Eikä! Tultiin lomamatkalta ja koneessa alkoivat taputtaa kun päästiin
perille Suomeen :) Mä niin luulin ettei tällaista enää harrasteta.
Kommentit (43)
Mukavaa olla jo sen verran vanha, ettei tarvitse niin kovin jännittää, mikä on mahdollisesti typerää ja annanko nyt itsestäni tottuneen maailmanmatkaajan vaikutelman vai en. Elämässä on kivaa, kun osaa iloita vaikkapa lentokoneen laskeutumisesta matkakohteeseen, se taputtaminen on sellainen pieni iloinen hetki, josta pääsee yli varmaan jokainen asiaa paheksuvakin ;-)
80- luvulla taputettiin aina. Onko se siis jäänyt melkein kokonaan pois? Lentopelkoisena taputan onnellisena, että taas säilyin hengissä.
Junamatkoilla pitäs otta sama tyyli. Olis kyllä läpsytysten arvoinen asia jos vr:n vehkeillä joskus jollekkin asemalle aikataulussa pääsis.
En ole kyllä törmännyt taputuksiin, paitsi venäläisten täyttämällä reittilennolla viime uudenvuoden aattona Hgistä erääseen Keski-Euroopan kohteeseen. Ilmeisesti Venäjällä taputustapa on vielä voimissaan.
Pari viikkoa sitten oltiin reissussa ja hämmästelin, ettei kukaan taputtanut :)
No miksi ei taputtasi? Turistimatkan kokopäiväretkellä myös bussinkuljettajalle taputetaan ja lisäksi oven suuhun jätetään kulho, mihin voi jättää pikku tippejä hyvistä kyydistä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 21:18"]
[/quote]
Et ole ilmeisesti matkustellut sitten kovin paljoa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 21:53"]
Muistan nuo taputuslennotkin, mutta kerran muutama vuosi sitten reittilennolla Kittilään taputettiin kun lasku oli vähän pomppuinen ja kapteeni kuulutti että näin sitä tupsahdettiin Kitisen kentälle.
SORRY, piti painaa peukku ylös eikä alas!!
[/quote]
Ulkomaalaiset kyllä taputtaa aina lentokoneessa. Suomalaiset ei kehtaa kun se on niin muka niin noloo...
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 14:37"]
No miksi ei taputtasi? Turistimatkan kokopäiväretkellä myös bussinkuljettajalle taputetaan ja lisäksi oven suuhun jätetään kulho, mihin voi jättää pikku tippejä hyvistä kyydistä.
[/quote]
En ikimaailmassa lähde junttien kanssa bussiretkille. Vuokraan mieluummin oman auton.
Samaan lentokoneeseen on pakko ahtautua ja se riittää.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 21:18"]
[/quote]
Et ole ilmeisesti matkustellut sitten kovin paljoa.
[/quote]
Ja omat huimat matkakokemuksesi ovat ainoastaan suomalaisilla charterkoneilla....
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 22:46"]
eika se ole mitaan retroa etta on jo ihan hyvaksyttavaa.... se on aina ollut hyvaksyttavaa jos niin on halunnut tehda. .. lopettakaa hyvat ihmiset seuraamasta jotain tyhmia 'nain pitaisi olla' saantoja koska moisia saantoja ei ole olemassakaan. me ollaan kaikki taalla vain kerran ja pistetaan elama rullaamaan omien saantojemme mukaan,...
[/quote]
Hyvä kommentti, mutta mä oon jo pitkään ihmetelly av:lla että mistä te ulkosuomalaiset löydätte niitä maailman kolkkia joissa ei saa ääpilkkuja tehtyä. Mä olen saanut ne tekstiin joka mantereella ihan tavan nettikahviloissakin. Vai jätetäänkö ne ääkköset ja öökköset veks juuri siksi että kaikki huomaa että nyt kirjoittaa joku maailmankansalainen?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 16:04"]
eika se ole mitaan retroa etta on jo ihan hyvaksyttavaa.... se on aina ollut hyvaksyttavaa jos niin on halunnut tehda. .. lopettakaa hyvat ihmiset seuraamasta jotain tyhmia 'nain pitaisi olla' saantoja koska moisia saantoja ei ole olemassakaan. me ollaan kaikki taalla vain kerran ja pistetaan elama rullaamaan omien saantojemme mukaan,...
[/quote]
Hyvä kommentti, mutta mä oon jo pitkään ihmetelly av:lla että mistä te ulkosuomalaiset löydätte niitä maailman kolkkia joissa ei saa ääpilkkuja tehtyä. Mä olen saanut ne tekstiin joka mantereella ihan tavan nettikahviloissakin. Vai jätetäänkö ne ääkköset ja öökköset veks juuri siksi että kaikki huomaa että nyt kirjoittaa joku maailmankansalainen?
[/quote]
Minä olen miettinyt tätä samaa:)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 15:51"]
Ulkomaalaiset kyllä taputtaa aina lentokoneessa. Suomalaiset ei kehtaa kun se on niin muka niin noloo...
[/quote]
"Ulkomaalaiset"? :D :D Kumma kun en ole taputteluja Euroopan reittilennoilla juuri kuullut, vaikkei koneessa tiettävästi ole ollut muita suomalaisia?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 16:04"]
[/quote]
[/quote]
Minä olen miettinyt tätä samaa:)
[/quote]
Hah, mä myös! T: eräs ulkosuomalainen ;)
Matkustan työn puolesta paljon lähinnä Keski-Eurooppaan reittilentoja. Olen 1980-luvun lopussa syntynyt ja tuollainen tapa on minulle ihan vieras! Lapsena lensimme hyvin harvoin. Olen siis aloittanut aktiivisen ja säännöllisen lentomatkustamisen vasta viime vuosina. Milloin siis kuuluu taputtaa? Taputetaanko sen kunniaksi että ollaan vihdoin kohteessa vai esimerkiksi kiitoksena lentäjälle? Lennän loppukesästä Lufthansalla Helsingistä Frankfurtiin. Jos taputan niin onko todennäköistä että muut matkustajan yhtyvät taputuksiin? Tuohan on hauska tapa!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 15:54"]
[/quote]
En ikimaailmassa lähde junttien kanssa bussiretkille. Vuokraan mieluummin oman auton.
[/quote]
Ei toki periaatteen naisen kannata junttien kanssa lentokoneeseenkaan mennä! Voit hyvin vuokrata oman jetin. Kuski tulee kaupan päälle, oikeen kaksin kappalein.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 15:54"]
[/quote]
[/quote]
Ei toki periaatteen naisen kannata junttien kanssa lentokoneeseenkaan mennä! Voit hyvin vuokrata oman jetin. Kuski tulee kaupan päälle, oikeen kaksin kappalein.
[/quote]
Jos olisin upporikas niin tekisinkin noin. Vaan taloudelliset realiteetit ovat mitä ovat... :(
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 22:51"]
Hah hah! Siellähän sitten kaikki punaniskat, stringiperseet, lähihoitajat, siiderivalaat ja muut Suomi-juntit taputtivat. Onneksi en ollut paikalla.
[/quote]
Lienee jonkin verran juntteja tuttavapiirissäsi, kun moinen sanavarasto on käytössäsi.