Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Eloisat perjantaihin***

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs meillä oli eilen pinossa säpinää. Elokuisen vauvan maailmaan ilmaantuminen sai lähestulkoon kaikki aktiivit liikkeelle ja kaikille mieleen sen oman lähestyvän synnytyksen. Minäkin sain laitettua vauvan kotiutusvaatteet kuntoon ja mietittyä hiukan tuota sairaalakassia. Viikkoja on varmasti vielä edessä, mutta eihän sitä voi koskaan olla varma. Pantterikin ajatteli tapaamisessa, että voisi mennä ylikin, mutta niinpä vain vauva syntyi etuajassa. Nyt sitten sitä nimeä miettimään vai joko olette keksineet...

LEM: Sinulla on edessä jännät ajat. Onneksi olet jo noin hyvillä viikoilla, jos vauva täytyy etuajassa maailmaan " pyöräyttää" . Koitahan levätä minkä pikkupoikien puuhastelulta ehdit. DVD-filmit kehiin ilman huonoa omatuntoa! Minäkin olen tehnyt viime päivinä niin, kun olen ollut oikein tattis.

Elo: Olipa lohduttavaa kuulla, että jollain muulla samanlaiset mielihalut. Päivän jauhoisten vitamiinipurutablettien ottaminen aamuisin on silkkaa herkuttelua. Eilen muuten imuroin kahteen kertaan (kun nuo lapset kantavat jaloissaan santaa sisään :) ).

Minulla on elokuun alussa ultra, jossa tsekataan tuota vauvan kokoa. Mies olisi halunnut mukaan, mutta on silloin pohjoisessa isompien lasten kanssa. Vannotti kyllä, että en saa lähteä synnyttämään sinä aikana, kun hän on pois. No minä en usko vauvan syntyvän ennen rv 39 eikä usko neuvolan terveydenhoitajakaan ja sinne on elokuun alusta vielä hyvin aikaa.

Nyt lähden laittamaan aamiaista nälkäiselle lapsilaumalleni. Palaan taas useaan otteeseen päivän aikana...Ihanaa päivää kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 33+3

Vierailija
2/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka aamu piiiiiiitkään aikaan kun ei arska porota!!! pilivistä on!

Miula on vasemmasta jalasta joku hermo jääny jumiin, tietyt liikkeet saa jalan lähtee alta ihan noin vaan... eilen meinattiin kaatua esikon kaa rapuissa tämän takia :(, ei ois tullu kovinkaan siistiä jälkee siitä rytinästä luulen ma....

SAIRAALAKASSI: juuh, en ole pakannut..... ei kiinnosta tällähetkellä mikään vauvaan liittyvä, en tie miks, mutta kun ei nappaa niin ei nappaa... Miule varmaan iskee jo nytten masennus tulevasta yliaikaisuudesta :P :) :( ;)...

VIIMENEN ULTRA on miula ens maanantaina, odotan jännityksellä :)... harmi vaan ettei ole lääkäri ultraamassa ni ei tule sisätutkimustakaan (tää siis oikein oottas et joku tunkee kouransa alaosastoon)...

Tänään lähdetään rokkaajien alta mummilaan " hoitoon" tytön kaa, joten voip olla ettei meikää viikonloppuna täällä näy. Joten kaikille toivotan nyt HYVÄT VIIKONLOPUT, ja tsemppistä jos joku lähtee nyytin hakuun! :)

hanneli ja natikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanneli80: sulla varmaa sama ku mulla,mut mulla ei oo vielä jalat menny alta,mutta kipua on senkin edestä välillä kun kävelen.

ihanaa sai piiiiiiitkästä aikaa nukkua kunnolla vaikka nukahtaminen oli vaikeaa,en tienny väsyttääkö vaikka väsytti :D (olipas hassusti sanottu). meillä tyttö meni mummolaan ku meillä on tässä pikkuveikan muuttoapu juttuja tälle ja huomiselle,anoppi toi eilen suonenjoelta just poimittuja mansikoit iso laatikollisen,joten otan äitilleni mukaan ja istuskelen siellä kun muut muuttaa :P :).

masupallero se on ollu kummiskin aika vilkas ja pyllyä yrittää tunkee masunahkan läpi hihi

hei muuten mistä johtuu moinen kun heräsin muutaman kerran siihen kun ylämasua polttelee,niin ku tota nahkaa ja se on pirun arka,auttoi kyllä ku rasvasin sitä?. sen verran napakka että ei pystynyn nukkuu?!

noh ei nyt muuta,nauttikaamme tästä viileestä päivästä (mä ainakin )!

k.h.p ja tärppi 33+5

Vierailija
4/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi miehesikin ehti mukaan. Ihanaa varmasti (ainakin jälkikäteen) kun suloinen vauva tuli maailmaan loppujen lopuksi tosi lyhytaikaisella tuskalla!

Minulle tuo viestisi puolestaan aiheutti pienoisen shokin, kun oma ukkoni suunnittelee katoavansa toiselle puolelle Suomea harrastusjuttuihinsa vuorokaudeksi juuri tuossa rv37+4 ja 5, eli ensi vkl. Eilen viimeisessä nlalääkärissä sanottiin, että vauvan pää on jo tosi alhaalla ja kiinnittynyt. Meillä kun sukulaisia ei ole lähimaillakaan passissa, joten joillekin naapureille/kavereille sitten pitäisi esikko saada, ja heillä tietty omat lomasuunnitelmat jne... Hirvittää ajatus soitella esikolle paikkaa kaikille mahdollisille (puoli)tutuille yksin synnytyksen ollessa käynnissä, ja mahdollisesti vielä hoitaa tuo koko kättärille hakeutuminen ja synnytysjuttukin yksin!!! Mies pitää ilmeisesti minua vain turhia hermoilevana eikä pysty uskomaan että lapsi todella voi syntyä jo silloin, ei vaikka laitoin hänet lukemaan tuon kertomuksesikin. Esikko syntyi lasketun ajan tienoilla 11 tunnissa, nyt läkäri sanoi että tuskin menee ainakaan yhtään yli. Minusta on kohtuutonta että edes joudun murehtimaan tällaisia asioita!

no, tulipas paasattua. Toivottavasti huominen on aurinkoisempi päivä (näin mentaalisesti), muuten tämä pilvinen sää sopii oikein hyvin...

adalmina 36+3

Vierailija
5/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti aluksi onnea Pantterille pienestä pojasta! Kiva, että kaikki meni hienosti ja vielä niin nopsaan.

Mieliteoista ja -haluista oli ollut eilen puhetta. Kieltämättä nauratti se Opemamman pölynimuri-juttu, mutta enpä tiedä ovatko omat " intohimot" sen järkevämpiä. Auton ilmastointi, puusauna, autotalli (niinkuin joku toinenkin taisi mainita) ja kylmäkellari, siinä muutamia juttuja, mitkä tuoksuvat / haisevat tällä hetkellä tosi hyvälle.. Kuumilla keleillä kylmäkellari houkuttelee myös muuten, voisin järjestellä muutamaa hillopurkkia loputtomiin ;)) Ruoka-aineista en osaa niinkään sanoa, mutta hedelmät ainakin maistuvat.

Nivelet alkavat olla lujilla. Lantio " naksuu" jo melkoisesti ja käsissä on pienet nivelet kipeinä. Turvotusta ei ole vielä kovin paljon (lähinnä jaloissa) mutta tuntuu, ettei käsissä ole enää puristusvoimaa. Kaikki juotavapullojen avaamiset yms. jää nyt miehelle. Ovatko muut huomanneet moista? Olen pistänyt vaivan raskauden piikkiin, mutta kun suvussa on reumaa, miettii sitäkin aina välillä.

Mutta nyt menen ottamaan pyykit koneesta, joten toivottelen hyvää viikonloppua kaikille. Voikaahan hyvin!!

Terv. Kumkwatti + Rusina rv35

Vierailija
6/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea PANTTERILLE!! Jännittävää lukea pinoa kun alkaa näitä elokuisiakin vauvoja pikku hiljaa syntyä.

Ja loppuviesti onkin sitten ihan omaa napaa...

Itsellä vähän ristiriitaiset tunteet kun viikkoja kumminkin vasta 34 eli saattaa hyvinkin kestää vielä pitkän tovin ennekuin vauva putkahtaa maailmaan. Mutta ennemmin tai myöhemmin =)

Supistuksia on ollut kahden päivän aikana kovasti. Tai noita mahan kovettumisia ja hengästymisiä. Nytkin tätä kirjoittaessa hengästyttää ja maha on ihan kova. Vähän höntsä olo niistä tulee kun tulee niin tiheään. Ajattelin että jos kovin jatkuvat niin menen näytille varmuuden vuoksi. Tietääpähän ainakin että kuinka kauas uskaltaa matkustaa näillä vikoilla viikoilla.

Neuvolassa muuten kaikki ok, eilen oli käynti. Verenpaineet ok ja pissa puhdas. Viime viikon sokerirasituskokeessakaan ei ilmennyt mitään, huh. Toisaalta ihan hyvä että siihen jouduin kun nyt on ollut ruokavalio aikas terveellinen. Painoa ei ollut tullut neuvolassa yhtään, pari sataa grammaa miinusta. Se ei haittaa, koska kokonaispainoa on kertynyt tässä raskaudessa kuitenkin jo 11kg ja vielä on yli kuukausi odotettavaa.

Rautaa pitää alkaa taas popsimaan, hemppa oli 114. Väsyttää kyllä ja tiesin että alhainen sen täytyy olla. Tai en tiedä onko tuo lukema kauhean alhainen noin yleensä mutta minulle on.

Vauvanvaatteita hain äitini luota. Olen halunnut pitää sukupuolen salassa joten tyydyin vain yksinäni yläkerrassa hypistelemään ihania vaaleanpunaisia vaatteita joita pikkukakkoselle ostin ja otin mukaani niitä neutraaleita värejä =) Jotenkin olen nyt härkäpäinen tämän asian suhteen mutta ehkä se sallittakoon..

Kylpyhuoneremontti edistyy. Vesieristys on melkein laitettu (haisee yläkertaan asti aika pahalle, yök) ja kohta päästään laattoja lätkimään.

Eipä muuta, nyt kuopuksen kanssa hiekkalaatikolle.

Mukavaa viikonloppua ja odotuksen loppumetrejä kaikille!

t.tuuli72 + jumppatyttö rv34+1

Vierailija
7/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman helpottavaa kun on viileämpää.. Heti paljon paremmin nukuinkin.

Tuuli, mullakin on useemman päivän jo supistellut vähän väliä. Ei mitenkään säännöllisesti mut muuten kyllä tosi paljon. Nyt sit soitin Haikaranpesään et pitäskös jotain tehdä tai olla tekemättä. :)

Sanoivat sieltä sit et mennä käymään äitiyspolilla, et tarkastetaan tilanne. Nyt sit oottelen miestä kotiin et lähtee käyttämään mua siellä. Onneksi mun sisko on meillä just, niin ei tarvi esikoiselle alkaa hoitajaa ettimään. Luultavasti kun sinne päivystykseen menee, niin siellä sit kestää sata vuotta...

Mutta nyt alan valmistautua lähtöön, palaan kertomaan sit et mitä kättärillä meinattiin.

Calathea 33+4

Vierailija
8/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAJUISTA:

Mua ei taida hajut oikein kiinnostaa ollenkaan kun en ole tuollaista ilmiötä ollenkaan huomannut. Eilen pistin koko kämpän ihan kloorinhajuiseksi, kun siivosin keittiön kaappeja ja sen usean kämpän ongelmakohdan eli roskiskaapin. Mietin juuri, että uuninkin voisi sellaisella aineella käsitellä, jos tätä siivousintoa nyt edes jonkinverran riittäisi.

NEUVOLAKUULUMISIA: Painoa tullut ihan liikaa viikossa, vaikka olen syönyt pääasiassa tyyliin raejuustosalaattia ja välipalaksi omenaa ja manteleita. Hmm...kädet on kyllä ihan tökköset eli turvotus ehkäpä aiheuttaa tuon ilmiön. Sf-mittakin oli noussut taas keskikäyrän tuntumaan tai pikkasen jopa yli. Siellä oltiin hyvin rt:ssä, mutta ei kiinnitytty vielä. Ensi viikolla sitten taas neuvolaan... ellei tule lähtöä, mutta tuskinpa.

Ja täällä oli jopa satanut yöllä ja nyt on pilviäkin taivaalla. Ja heti iski yöllä pari hyttystä avoimesta ikkunasta sisään kun oli kostea ilma. Pitäisi varmaan hankkia hyttysverkko kun inhoan sitä ininää!

Pia 37+3

Vierailija
9/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi väsynyt olo koko kehossa, vaikka pitkät yöunetkin takana. Jalat painavat melkein tonnin kipale ja tekisi mieli vaan lötköttää. Siis ei nukutu, mutta fyysinen väsymys on ottanut vallan.

Adalmina- täällä on myös kovasti mietityttänyt esikoisen hoito, kun synnytys sitten joskus käynnistyy. Meillä ei oikein ole ketään läheisempiä tuttuja paikkakunnalla, jotka voisivat tulla apuihin. Isovanhemmat todella kaukana ja naapuritkin vielä muuton jälkeen vieraita.Toivon, että synnytys käynnistyisi aamulla, niin voitaisiin jättää esikoinen päiväkotiin. Huonolla tuurilla joudun synnyttämään yksin... Ei sekään tuntuisi hyvältä, että tyttö jäisi aivan vieraiden hoitoon. Mieluummin synnytän yksin ja esikoinen on isänsä kanssa. Yritän toki vielä saada muutamaa kaveria " soittolistalle" , mutta pahaksi onneksi ne joiden varaan olin hiukan laskenut eivät ole maisemissa. Yksi kaveri esim. sai uuden työpaikan ja on 2 viikkoa koulutuksessa toisella paikkakunnalla.

Velho78 rv35+2

Vierailija
10/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni ihan keturalleen, vaikka olikin viileää.. Oksetti, närästi ja ylävatsaa kiristi(=sattui!!). Tänään sitten soitin äitipolille kun ukko oli sitä mieltä että pitää soittaa.. Kipuilua jatkunut jo noin viikon, pari viime päivää olleet pahempia.. Itse jäisin vain aina kotiin kärvistelemään, mutta onneks(?) on tuo ukko, tulee ehkä synnyttämäänkin lähdettyä sitten joskus..

Joka tapauksessa käskivät kipittää näytille ja nyt alkoi pelottamaan..entä jos jokin onkin ollut vialla jo viikon ja mä oon vaan marissu kotona...:(:(

hmm..takaisin makuulle..

kerutus ja pikku naatti 33+4

Vierailija
11/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Täälläkin vihdoin sataa! Aamupäivä aurinkoisessa puistossa oli taas aika tuskaa kun olin varautunut viileään säähän jo aamusta.

Tuuli72¿kiva kuulla että muillakin on remonttia kesken, meillä edessä vessaremontti ja kylpyhuoneeseen vähän kalusteita.

Tuli sitten kuitenkin vähän paniikki eilen illalla vaikka neuvolalääkärissä olin ihan rauhallinen ja selittelin vain että ei ole supistuksia ja kaikki hyvin. Masuasukki on tosiaan aika alhaalla jo ja keilapallolta haarojen välissä tuntuukin. Ylimmillään liikkeet on navan seudulla ja alimpia tunnen häpyluun kohdalla ja vähän alempana kohdun suulla??

Olin niin varautunut että tämä menee yli ihan vain senkin vuoksi että esikoinen tuli 2 vkoa ennen. Ehkä meneekin, miksei sitä synnytysaikaa voi kirjata kalenteriin ;) Nykyajan ihmisenä pitäisi päästä kaikki suunnittelemaan.

