Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni repeymä synnytyksessä ommeltu, ja olen tyytymätön...

15.02.2006 |

Mulle tuli 1. asteen repeämä synnytyksessä pari vkoa sitten. Kätilö ompeli siihen muutaman tikin, vaikkakin sanoi ettei tikit välttämättä olisi tarpeen ollenkaan. Nyt kun tarkastelin lopputulosta, en ole lainkaan tyytyväinen. Olisi voinut tehdä siistimpää jälkeä.

Onko muita, joilla käynyt näin? Olisko asialle vielä jotain tehtävissä, kannattaiskohan kysyä jälkitarkastukseessa, jos vielä voisi parsia uudelleen?

Vai murehdinkohan ihan joutavanpäiväistä...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa itelläkin ois tullu vaan pieni repeämä... ja pieni arpi!! Mulla repes ja leikattii ihan peppureikään asti.. Sairaalassa ollessa haava tulehtui ja kotona pari päivää oltua KAIKKI tikit petti, eli alapää oli yhtä AVOHAAVA! Paraneminen siis kesti IKUISUUDEN, kun odoteltiin että koskas se itsellään umpeutuis... En siis voinut kuvitellakaan edes istumisesta yli kuukauteen!! Enkä todellakaan pidä nykyisestä alapääni ulkonäöstä, tms.. Seksikään ei vielä ongelmitta suju vaikka synnytyksestä on jo 8½kk, koska on niin paljon arpikudosta, joka ei jousta yhtään... Jos olisin tämän tiennyt olisin vaatimalla vaatiut sektiota!!

Mutta tapahtunut mikä tapahtunut... Onneksi poika on terve!! :)

Vierailija
2/9 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti pikkuisen leikata. Muutaman tikin sain, hyvin parani, mutta tyytymätön olen. Tästä nyt siis aikaa 2½ vuotta. Siihen kohtaan jäi semmonen kieleke/lovi. Ei siitä suurempaa haittaa ole, mutta sen olen huomannut että kaikki vuodot valuu vähän enemmän oikealle. Ihan selkeesti täytyy esim pikkuhoususuoja laittaa ihan oikeaan reunaan jottei mee ohi. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen asteen repeämä tuli ja 4 tikkiä (kaksi tikkiä kahdessä eri kohdassa). Toisessa kohdassa tuntuu että jotain on ommeltu " kiinni" , liian kireälle ja jotenkin päällekkäin. Toisessa kohdin sitten lovi. Synnytyksestä on yli vuosi. Toivossa oon elänyt tähän asti, että muutosta tapahtuisi, mutta ei ole näkynyt eikä kuulunut... Pitäisi varmaan ottaa asia puheeksi neuvolassa, kun tuon kireä kohta haittaa yhdynnässä ja kipeytyy. =(

Vierailija
4/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli synnytyksessä (josta on kohta kaksi vuotta) 2. asteen repeämät. En kyllä suostunut alapäätäni katsomaan varmaan pariin kuukauteen. Sen verran tunnustelin, että ihan erilaiselta tuntui, kuin ennen. Alapää oli pitkään muutenkin ihan erilainen, ei pelkästään repeämien takia. Siellä oli paikat ikäänkuin vielä " auki" . Normaaliksi palautui kun synnytyksestä oli jotain puoli vuotta. On ihan varma, että pimpsa näyttää erilaiselta, olethan synnyttänyt nainen. Odottele rauhassa, aika varmaan tekee tehtävänsä. Mutta voithan kysyä jälkitarkatuksessa lääkäriltä, jos asia vielä askarruttaa.

Vierailija
5/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tyytymätön ollut- olen vieläkin yli 2,5 v jälkeen. Ymmärtääkseni ommeltuja haavoja ei yleensä avata uudelleen mutta kysy vain jälkitarkastuksessa asiaa, jos sinusta tuntuu siltä. Ei siitä haittaakaan ole. Haavojen parantumista on hyvä tarkkailla aina muutenkin, vaikka varmaan paranetkin hyvin.

Vierailija
6/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ityiselle " kauneusleikkaukseen" , mutta siitä todennäköisimmin jäisi suurempi arpi kuin tuosta parilla tikillä selvitystä repeämästä.

Itselle laitettiin pari tikkiä myös repeämän jälkeen ja kätilö sanoi, että olisi ilmankin pärjätty, mutta kyllä oli järkyttävä näky omaan silmään silti! Jälkitarkastuksessa lääkäri tosin sanoi, että " Ai täällä ei mitään tikkejä ole tarvittukaan..." ! Eli ulkopuolisin silmin oli ilmeisimmin ihan siististi ommeltu ;).

On myönnettävä, että ei tuolla enää samalta näytä kuin ennen, (vai onko sittenkin niin, että aika kultaa muistot?) mutta olkaamme kiitollisia siitä miten vähällä pääsimme, kun joillekin tulee repeämiä, jotka ihan oikeasti vaikeuttavat elämää.

Ja vielä: muista, että synnytyksestä on sinulla vasta todella lyhyt aika ja paljon ehtii vielä tapahtua, vaikkakin varmasti hissukseen.

Hyvää paranemista!

Vierailija
7/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tiedä nykyistä käytyäntöä, mutta 31 vuotta sitten äitini oli ommeltu siten, että arpi tuntui aina pyyhkiessä, siis vessassa...

Kun siitä reilun vuoden päästä sai toisen lapsen, silloinen kätilö sanoi itse, että on niin huonosti ommeltu, että otetaanko auki ja ommellaan uudestaan. Näin oli tehty ja sen jälkeen ei ole arpi tuntunut eikä vaivannut!

Vierailija
8/9 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli etta parin viikon paasta synnytyksesta on tosi vaikea tietaa miten haava lopulta paranee; mulla oli tosin paljon isompi repeama mutta se ei kylla normaalilta tuntunut (en sita kylla katsellutkaan, ei tehnyt mieli ;-)) seuraavaan 6 kk. sen jalkeen alkoi taas tuntua ihan tavalliselta. eli ennenkuin revitaan uudestaan auki (toisessa synnytyksessahan se aukeaa tod. nak. joka tapauksessa jos " maltat" odottaa...) ja tehdaan lisaa arpikudosta (joka on limakalvolla tylsaa ainakin musta koska joustaa varsinkin alussa paljon huonommin) niin kannattaa odotella jonkin aikaa. kirjoituksestasi en saanut kylla ihan selvaa kuvaa josko haitta on mielestasi esteettinen vaiko jopa epamukava/kivulias. jalkimmaista lahtisin minakin ehka korjauttamaan jos ei itsestaan korjaudu ajan kanssa, edellisen suhteen taytyy vain todeta etta synnyttamisesta jaa monesti monenkinlaista jalkea, ihan samanlaista tuskin tulee meista kenestakaan kuin ennen sita. onnea paranemiseesi!

Vierailija
9/9 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki äidit!

Mulla tuli viime synnytyksessä 3. asteen repeytymä, eli sisältä häntäluuhun asti ja nättiä siitä ei saanut tekemälläkään... kannattaa olla iloinen jos tulee vain 1. asteen kun se ei näy minnekkään jos ei itse huomaa. Mulla taas näkyy ihan selvään koko arpi, mutta onneksi mieheni ei sinne niin tarkaan kattele, onko nätti vai ei...

Rv 34+5