Ketuttaako teitä muita olla miestänne huonompia liikunnassa?
Treenaan vähintään yhtä paljon kuin mieheni (yksi lepopäivä viikossa), mutta jään silti aina lenkillä toiseksi. Oli kyse sitten juoksusta tai pyöräilystä, niin mies painaa kovempaa ja pidempään. Vähemmällä treenillä. Puhumattakaan tietenkin voimalajeista, joissa tietenkin olen pienikokoisempana naisena heikompi.
Harmittaako teitä muita tällainen? Miksi mies on lähtökohtaisesti parempikuntoinen?
Kommentit (14)
Mä oon puolestani lukenut, että tavallisesti treenaava nainen häviää juoksussa jopa sohvaperunamiehelle! Aivan törkeen perseestä. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 00:08"]
Mä oon puolestani lukenut, että tavallisesti treenaava nainen häviää juoksussa jopa sohvaperunamiehelle! Aivan törkeen perseestä. Ap
[/quote]
No mun tilanne oli tuo, ex harrasti vain kävelyä. Silti kun kävimme lenkeillä, hänelle lenkit ei olleet edes rankkoja. Askelpituus vaikutti kun hän oli mua pitempi mutta ilmeisesti muutenkin.
2
Mies on keskimäärin naista fyysisesti vahvempi ja kestävämpi. Tämän ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä.
Sehän vasta ketuttaisi, jos mieheni olisi huonokuntoisempi kuin minä.
Kyllä miehen pitää olla Mies eikä mikään hiiri.
Eipä harmita. Lenkillä toki jäisin jälkeen mutta taas salilla omalla painolla tehtävissä liikkeissä pärjään paremmin. Mies ei saa ainuttakaan leukaa ja minä vedän niitä lisäpainoilla. Kyllähän se itserakasta mieltäni hivelee :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 00:19"]
Eipä harmita. Lenkillä toki jäisin jälkeen mutta taas salilla omalla painolla tehtävissä liikkeissä pärjään paremmin. Mies ei saa ainuttakaan leukaa ja minä vedän niitä lisäpainoilla. Kyllähän se itserakasta mieltäni hivelee :)
[/quote]
Tää on tosi harvinaista! Siis että nainen vetää enemmän leukoja kuin mies, sillä naisilla on suhteessa heikommat ylävartalon lihakset kuin miehillä. Siksi poliisikoulun pääsykokeissakaan naisilta ei vaadita leukojenvetoa, mutta miehiltä vaaditaan. Meillä mies vetää leukoja lisäpainolla, minä apukuminauhalla...
äJa eihän se nyt yllätyksenä tule, että mies on suhteessa fyysisesti vahvempi, mutta kun treenaan paljon niin luulisin pärjääväni. Ja kyllä se nyppii, kun itse käy kolmesti viikossa juoksemassa ja mies ehkä kerran viikossa ja silti peittoaa mut lenkillä mennen tullen! Ap
Mulle on kerrottu, että raajojeni pituudet ja lihasten kiinnityskohdat (välityksistä joku ukko puhui...) ovat voimaharjoitteluun sopivat. Toisin sanoen olen persjalkainen ja lyhytkätinen. Olen aina saanut vedettyä vähintään muutaman leuan, myös nuorena, kun en ollut kertaakaan salilla käynyt. Mies taas on pitkäraajainen, ja jotenkin enemmän pitkänmatkanjuoksija ihan rakenteeltaankin. Ilmeisesti kropan malli vaikuttaa näihinkin asioihin aika paljon.
Tyhmää verrata vain lajeissa, joissa miehillä on etumatkaa. Naiset ovat usein notkeampia ja heillä on parempi kehon hallinta kuin miehillä. Ei ketuta yhtään, että olen miljoona kertaa miestäni parempi joogassa, pilateksessa, itämaisessa tanssissa jne jne. Mieheni ei pääse edes lootusistuntaan.
Ei se aina noin mene. Minä voitin niin kestävyys- kuin voimalajeissa kymmenisen vuotta vanhemman veljeni teininä. Veli nyt tosin on jonkun edellisen vastaajan mainitsema hiiri, mutta kuitenkin.
Kyllä mua välillä ärsyttää, kun treeneistä huolimatta pääsen miehiin verrattuna vain heikkoihin tuloksiin. Esimerkiksi mulle oli kovan harjoittelun takana, että sain alitettua puolimaratonilla 2 tunnin rajapyykin. Juoksufoorumeilla valtaosa ihmisistä tuntuu olevan miehiä ja vähän masensi, kun niillä tuollainen tulos näin ollen leimataan "sunnuntaihölkkäilijä" tulokseksi. Mitä se tietenkin miehellä olisikin.
Voimalajeista en edes jaksa mainita mitään. Ehkä lihaskestävyys on bodypump-tuntejen ansiosta joitain miehiä parempi (jaksan pitkiä sarjoja keskivertopainoilla), mutta perus salilla heikoinkin ruipelomies pystyy parempaan kuin minä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 00:58"]
Tyhmää verrata vain lajeissa, joissa miehillä on etumatkaa. Naiset ovat usein notkeampia ja heillä on parempi kehon hallinta kuin miehillä. Ei ketuta yhtään, että olen miljoona kertaa miestäni parempi joogassa, pilateksessa, itämaisessa tanssissa jne jne. Mieheni ei pääse edes lootusistuntaan.
[/quote] Miesten ja naisten väliset erot notkeudessa ovat selvästi pienempiä kuin erot esim.voimissa. Esim.jalkojen venyvyys on naisilla ehkä 16%, enintään 20% parempi, mutta miesten alavartalo on kuitenkin n.30% vahvempi ja ylävartalo 50% vahvempi. Ylävartalon nivelissä ei monesti ole sukupuolella suurtakaan merkitystä; miesvoimistelijoiden hartiat ovat usein paljon notkeammat kuin naisten, ja naisilla taas lantion liikkuvuudessa luontainen etulyöntiasema.
On olemassa miehiä, joiden selkä on tasan yhtä notkea kuin maailman notkeimman selkä, mutta yksikään nainen ei ole jaksanut nostaa 200kg pään yläpuolelle. Miehet ovat saaneet 266kg.
Naiset ovat kömpelömpiä, omaavat hitaamman reaktioajan kuin miehet ja tämä näkyy useimmissa joukkuelajeissa ja yksilölajeissa. Leffoissa miehet toimivat usein naistähtien stuntteina. Naisilla on etu ainoastaan tietyissä hienomotorisissa lajeissa, kuten kutomisessa.
Sen lisäksi naisilla on eräänlainen voimakestävyysetu. Jos nainen ja mies ovat täsmälleen yhtä vahvoja lihaksiltaan, jaksaa nainen teoreettisesti nostaa samoilla painoilla useamman toiston kuin mies.
-Mies 28v-
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 01:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 00:58"]
[/quote] Miesten ja naisten väliset erot notkeudessa ovat selvästi pienempiä kuin erot esim.voimissa. Esim.jalkojen venyvyys on naisilla ehkä 16%, enintään 20% parempi, mutta miesten alavartalo on kuitenkin n.30% vahvempi ja ylävartalo 50% vahvempi. Ylävartalon nivelissä ei monesti ole sukupuolella suurtakaan merkitystä; miesvoimistelijoiden hartiat ovat usein paljon notkeammat kuin naisten, ja naisilla taas lantion liikkuvuudessa luontainen etulyöntiasema.
On olemassa miehiä, joiden selkä on tasan yhtä notkea kuin maailman notkeimman selkä, mutta yksikään nainen ei ole jaksanut nostaa 200kg pään yläpuolelle. Miehet ovat saaneet 266kg.
Naiset ovat kömpelömpiä, omaavat hitaamman reaktioajan kuin miehet ja tämä näkyy useimmissa joukkuelajeissa ja yksilölajeissa. Leffoissa miehet toimivat usein naistähtien stuntteina. Naisilla on etu ainoastaan tietyissä hienomotorisissa lajeissa, kuten kutomisessa.
Sen lisäksi naisilla on eräänlainen voimakestävyysetu. Jos nainen ja mies ovat täsmälleen yhtä vahvoja lihaksiltaan, jaksaa nainen teoreettisesti nostaa samoilla painoilla useamman toiston kuin mies.
-Mies 28v-
[/quote] Kuin maailman notkeimman naisen selkä*
Tjaa, olen lukenut, että saman verran treenaava saman ikäinen mies on paremmassa kunnossa kuin nainen..epistä on.:)
Näkeehän tuon parempikuntoisuuden vaikka selvästi, kun vertaa cooperin testin taulukoita: http://fi.wikipedia.org/wiki/Cooperin_testi