Tuntuu, etteivät kylävieraat oikeasti haluaisi tulla meille kylään
iltapäivällä tulee hieno siskoni, jonka ilmeistä, eleistä ja rivien väleistä voi päätellä, että meillä on hänen mielestään kauheaa. Tulee sellainen olo, ettei hän haluaisi tulla meille. Ei olla kutsuttu, vaan kutsui itsensä. Miksi lie, ehkä kokee pakolliseksi tai jotain.
Kommentit (3)
Et voi tietää mitä siskosi ajattelee. Ilmeistä, eleistä ei välttämättä voi päätellä yhtään mitään, tai sitten ainakin ne kertovat jostain aivan muusta. Minulla ainakin on sellainen naama, että olen 90% ajasta vihaisen tai surullisen näköinen, vaikka olen täysin neutraalissa mielentilassa tai vain ajatuksissani tai keskityn johonkin, vaikkapa ruoanlaittoon. Olen kuullut tästä niin monta kertaa!
Yksi syy ovat varmaan mustat, voimakkaat kulmakarvani sekä se, että suupieleni osoittavat valitettavasti alaspäin. Pitäisiköhän lähteä korjaamaan niitä jollain Botoxilla.
Jos siskosi on kerran itse halunnut tulla käymään niin lopeta hänen puolestaan ajatteleminen, hän on halunnut tulla kylään, muuten hän ei tulisi, ja piste.
Ei kannata "tietää", mitä toinen ajattelee. Ei kuitenkaan tiedä. Miksiköhän siskosi olisi tullut teille, jos ei oikeasti haluaisi. Hänellä saattaa olla jokin oma huoli tms
Pelkäänpä, että ainoa keino on sanoa suoraan (kun olet kaksin siskosi kanssa, että "nolaa" häntä), että sinusta tuntuu, että siskosi käy kylässä vain, koska kokee kyläilyn pakolliseksi, ja se (ainakin siltä vaikuttaa) tuntuu sinusta todella pahalta (ja niin saakin).
Voi olla, että siskosi suuttuu, varsinkin jos kalikka kalahti. Täten voi tulla paha olo. Mutta onpahan sitten vain kaksi vaihtoehtoa: 1) siskosi ei enää tule käymään (eli vähän kuin olisi vedetty kipeä mätä hammas pois, vai mitä?) tai 2) kiukun hälvettyä siskosi tajuaa toimineensa väärin, pyytää anteeksi ja ainakin yrittää korjata tapansa.
Hyvällä tuurilla siskoisi tajuaa heti/pian, että on satuttanut sinua ja pyytää anteeksi, tai tulee ilmi, että kyseessä on väärinkäsitys, joka tulee näin korjatuksi.
Joka tapauksessa hankala tilanne, jossa on vaikea toimia oikein. Tseppiä! Toivottavasti asiat järjestyvät.