Eilen iltapäivällä tuli muutamia alavatsan vihlaisuja ja illalla mahan kovettumisia, mutta ei mitenkään säännöllisiä. Liikkuminen alkaa olla hankalaa ja illalla en meinaa saada unta kun hyvää asentoa ei löydy millään.

Olen niin asennoitunut että kaikki menee hyvin ja on tähän asti mennytkin. En osaa kuvitella itseäni kärvistelemässä montaa viikkoa, mutta saattahan tosiaan olla että supistelut vain jatkuvat ja hankala olotila vielä monta viikkoa. Toivottavasti ainakin kaksi viikkoa.

Lohduttaudun sillä, että vain 6% syntyy ennen viikkoa 36. Ehdin jo tirauttelemaan ja silittelemään masuasukkia, että pysyisi nyt siellä vielä. Vaatteet lähti samantien pesukoneeseen ja kävin hankkimassa myös liivinsuojia, tuttipullon tutteja, vaippapaketin kertakäyttöisiä, vanupuikkoja yms. Siteet unohtuivat, muuten saisin jo sairaalakassiakin pakattua. Niin ja kävin hankkimassa myös neutraalin valkoisen bodyn, jos se onkin poika! =)

OIREISTA vielä¿.lähes jatkuva nälkä on astunut taas kuvioihin pitkän paussin jälkeen, liittyykö sekin laskeutumiseen? että on mahalaukulla taas tilaa? Vatsa on ollut sekaisin jo ainakin pari viikkoa vaikken syö rautaakaan tällä hetkellä. Esikoisesta oli myös aika pitkään.

Hyvää viikonloppua kaikille elomasuille ja tietty myös syntyneille =)

petraelena 35+0

Vierailija
12/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calathea, luin että sinullakin supistellut vähän väliä. Minä ajattelin kans tuota soittamista Jorvin äitipolille mutta nyt kyllä aion ihan oikeasti soittaa jos he sinullekin sanoivat että ois hyvä tarkistaa. Tätä on jatkunut nyt koko päivän. Nytkin on maha ihan kireä. Onneksi siellä liikutaan kuitenkin hyvin.

Siitä vois olla myös sellaista hyötyä että joskus on hiukan vaikeaa olla tekemättä ja hösäämättä ja vaikka mies auttaakin hommissa niin tekisi välillä terää miehenkin kuulla ihan lääkärin suusta komento ottaa rennosti =)

Nyt soittelemaan.

Tulen lukemaan myöhemmin mitä Calathea sanoivat sinulle sieltä Kättäriltä!

t.tuuli

Calathea_:

Uskomattoman helpottavaa kun on viileämpää.. Heti paljon paremmin nukuinkin.

Tuuli, mullakin on useemman päivän jo supistellut vähän väliä. Ei mitenkään säännöllisesti mut muuten kyllä tosi paljon. Nyt sit soitin Haikaranpesään et pitäskös jotain tehdä tai olla tekemättä. :)

Sanoivat sieltä sit et mennä käymään äitiyspolilla, et tarkastetaan tilanne. Nyt sit oottelen miestä kotiin et lähtee käyttämään mua siellä. Onneksi mun sisko on meillä just, niin ei tarvi esikoiselle alkaa hoitajaa ettimään. Luultavasti kun sinne päivystykseen menee, niin siellä sit kestää sata vuotta...

Mutta nyt alan valmistautua lähtöön, palaan kertomaan sit et mitä kättärillä meinattiin.

Calathea 33+4

Vierailija
13/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolipilvinen päivä ja oikein sopiva lämpötila minulle. Pilvet ovat näyttäneet liikkuneen Itä-Suomeen saakka, joten nauttikaahan sielläkin vaihteeksi pilvisestä päivästä!

Ja sitten heti omaa napaa: Olin aamulla neuvolassa ja vauvan pää on todella alhaalla ja täysin kiinnittynyt. Painoa ei ollut tullut yhtään, mutta sf-mitta oli kasvanut sentillä eli oli nyt 32. Verenpaineet olivat nyt korkeammalla kuin koskaan ennen, 130/88, eli tiistaina jo uudelleen kontrolliin ja heti soitto synnärille jos alkaa tuntua pääkipua ym. Kivuttomia supistuksia on jatkuvasti ja limat juoksee, aamulla tuli jopa päällyhousuista läpi!!:S

Muistelin, että esikoisen aikana limatulpan lähdöstä olisi mennyt vähän yli viikko synnytykseen, mutta nyt kun kaivoin raskauspäiväkirjani esille, niin karu totuus paljastui. Päiviä menikin vähän yli kaksi viikkoa limatulpasta eli jos samaa kaavaa noudatetaan tälläkin kertaa niin synnytys voisi olla ensi viikon viikonloppuna... Tai ennemmin tai myöhemmin, voi näitä ajatuksia jotka pyörivät vain lähestyvässä synnytyksessä!

Adalmina ja Velho miettivät esikoisen saamista hoitoon synnytyksen käynnistyessä. Meillä on onneksi sekä minun että mieheni äidit lomalla juuri nyt, mutta jonkin matkan päässä eli eivät samalla sekunnilla ehdi paikalle kun joudutaan tositoimiin. Esikoinen menee nyt viikonlopuksi äidilleni hoitoon, joten nyt olisi täydellinen ajoitus synnytykselle esikoisen hoitamista ajatellen:)

Nyt täytyy mennä muusin vääntöön, jotta saa perhe sapuskaa. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pantoufle 37+4

Vierailija
14/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vauvaonnitteluista!

Opemamma: En kyllä millään olisi uskonut, että näin aikaisin synnytän ja olin ihan varma, että yli lasketun ajan mennään. Näin se luonto toimii ihan omista ajatuksista riippumatta.

Adalmiina: Ymmärrän huolesi ja täytyy sanoa, että synnytysaamu oli aikamoinen, kun järjestelin 1,5 tuntia kotona asioita ennen sairaalaan lähtöä... En ehtinyt yhtään ajatella synnytystä, kun soittelin hoitopaikkaa ja tein aamupalaa ja yritin keksiä, mitä tarvitsen sairaalaan mukaan. Yllättäen sairaalakassia ei ollut pakattuna eikä muuten kotona mitään muutakaan valmiina vauvaa varten... Mutta kaikesta selvittiin. Onnena tosin se, että meiltä löytyi esikoiselle hoitaja.

Vauva-arkea: Teille, jotka tuskailette olon kanssa ja jo toivoisitte vauvan syntyvän, niin voitte yrittää lohduttautua sillä, että mitä isommaksi vauva masussa kasvaa, niin sen " helpompia" ovat ainakin jotkut asiat. Sairaalassa pieneltä pojalta piti ottaa verensokereita monta kertaa päivässä ja pienet kantapäät olivat kovilla. Toinen asia on syömistiheys. Poika pitää herättää 2-3 tunnin välein syömään, kunnes on 3 kiloinen. Tämä siis osaltaan lisää öiden raskautta. Meillä kello soi siis väh. 3 tunnin välein öisin. Mutta ihanasti kaikki silti alkanut ja tosi suloinen on vauva.

Jaksamista viimeisiin viikkoihin! Lisää vauvauutisia odotellen,

Pantteri

Vierailija
15/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea PANTTERILLE uuden perheenjäsenen johdosta!! Niin se vaan on, että pikkuhiljaa alkaa elovauvelit tupsahtamaan tähän maailmaan. Sinulla, Pantteri, oli aivan uskomattoman nopea ja yllätyksellinen synnytys :)!!

Täälläkin iloitaan SADEPÄIVÄSTÄ. Vihdoinkin tuli se sade, jota olen kuumeisesti odottanut. Olen ollut tänään paljon pirteämpi kuin moneen viikkoon ja kotona on ollut kiva siivotakin ja laitella paikkoja. Tuli pedattua vauvan sänkykin ja kaikki vaatteet on nyt pesty ja silitetty. Tarkoitus olisi myös pitää huoli siitä, että esikoisella on riittävästi puhdasta vaatetta vaatekaapissaan. Mummi ja ukki ovat tulossa poikaa kotiin hoitamaan lähdön koittaessa ja olisihan se kivaa, ettei isovanhempien sentään tarvitsisi alkaa täällä pesemään pyykkiä.

HAJUISTA: Olipas mukava lukea, että muillakin on omituisia maku- ja hajuintohimoja. Minä olen aivan hullaantunut BENSAN hajuun ja voisin vaikka asua autotallissa tms. paikoissa. Olen aina pitänyt bensan hajuista, mutta nyt tässä loppuraskaudessa intohimo on kasvanut. Myös kumin haju on aivan ihana...

OMA OLO: Eilen sitten iski minuunkin aivan kamala TURVOTUS. En ole eläissäni kärsinyt turvotuksesta ja olin aivan ihmeissäni, kun jalat turposivat aivan muodottomiksi. Turvotus on hieman laskenut, mutta ovat nuo jalkaterät edelleen turvonneet. Lisäksi vaivanani on KUTINA, jonka uskon ainakin osaksi liittyvän allergiaan. Näiden lisäksi vatsani on ollut aivan sekaisin kohta kolmatta päivää. Olo ei ole mitenkään kiva. Onneksi on maanantaina neuvola, jotta pääsen juttelemaan näistä vaivoistani. Eikös kutina ja turvotus liity jotenkin myös raskausmyrkytykseen tms.??

Että tällaista tällä kertaa. Kukakohan meistä pääsee seuraavaksi tosi toimiin???

Viikonloppuja kaikille!!

Pepper (37+1)

Vierailija
16/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten perjantai. Tänään vihdoin pääsee lähtemään lomareissulle. Tosin joudutaan varmaan ajelemaan edestakaisin, kun välillä pitäisi käydä talon materiaaleja suunnittelemassa. Muutamalla muulla taisi olla remontti menossa, että vähän samansuuntaista puuhaa muillakin.

Kaikki puhuvat lähestyvästä synnytyksestä. Tosi paljon alkaa jännittää!! Miten siellä pysyy rauhallisena, kun kivut on sietämättömiä?? Sairaalakassia en oo mie vielä ainakaan miettinyt. Onko teillä yleensä ollut mukana miten paljon tavaraa? Pitänee varmaan vähitellen käydä miettimään kassin sisältöä.

Miullakin on tuntunut sellasia ikäviä vihlasuja alapäässä ja välillä ne säteilevät jalkoihin asti. Supistuksia ei tosin oo ollu kovin paljon.

Joo, nyt taijan lähtee laittelemaan tavaroita ja vielä ois vähän siivottavaa. Viikonloppuna en varmaan pinoa ehdi lukea, joten toivotan nyt kaikille hyvää viikonloppua! Ja tsemppiä kovasti, jos joku lähtee synnyttämään!

Babyperhonen ja Onnikki rv 33+5

Vierailija
17/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEPPERIKÖ se niistä kutinoista ja turvotuksista puhui? Mulle sanoi joskus neuvolaterkkari, että usein turvotus lisääntyy juuri vähän ennen synnytystä. Hänen mukaansa lähinnä sen näkee kasvoista. Turvotushan on yksi raskausmyrkytyksen oire, mutta yksinään ei kai mitään vielä tarkoita. Varsinkin nämä kesäkuumat voi turvottaa lisää. Kutinahan taas yleensä liitetään raskaushepatoosiin. Toisaalta itselläkin kun turvottaa oikein käsiä, niin iho alkaa kutista turpoavista paikoista. Mulla turpoaa paikat vähästäkin autossa istumisesta tai esim. laukun kantaminen olalla turvottaa sormet ihan järjettömiksi. Laukun ei tarvi olla edes painava.

SAIRAALAKASSI: täällä vauvalehden nettisivuilla on aika hyvä lista sairaalakassia varten. Itseasiassa tosi tyhjentävä. Itse en meinannut kaikkea sitä varata mukaan, mutta kannattaa käydä katsomassa se lista täältä (jos nyt osaan linkin tehdä)

http://www.vauva-lehti.fi/odotusjasynnytys/default_alasivu.asp?f=27

Ostin kokeeksi yhden mollavauva-kestovaipan (sellaisen A-I-O). Kierreltiin ympäriinsä tänään kaikissa lastentarvikeliikkeissä, ja saatiin hoitotaso sängyn päälle ja pehmuste siihen sekä se kestovaippa. Päivän saldo oli heikko, kun aikaa kului kuitenkin 5 tuntia!!!

Jamssa rv35+5

Vierailija
18/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikähän se nekku suostunut mihinkään yhteistyöhön - itsepäinen erilainen vauva! Siellä se istua nököttää - harmittaa ja pelottaa. Aikaisemmat synnytyskokemukset kun ovat olleet " hyviä" . Minkäs teet. Lantiokuvat ja vauvan mitat otettiin ja ens viikolla katsotaan vaihtoehdot... Lueskella pitäisi pylly pystyssä (mekka asennossa). Pitää toivoa, että sen olo käy tukalaksi ja se haluaa kääntyä...vaikka ei kyllä lupaavalle näytä:(

Ainoa perätilako eloisissa, babybelin tuplavauvaa A taisi olla myös pylly edellä tulossa!

Kretukka 37+1

Vierailija
19/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin käytiin tänään siis kättärillä näytillä. Yllättävän nopeesti selvittiin, ei mennyt kun tunti koko reissuun. Odottamaan ei siis jouduttu ollenkaan. Positiivisesti olin siis yllättynyt! :)

Ensin mentiin sydänkäyrään puoleksi tunniksi, sit päästiinkin heti lääkärille. Sydänkäyrä oli oikein mainio. Pissanäytteen jätin ja lääkäri otti vielä jotain näytteitä myös. Niistä saa sit ens viikolla tulokset, jos sattuu jotain tulehduksia olemaan. Sit lääkäri tutki paikat, vähän oli alkanut aukeemaan ja lyhentynyt oli kans jonkun verran. Ei siis mitään hälyyttävää. Lääkäri sanoi että pari viikkoo jos yrittäis levätä, sit ei haittaa vaikka syntyiskin. Ja jos supistukset jatkuu vielä kipeinä niin tulla sit heti uudestaan näytille.

Painoarvio oli nyt 2 kg. Ja kahden viikon päähän saatiin uus aika, että katsotaan taas mikä on tilanne.

Nyt ei siis auta muuta kun yrittää lepäillä ja ottaa rennosti ainakin se muutama viikko. Heti kun liikkuu niin alkaa supistamaan. Mies sanoikin ettei ota mua enään edes ruokakauppaan mukaan..

Tosi vaikeeta olla tekemättä mitään ja käskee muita tekemään sitä ja tätä.

Nyt hyviä öitä kaikille, painelen lepäilemään.

Calathea 33+4

Vierailija
20/24 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis myös mahdollisesti perätilassa tai poikittain oleskeleva vauva. Ainakaan pää alaspäin ei oleile. Vähän epävarmoja arvioita olen asiasta saanut. Ongelmana vielä, että seilaan nyt kesälomilla kahden maan väliä. Takaisin kotiin, Ruotsiin, palaan rv36+4. Täällä Suomessahan eivät varmasti mitään käännöksiä ala yrittämään, kun en ole tässä maassa kirjoilla, vaikka kansalainen olenkin. Ruotsiin mennessä taas voi olla nippanappa, että ehtivät mitään käännöstä yrittää viikkojen vuoksi. Neuvola siellä päässä siis heti tuolloin rv36+4. Minulla on varsin hatara käsitys millä viikoilla yritellään ja mistä asemista.

Ei auta kuin odotella. Viimeinen neuvolakäynti täällä Suomessa ensi torstaina ja paras juttu olisi, jos terkkari toteaisi vauvan olevan raivotarjonnassa. Saa nähdä.

Velho78 35+2