Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en tajua tätä miesten maailmantuskaa "roolinsa etsimisessä"

Vierailija
06.07.2013 |

Uusimmassa Trendissäkin oli juttu "uusista" miehistä ja siinäkin valiteltiin, kuinka miehet joutuvat etsimään oman roolinsa nykymaailmassa, kun perinteiset miehenroolit ovat hajoamassa. Minä en vaan saa kiinni tästä koko ajatusmallista, koska

Perinteisiä miehenrooleja on ollut viimeksi ehkä joskus 50-luvulla, sen jälkeen on ollut jatkuvaa muutosta. Miksi tämä juuri nyt tuntuu olevan niin pinnalla? Onko kyse todellisesta roolikriisistä vai onko kyse lopulta mainostajien luomasta kriisistä? Miehethän ovat selvästi nousseet uudeksi kohderyhmäksi mm. kosmetiikassa - onko siis kyseessä muna vai kana.

Mielestäni roolit eivät ole mitenkään erityisesti muuttuneet 80-luvun lopun jälkeen. Pikemminkin tuntuu, että naisten rooleissa on menty osittain takapakkia. Trendin jutussa jotenkin todettiin, että naiset olisivat vapaampia ja tätä retoriikkaa kuulee myös muissa keskusteluissa. Huh, enpä tiedä, kyllä lasikatot ja -seinät ja rooliodotukset tulevat vastaan lähes joka päivä.

Tuntuu myös, että tuossakin Trendin jutussa katsotaan vaaleanpunaisten silmälasien läpi ns. pehmoisän elämää. Sellainen kyyninen ajatus käy mielessä, että ollaan hakemassa ns. rusinat pullasta. Uusi isä ilmeisesti kantaa lasta trendikkäästi kantorepussa ja käy hiekkiksellä, mutta entäs ne kotityöt, jotka useimmiten kuuluvat äidin rooliin. Ne asiat tuntuvat vielä kokonaan puuttuvan "uuden isän" kuvasta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. V***ttaa lukea jonkun sankarin tilitystä kuinka "hänellä ei ole tilaa olla mies" kun ei ole jotain helvatin puutyöverstasta kerrostalokaksiossa ja vaimokin edellyttää joskus osallistumista YHTEISTEN lasten hoitoon. Joo, ei ole sillä naisellakaan tilaa olla nainen vaan kyllä perusarjessa pitää ne lasten pyllynpesut ja ruokkimiset hoitaa, ihan ilman ininää.

Vierailija
2/25 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mullakin on joskus käynyt mielessä. Kumma kyllä tuttavapiirin miehillä ei ole tuntunut olevan mitään kriisiä miehisyytensä kanssa, vaan ihan sujuvasti ovat tehneet mitä tehtävä on. Oli se sitten ansiotöitä, remonttia, vaipan vaihtoa, ruokaa, lapsen käyttämistä lääkärissä jne. Joku mies on ollut lasten kanssa kotona vauvasta lähtien, toisella on se pullantuoksuinen rouva kotona, mutta silti osataan elää myös perhe-elämää.

Ei näillä mun tuntemilla miehillä tunnu mitään roolikriisiä olevan riippumatta siitä onko sen päivän hommat imurointia ja ruuanlaittoa vai kolvausta ja sahaamista. Ja tuttavapiirin miehiä löytyy insinööreistä konsultteihin ja raksaäijistä lastenhoitajiin. Joko sellainen roolikriisiä poteva miesryhmä puuttuu mun tuttavapiiristäni tai sitten joku haluaa keksiä sellaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, kolmonen. Tuo jäi multa aloituksesta kirjoittamatta, eli että oman kaveripiirini kokemuksella sanoisin, että ei näillä mitään erityisiä ongelmia ole ollut olla mies. Hyvin monenlaisessa roolissa pystyvät toimimaan, tarpeen mukaan. Enkä ole kenenkään kuullut valittavan, etteivät voi toteuttaa itseään miehinä ilman puutyöverstasta :D

Mutta ihan vakavasti mietin Trendin juttuakin lukiessa, että en tunnista tätä ilmiötä enkä oikeasti ymmärrä, miten niin miesten maailma olisi juuri nyt niin suuressa murroksessa. Eikö päinvastoin pitäisi olla helpompaa, kun voi rauhassa helliä vauvaa ilman rooliodotuksia ja lähteä sitten vaikka potkunyrkkeilemään. MIkä ongelma?

Vierailija
4/25 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt tyhmälle miehelle, että mitä ne nykynaisten lasikatot ja rooliodotukset ovat?

Kaikki tuntemani nuoret naiset etenevät työssään vähintään yhtä hyvin kuin vastaavat miehetkin. Itse asiassa paremminkin, sillä naisille on ainakin minun alallani räätälöity kaikenlaisia ohituskaistoja haluttuihin harjoittelupaikkoihin.

Jos EK:ta on uskominen, niin sukupuolten palkkaerotkaan eivät johdu siitä, että samassa tehtävässä maksettaisi naisille vähemmän: http://www.ek.fi/ek/fi/tyomarkkinat_ym/tyoelama/tasa_arvo/naiset_miehet/palkkaerot.php

Ja entäs ne rooliodotukset. Yhtä lailla niitä on miehillekin, jos niihin haluaa alistua. Naisilta "vaaditaan" isoja tissejä, miehiltä isoa penistä. Missä ero?

Vierailija
5/25 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Isäni oli syntynyt 1930-luvulla ja hoiti minua 1970-luvulla ihan pienenäkin ilman ininää, mitä nyt myöhemmin kertoi, että lehdenluku oli välillä jäänyt kesken, kun olin juuri oppinut kävelemään. Ja isompana liikuin aina hänen mukanaan, jopa enemmän kuin äidin, jolla oli eri työajat. Teki ruokaa, pesi pyykkiä ja siivosikin oma-aloitteisesti. Oli myös erittäin miehekäs mies, vanhan ajan herrasmies, pukeutuikin tyylikkäästi. Minusta tulikin oikea isän tyttö, oltiin läheisiä loppuun asti.

Vierailija
6/25 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuo muakin ärsyttää että miehille muka pitäis jotenkin siloitella tietä, ikään kuin antaa mahdollisuus siihen ja tuohon ja naiset on niitä pahiksia jotka ei anna isän olla isä omalla tavallaan jne. Mitä ihmeen paapottavia ne miehet on? Sen kun reilusti ottavat muksun ja hoitavat sitä. Ei niille naisillekaan kukaan mitään siloittele. Yks kerta oikein mietin, että onko sellaista elokuvien ritarillisuutta oikeasti koskaan ollut olemassa? Että mies ois ollut vahva ja voimakas, ja pitänyt naista kuin kukkaa kämmenellä ja nainen saisi olla se heikompi sukupuoli?

Ne tahtoo kyllä olla ne naiset jotka valvoo ja hoitaa sairaita lapsia itsekin sairaana, samaan aikaan kun mies ei jaksa valvoa kun on rankka työ ja sairaana ne raukat vasta kipeitä onkin. Miehet on oikeasti tosi heikkoa tekoa ja naiset sitkeitä kuin sissit. Yleensä se on aina mies joka päätyy esim. itsemurhaan kun elämä potkii, harvemmin nainen.

Vierailija
7/25 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 23:20"]

Enkä ole kenenkään kuullut valittavan, etteivät voi toteuttaa itseään miehinä ilman puutyöverstasta :D

[/quote]

Mun täytyy vielä sen verran sanoa, että mun mieheni haaveilee nimenomaan siitä puutyöverstaasta. Mutta vaikka hän sellaisen toivoisi, ei hänen miehuutensa ole siitä mitenkään riippuvainen eikä koe, ettei voisi toteuttaa itseään miehenä vaikka puutyötilat ovat aika rajatut. Se on yksi asia joka olisi kiva saada, mutta hän on sitä mieltä, että vaikka sellainen olisi kiva, se ei ole niin kivaa, että sen vuoksi kannattaisi hankaloittaa jokapäiväistä arkea muuttamalla pois erinomaisten palveluiden ja kulkuyhteyksien luota ja/tai ottaa suurta lainaa, ja kokea taloudellista stressiä.

Kumma kyllä suurin osa tuntemistani miehistä tuntuu osaavan tehdä valintoja, joilla saa juuri niitä asioita, joita kokee itselleen ja perhelleen tärkeimmiksi ja tinkiä niistä "olisi kiva" -jutuista, jotka eivät kuitenkaan nouse prioriteettilistalla yhtä korkealle. Aivan kuten naisetkin:-)

Vierailija
8/25 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 23:34"]

Enkä ole kenenkään kuullut valittavan, etteivät voi toteuttaa itseään miehinä ilman puutyöverstasta :D

[/quote]

Mun täytyy vielä sen verran sanoa, että mun mieheni haaveilee nimenomaan siitä puutyöverstaasta. Mutta vaikka hän sellaisen toivoisi, ei hänen miehuutensa ole siitä mitenkään riippuvainen eikä koe, ettei voisi toteuttaa itseään miehenä vaikka puutyötilat ovat aika rajatut. Se on yksi asia joka olisi kiva saada, mutta hän on sitä mieltä, että vaikka sellainen olisi kiva, se ei ole niin kivaa, että sen vuoksi kannattaisi hankaloittaa jokapäiväistä arkea muuttamalla pois erinomaisten palveluiden ja kulkuyhteyksien luota ja/tai ottaa suurta lainaa, ja kokea taloudellista stressiä.

Kumma kyllä suurin osa tuntemistani miehistä tuntuu osaavan tehdä valintoja, joilla saa juuri niitä asioita, joita kokee itselleen ja perhelleen tärkeimmiksi ja tinkiä niistä "olisi kiva" -jutuista, jotka eivät kuitenkaan nouse prioriteettilistalla yhtä korkealle. Aivan kuten naisetkin:-)

[/quote]

Tämä oli siis nro 3.

Vierailija
9/25 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 23:21"]

Kertokaa nyt tyhmälle miehelle, että mitä ne nykynaisten lasikatot ja rooliodotukset ovat?

[/quote]

Ei ne ole mun mielestä sen kummempia kuin ennenkään. On odotuksia "naisellisen" ulkonäön, käyttäytymisen, puhetavan, kiinnostuksenkohteiden jne suhteen. Äitiys on rooli, nainen ratissa on rooli, hyvin moneen asiaan elämässä liittyy rooliodotuksia.

Ehkä sinun miehenä on vaikea nähdä niitä, kuten ap:n on vaikea nähdä miesten kannalta. Hyökkäyksen sijaan voisit selittää, vaikka se perinteisesti onkin naisellisena pidetty ominaisuus ;)

Vierailija
10/25 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 23:33"]

Ne tahtoo kyllä olla ne naiset jotka valvoo ja hoitaa sairaita lapsia itsekin sairaana, samaan aikaan kun mies ei jaksa valvoa kun on rankka työ ja sairaana ne raukat vasta kipeitä onkin. Miehet on oikeasti tosi heikkoa tekoa ja naiset sitkeitä kuin sissit. Yleensä se on aina mies joka päätyy esim. itsemurhaan kun elämä potkii, harvemmin nainen.

[/quote]

Minulla oli kuulemma vauvana taipumusta valvoa keskellä yötä, ihan rauhallisesti tosin, niin isä kuulemma oli torkkunut nojatuolissa ja mä siinä sylissä sitten. Ja aamulla sitten töihin.
-Kutonen

Vierailija
11/25 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en tajua naisten maailmantuskaa "roolin etsimisessä" kun vuosi vuodelta väkivaltatilastot naisistuvat, pukeutuminen menee huorahtavampaan suuntaan ja nykyajan feministit vain häiritsee tissiprotesteilla tai sitten vaahtoaa suu täynnä miesvihaa. Eihän juuri mikään ole muuttunut sitten 80-luvun. Enemminkin naisten asema on parantunut ja pitäisi olla tyytyväisempiä.

Vierailija
12/25 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 23:21"]Kertokaa nyt tyhmälle miehelle, että mitä ne nykynaisten lasikatot ja rooliodotukset ovat?Kaikki tuntemani nuoret naiset etenevät työssään vähintään yhtä hyvin kuin vastaavat miehetkin. Itse asiassa paremminkin, sillä naisille on ainakin minun alallani räätälöity kaikenlaisia ohituskaistoja haluttuihin harjoittelupaikkoihin.

Ja entäs ne rooliodotukset. Yhtä lailla niitä on miehillekin, jos niihin haluaa alistua. Naisilta "vaaditaan" isoja tissejä, miehiltä isoa penistä. Missä ero?[/quote]

Jos firman hallituksessa on yksi nainen, ajatellaan ettei lisää naisia voida sinne ottaa, kun ei se tuo mitään uutta johtoryhmään, koska kaikki naisethan on samanlaisia joilla on samat ajatukset.

Kun valitaan johtoryhmään ansioluetteloiden perusteella ihmisiä, kaikki naiset johdonmukaisesti sijoitetaan Ei-pinoon. Silloin kun ansioluetteloista piilotetaan sukupuoli, nimet ja muu joka voisi paljastaa hakijan sukupuolen, naisia ja miehiä päätyy Kyllä-pinoon puolet ja puolet. Jännä juttu.

Jos on hyvännäköinen nainen, on pakko olla tyhmä. Jos ei ole hyvännäköinen, ei palkata. Sehän on tutkittukin, lihava mies palkataan mielummin kuin lihava nainen, koska nainenhan on silloin laiska automaattisesti.

Nuori nainen ei voi olla pätevä. Kolmekymppinen nainen voi saada lapsia, ei kannata palkata. Yli neljäkymppinen nainen on liian vanha mihinkään.

---

Jos tapaa baarissa miehen ja päätyy tämän kanssa sänkyyn, todennäköisesti mies blokkaa samantien mahdollisuuden suhteeseen. Pitäisi olla harrastamatta seksiä ja "ylläpidettävä mielenkiintoa", jotta mies voisi pitää tyttöystävämateriaalina. Perus huora-madonna -roolitukset toimivat edelleen.

Vierailija
13/25 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluaa että on kriisejä. Joskus halutaan sitten että kriisi olisi miehellä. Ei Trendiä miehet osta. Haloo.

Vierailija
14/25 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. En ole itse myöskään ymmärtänyt tätä "mieheyden etsimistuskaa", vaikka sitä muutamat kaverit tuntuvat haluavan käydä läpi. Naisystävien vaihtaminen, itsetehdyt roolikriisit, ym.

Miesten roolit, mitä ihmettä?

Minun rooliini kuuluu ensisijaisesti olla "ihminen", "isä", "puoliso". Mikä tässä on niin vaikeaa? Varsinkin, kun nykyisin on ihan hyväksyttävää jakaa kotityöt ja lasten "äitimisen" molempien vanhempien kesken. En ota paineita miesten ja naisten töiden jakamisesta, vaan molemmat tehdään molempia siten, miten luontevimmalta tuntuu. Usein se tarkoittaa sitä, että rouva remppaa kotia ja minä väsään keittiössä.

Naisten ja miesten roolien vapautuminen perhe-elämässä, työelämässä, yhteiskunnassa ym. on minulle ainakin tuonut vain etuja. Minulla on nainen esimiehenä, onneksi. Ymmärtää paremmin esim. poissaoloja, on monissa asioissa muutenkin ymmärtävämpi (vaikka toisaalta kyllä haluaa kontrolloida asioita tarkasti). Vaimoni saa huomattavasti parempaa palkkaa kuin minä. Ei kyllä yhtään haittaa, päinvastoin, tärkeintä on että rahaa tulee tupaan.

Jotenkin kaiken kaikkiaan tuntuu, että nämä muutamat vässykkäjätkät, jotka valittavat "miehenä olemisen vaikeudesta", ovat ihan vaan muuten häviäjiä tai hukassa.

Kehotan karttamaan ainakin pidempää parisuhdetta ajatellen.

Vierailija
15/25 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, kolmonen. Tuo jäi multa aloituksesta kirjoittamatta, eli että oman kaveripiirini kokemuksella sanoisin, että ei näillä mitään erityisiä ongelmia ole ollut olla mies. Hyvin monenlaisessa roolissa pystyvät toimimaan, tarpeen mukaan. Enkä ole kenenkään kuullut valittavan, etteivät voi toteuttaa itseään miehinä ilman puutyöverstasta :D

Mutta ihan vakavasti mietin Trendin juttuakin lukiessa, että en tunnista tätä ilmiötä enkä oikeasti ymmärrä, miten niin miesten maailma olisi juuri nyt niin suuressa murroksessa. Eikö päinvastoin pitäisi olla helpompaa, kun voi rauhassa helliä vauvaa ilman rooliodotuksia ja lähteä sitten vaikka potkunyrkkeilemään. MIkä ongelma?

