Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys passista ja Interrailista...

Vierailija
07.07.2013 |

Tällainen outo kysymys:

Jos matkustan Interrail-lipulla, voin joutua todistamaan asuvani tietyssä maassa ja se tehdään kuulemma passin avulla. Katsovatko ne junassa, mistä maasta passi on peräisin, vai miten ne sen tietävät, missä joku asuu? :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi kertoo vain sen, mikä sun kansalaisuutesi on, joka sekään ei aina pidä paikkaansa tavallaan, mutta asumismaata se ei kerro.

Vierailija
2/4 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet saanut päähäsi, että asuinmaa pitää todistaa Interrail-lipulla matkustettaessa? Itse olen matkustanut sillä usein, eikä tuollaisia ole kukaan koskaan kysellyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siis VOI joutua todistamaan. Interrail-sivuilta luin, että omaan ASUINmaahan ei voi saada lippua, mutta mä en asu Suomessa, joten ajattelin ottaa Suomessa Interrail-lipun. Mulla vaan on Suomen passi, kun suomalainen olen, niin milläs sitten todistan, missä asun? :)

ap

Vierailija
4/4 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun laittaa postia VR:n asiakaspalveluun ja kysyä sieltä? Kai riittää, että lippu on toisessa maassa ostettu. Jos vaikka asut Ruotsissa, niin ostat lipun sieltä. Näyttänee erilaiselta kuin suomalainen vastine.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi