/9 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko ajan Facebook auki yhdellä välilehdellä ja netti siis auki koska sitä tarvitsen työssäni. Kone sanoo mulle plöp, kun joku kommentoi jotain tms. Silloin voin käydä vilkaisemassa ja ehkä vastaankin siihen jotain jos siltä tuntuu. Aikaa tuohon menee työajastani alle 30 sekuntia, eli en koe, että se häiritsee työtäni mitenkään. Jos minulla on jotain tärkeää kesken, en tietenkään keskeytä sitä vaan katson myöhemmin mitä tapahtui.

Vierailija
8/9 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka olisi kiireistä niin kyllä mä pyrin pitämään ainakin kerran tunnissa sellaisen viiden minuutin tauon, eli käyn vaikka vessassa tai haen juotavaa ja vilkaisen Facebookin tms. Ja muutenkin toki Facebook voi joskus olla auki, ei siihen kuitenkaan kulu kuin puolisen minuuttia kerrallaan ihan maksimissaan. Toki jos teen jotain hankalaa, keskittymistä vaativaa tehtävää, niin silloin tietysti suljen kaikki häiriötekijät pois.

Aikaisemmassa työssäni tosin Facebook oli myös keskeinen työväline, eli piti pitää työnantajan sivu ajantasalla sekä olla muutamassa asiaanliittyvässä ryhmässä ja keskustella niissä.

Vierailija
9/9 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen IT-alalla, ja ainakin se että minä pystyn tekemään työtäni suorastaan vaatii lyhyitä muutaman minuutin mittaisia ihan muun asian ajattelutaukoja silloin tällöin, ehkä muutaman kerran tunnissa. Jos yritän pakottaa itseni väkisin vaan koodaamaan ilman luovia taukoja, alkaa ahdistaa eikä tule mitään. Mutta kun käyn välillä Vauvassa, feissarissa, blogeissa niin työ sujuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan