Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatko toimeentulo- asumistukea?

Vierailija
07.07.2013 |

Olen ihmetellyt miten monet ihmiset elävät kaikenlaisten tukien varassa ja pitävt niitä aivan ansaittuna ikuisuuden jatkuvana etuna. Miten mahtaa käydä kun niitä kiristetään ja kenties poistetaankin kun taloustilanne vaan kiristyy.

Itse en kyllä edes kehtaisi hakea. Kaikkein kummallisinta on että omistusasuntoihin saa asumistukea, eli maksatetaan muilla omaa karttuvaa omaisuutta, tosin se nyt ei nykyisin niin kartu kun asuntojen hinnat laskussa.

Minusta jokaisen pitäisi elää omillaan ja tehdä sen eteen töitä eikä vain siipeillä toisten kustannuksella.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö kehtaisi hakea, vaikket muuten pärjäisi?

Vierailija
2/7 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin laskemassa ja saisin toimeentulotukea, näen vain hankalaksi kaikkien mahdollisten lomakkeiden täytön ja todistukset kaikesta. Vai hoituuko se helposti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä saan asumistukea. yhtään ei hävetä, sen verran palkasta maksan veroja et täytyy jotain takaskin tulla.

Vierailija
4/7 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 09:56"]

mä saan asumistukea. yhtään ei hävetä, sen verran palkasta maksan veroja et täytyy jotain takaskin tulla.

[/quote]

Eikö olisi yksinkertaisempaa alentaa veroja - jokainen käyttäisi tulonsa kuten tykkäisi. Väliin ei tarvita tällaista järkyttävää byrokratiaa, varsinaista "lottoarvontaa" paljonko saa takasin maksamistaan veroista. 

Nykysysteemin soisi lakkaavan pian. Ja niinhän se tekeekin, kun valtion kassa on tyhjä. 

Vierailija
5/7 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että mielipiteesi muuttuisi jos et muuten pärjäisi. Varmasti kehtaisit hakea jos muuta vaihtoehtoa ei olisi. Saan itse molempia, en pidä tätä jatkuvana etuna, syksyllä aloitan taas opiskelun, saan silloinkin molempia sen mitä saan turvatakseni itseni ja lapseni toimeentulon eikä se ole minusta väärin. En pidä itseäni laiskana eikä minua hävetä. Olen ollut aiemmin töissä monta vuotta, opiskellut samalla ja synnyttänyt ihanan lapsen jonka kanssa halusin olla kotona ensimmäiset pari vuotta. Nyt on sitten aika lähteä taas opiskelemaan.

En nosta tukia ilmaisen rahan takia, vaan siksi että minusta oli tärkeää hoitaa lastani kotona eikä sännätä synnäriltä työn pariin. Mielestäni minulla on siihen oikeus, aika aikaa kutakin ja nyt opiskelemaan lisää että saan hyvän työn ja voin itse elättää perheemme jonka mielelläni teenkin, tämä on vain välivaihe. Näin minä ajattelen. Olen onnekas kun meillä on näin hyvä tukijärjestelmä.

Toimeentulotuen hakeminen on hiukan työlästä ensin ku pitää toimittaa kaikki mahdollinen paperi sinne mutta jatkoon ei montaa lappua enää tarvitse. Riippuu tietenkin elämäntilanteestasi.

Vierailija
6/7 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamme asumistukea. Todennäköisesti saisimme myös toimeentulotukea, mutta emme halua ryhtyä sossupummeiksi, joten ennemmin venytämme senttiä.

Vierailija
7/7 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka isot yhtiövastikkeet ihmisillä on, jos muka omistusasuntoon saisi asumistukea? Minun tulot on 1500e netto. Yksi lapsi. En saa tukia. Pieni asunto. Venytän joka senttiä. Eli ihmiset jotka saa tukia, eivät niillä varmasti juhli. Ovat minua pienituloisempia. En voi uskoa, että toimeentulotuki on onni ja autuus, niin kuin moni näyttää uskovan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä