Alkoholinkäytöstä : Onko yleistä / normaalia?
Onko miten yleistä teidän tuttavapiireissä, että yli 30-vuotiaat vetää niin kovat kännit, että seuraava päivä menee krapulassa maatessa ja oksennellessa? Juotteko itse niin paljon, jos suotte?
Kommentit (10)
Ei määrien tavitse olla isoja, jos kankkusta potee. Mulla on todella harvoin krapulaa, mutta mun kaveri ei voi oikeastaan juoda yhtään mitään, kun se ensinnäkin nousee nykyään heti päähän ja sitä sitten seuraa kamala kooma pariksi päiväksi.
Kyllä mä joskus juon paljon, mutta harvemmin kuin joskus nuorena ja lapsettomana.
Noin kovat tulee otettua pari kolme kertaa vuodessa. Eilen viimeksi. Ja nyt panettaa, onneksi lasten nukkumaan menon jälkeen saan seksiä.
On se aika tavallista. Itse oon 38 ja vedän kunnon kännit joka viikonloppu. Se on vaan minusta hauskaa, ja kun sinkkukin olen niin ei siitä kukaan kärsikään jos juon.
Ok. Kiitos vastauksista. Miestäni vaan ihmettelen - eilen oli viihteellä ja tänään vielä tuossa kuudelta kävi Yrjö kylässä. Itse en käytä alkoa, siksi en ole tuollaisen yleisyydestä perillä oikein.
Onneksi ei tee tuota usein.
Mitä harvemmin juon, sitä kauheammat krapulat tulee. Ikäkin vaikuttaa, ei vanha enää jaksa.. Joskus 25-30 v ennen lapsia biletettiin usein ja nukuttiinkn kylä puolille pivon, mutta olo korjaantui noutopizzalla ja kokiksella. Nyt lasten jälkeen jos joskus harvoin juon reippaammin,olen aivan sairas. Kerran podin krapulaa NELJÄ päivää!!! Su-ke aivan kaamea olo ja oksentelua pari päivää. Sen jälkeen en ole uskaltanut enää ottaa vanhaan malliin lainkaan ja hyvä niin, tuli sillekin touhulle stoppi.
Juodaan niin kuin halutaan, mutta ei jäädä makoilemaan. Businesss as usual.
Olen 22v ja mun kaveripiirissä tuollainen ei ole yleistä. Oma mies (25v) kyllä harrastaa tuota. Ja siis kaverini eivät ole mitään hissukoita, jotkut käy aika tiuhaankin baareissa jne, mutta ei missään krapulassa maata kuoleman kielissä koko päivää. Itse en juo oikeastaan koskaan. Karsastan tuollaista örveltämistä, mieskin saattaa mennä vaihtoon tämän jatkuvan dokaamisen takia.
Omassa kaveripiirissäni (32-38v) ei tuo ole enää kovin yleistä. Toki lapsuksia sattuu :D ja niitä saa sitten nauraa: "en mä juonut ku sen verran ja jeesus, että meni taas pää posliinissa seuraava päivä!! Kyllä huomaa ettei oo enää kakskymppinen!"
Mutta örinä-kännit eivät ole enää Se Juttu,vaan haluaa ottaa sen verran että on hauskaa (juo itsensä ja muut mukaviksi), mutta muistaa stopata jossain vaiheessa ettei mene seuraava päivä harakoille..ja sitä seuraava. Tosin, ei sitä jaksa niin usein käydäkään enää, että siitäkin syystä saattaa joskus mennä överiksi.
Jos joka viikonloppu yli 30 v vetää järkyttävät örinät, niin.. no, mikä minä olen saarnaamaan, mutta ihmettelisin kuitenkin.
No ei ole yleistä, mutta joskus tapahtuu. Ensinnäkään ei nyt ihan hirveän usein varsinaisesti juopotellakaan, vain spesiaalitilanteissa eli lähimpien ystävien juhlissa tms. Ei tällaisia kuitenkaan ole kovin usein, ehkä parin kuukauden välein. Silloin voidaan juoda aika paljonkin, tavoitteena ei tietenkään ole mikään örvellyshumala, mutta koska usein on tarjolla montaa erilaista juomaa, sitä helposti humaltuu. Ja krapulan kauheus riippuu milloin mistäkin. Eli välillä ei tule ollenkaan, vaikka pitäisi, ja joskus taas suhteettoman kamala. Kerran tai kaksi vuodessa taidan itse olla tuollaisessa krapulassa, ja väittäisin olevani aika keskiverto alkoholinkäyttäjä.
jos Juotte siis... ap