[/quote]

Mutta haluaako ne miehet helliä lasta, siivota kämppää tai vaihtaa vaippoja? Iso osa miehistä on nykyään sellaisia luusereita että ei osata pitää puolia. Kun vaimoa ei ole tyytyväinen niin ei voi lähteä ulos ja vaimo ei ole tyytyväinen jos ei vietetä yhteistä aikaa.

Tuntuu että iso osa miehistä elää täysin naisen määräysten alaisena. Nainen määrää koska asunnossa on tarpeeksi likaista ja miten siivota. Nainen määrää miten lasta pitää hoitaa ja mitä sille pitää antaa ruoaksi. Miehen pitää ostella naiselle kaikkea romua ja hellitellä sitä. Hirveät vaatimukset. Jostain syystä kaikki miehet kiroavat tilannettaan.

Eivät voi sanoa asiasta mitään ettei vaimo suutu. Osan on vaimo jättänyt kuitenkin. Sitten otetaan uusi vaimo ja sama tilanne uudestaan. Täysin naurettavaa.

Itse en ainakaan hyväksy mitään rajoituksia elämääni. Vaikka minulla on lapsia ja olen naimisissa niin minä en jätä menemättä ulos jos minä sinne haluan. Hoidan lapsiani niin kuin itse haluan ja leikin heidän kanssa miten itse haluan. En ostele romua vaimolleni enkä maksa hänen kustannuksiaan. Kuitenkin meillä on onnellinen avioliitto ja seksiä joka päivä.

Vierailija
16/25 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 23:33"]

Just tuo muakin ärsyttää että miehille muka pitäis jotenkin siloitella tietä, ikään kuin antaa mahdollisuus siihen ja tuohon ja naiset on niitä pahiksia jotka ei anna isän olla isä omalla tavallaan jne. Mitä ihmeen paapottavia ne miehet on? Sen kun reilusti ottavat muksun ja hoitavat sitä. Ei niille naisillekaan kukaan mitään siloittele. Yks kerta oikein mietin, että onko sellaista elokuvien ritarillisuutta oikeasti koskaan ollut olemassa? Että mies ois ollut vahva ja voimakas, ja pitänyt naista kuin kukkaa kämmenellä ja nainen saisi olla se heikompi sukupuoli?

[/quote]

Heikko on se joka elää yhteiskunnan tuilla tai toisten rahoilla. Vahva ihminen kantaa vastuun. Jos ei kykene elättämään itseään niin itsemurha on ainoa oikea ratkaisu.

Heikko ihminen on se joka ottaa sairaslomaa tai pillittää kuin pieni lapsi. Jokaisen kaataa pitäisi kantaa omat ongelmansa eikä kaataa niitä toisten niskaan.

Säälittävämpiä ovat ihmiset jotka tekevät lapsia ja ovta sitten valittamassa kun kukaan ei ota niitä lapsia hoitoon. Mutta ei olla valmiita maksamaan siitä omasta pussista markkinahintaa.

Yhteiskunnan ei pitäisi tukea ollenkaan ketään. Sairaslomat pitäisi olla palkattomia eikä pitäisi olla äitiys eikä vanhempainlomia.

Heikko on se joka valittaa että häntä syrjitään tai kiusataaan. Vahva ihminen tekee itse asialle jotain eikä vaadi toisia tekemään.

Lastenhoito on älyttömästi ylikorostettu. Kuka tahansa osaa hoitaa lapsia. Eikä normaalin lapsen hoidossa tarvitse enää 5 vuoden jälkeen mitään erikoisuuksia.

Vierailija
17/25 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 23:34"]

[/quote]

[/quote]

Yleensä vaan iso osa miehistä on niin tossun alla että ne jättävät kaikki asiat mistä he pitäisivät niihin mistä vaimo pitää. Ne on todellisia luusereita.

Ihmisen pitää mennä yhteen sellaisen ihmisen kanssa jonka nykyinen elämä sopii yhteen. Sellaisen jonka ei tarvitse muuttaa elämäänsä sinun takiasi eikä sinun hänen takia

Vierailija
18/25 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 00:45"]

[/quote]

Mutta haluaako ne miehet helliä lasta, siivota kämppää tai vaihtaa vaippoja? Iso osa miehistä on nykyään sellaisia luusereita että ei osata pitää puolia. Kun vaimoa ei ole tyytyväinen niin ei voi lähteä ulos ja vaimo ei ole tyytyväinen jos ei vietetä yhteistä aikaa.

Tuntuu että iso osa miehistä elää täysin naisen määräysten alaisena. Nainen määrää koska asunnossa on tarpeeksi likaista ja miten siivota. Nainen määrää miten lasta pitää hoitaa ja mitä sille pitää antaa ruoaksi. Miehen pitää ostella naiselle kaikkea romua ja hellitellä sitä. Hirveät vaatimukset. Jostain syystä kaikki miehet kiroavat tilannettaan.

Eivät voi sanoa asiasta mitään ettei vaimo suutu. Osan on vaimo jättänyt kuitenkin. Sitten otetaan uusi vaimo ja sama tilanne uudestaan. Täysin naurettavaa.

Itse en ainakaan hyväksy mitään rajoituksia elämääni. Vaikka minulla on lapsia ja olen naimisissa niin minä en jätä menemättä ulos jos minä sinne haluan. Hoidan lapsiani niin kuin itse haluan ja leikin heidän kanssa miten itse haluan. En ostele romua vaimolleni enkä maksa hänen kustannuksiaan. Kuitenkin meillä on onnellinen avioliitto ja seksiä joka päivä.

[/quote]

Joo, ne ilmeisesti tosiaan haluaa hoitaa lapsia ja siivota kämppää. Se ei ole niille ongelma, koska he eivät pidä asioita "naisten hommina".

Minä arvelen, että tämä roolikriisi koskettaa viimeisiä dinosauruksia, eli niitä miehiä, joilla on kotoa saatu perinteinen (vanhanaikainen) miesrooli, jota suurin osa kavereista ei enää edes tunne. Esim. mieheni isä siivosi, laittoi ruokaa ja kävi kaupassa. Mieheni kaverin isä taas ei tuollaisia hommia koskaan tehnyt, koska ne olivat hänen mielestään naisten töitä. Nyt kun molemmilla kaveruksilla on lapsia, niin oma mieheni on sujahtanut osallistuvan isän rooliin aivan mutkitta. Sen sijaan miehen kaverille on ollut aika vaikea tie ottaa isän rooli, siis sellaisen isän, joka on isä lapselleen, ei vain "perheen elättäjä".

Vierailija
19/25 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aina ollut itsestäänselvää, että jokainen mies ja nainen joutuu aikuistuessaan ja vielä myöhemminkin etsimään itselleen sopivat roolit elämässä. Valmiita rooleja kokeillaan, hylätään, valitaan ja ennen kaikkea muokataan omannäköisiksi. Kyllä sekä naisten että miesten roolit ovat erittäin kapeita ja rajoittavia, jos tyytyy vain siihen, mitä valmiina tarjotaan ja "tekee, mitä täytyy". Onnelliseksi tulee vain olemalla juuri sellainen mies, kumppani, pikkuveli, vuoropäällikkö ja frisbeegolffari kuin itselle parhaiten sopii.

Miesten kannattaisi pohtia ja etsiä roolejaan vielä paljon nykyistä enemmän ja varhaisemmin. Monelle miehelle esimerkiksi isän rooli ei tuo onnea, ja olisi kaikkien kannalta parempi, jos tällaiset miehet eivät vain ajautuisi hankkimaan lapsia. Ei vanhemmuus ole kaikkia varten, ja siihen pitäisi suostua vain, jos todella haluaa olla vanhempi.

Vierailija
20/25 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nro 3 kieltänyt miestään hommaamasta puusepänverstasta? Eiköhän monet ihmiset jätä hankkimatta joitain asioita, joita periaatteessa haluai

sivat, koska eivät halua niitä tarpeeksi. Esim. mä haluaisin puutarhatilkun, mutta en ns. jaksa lähteä hommaamaan sellaista. Mieheni ei tähän asiaan liity mitenkään. Sen sijaan en koskaan suostuisi elämään ilman juoksuharrastusta, ja siihen revinkin aina aikaa jotenkin.

On aivan ok, jos mies ei halua hoitaa lapsia, mutta toivottavasti tällainen mies jättää sitten lapset tekemättä. Se on nykyään varsin helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi