Kysymys passista ja Interrailista...
Tällainen outo kysymys:
Jos matkustan Interrail-lipulla, voin joutua todistamaan asuvani tietyssä maassa ja se tehdään kuulemma passin avulla. Katsovatko ne junassa, mistä maasta passi on peräisin, vai miten ne sen tietävät, missä joku asuu? :)
Kommentit (4)
Mistä olet saanut päähäsi, että asuinmaa pitää todistaa Interrail-lipulla matkustettaessa? Itse olen matkustanut sillä usein, eikä tuollaisia ole kukaan koskaan kysellyt.
Sen siis VOI joutua todistamaan. Interrail-sivuilta luin, että omaan ASUINmaahan ei voi saada lippua, mutta mä en asu Suomessa, joten ajattelin ottaa Suomessa Interrail-lipun. Mulla vaan on Suomen passi, kun suomalainen olen, niin milläs sitten todistan, missä asun? :)
ap
Pitäiskö sun laittaa postia VR:n asiakaspalveluun ja kysyä sieltä? Kai riittää, että lippu on toisessa maassa ostettu. Jos vaikka asut Ruotsissa, niin ostat lipun sieltä. Näyttänee erilaiselta kuin suomalainen vastine.
Passi kertoo vain sen, mikä sun kansalaisuutesi on, joka sekään ei aina pidä paikkaansa tavallaan, mutta asumismaata se ei kerro.