Kaksi sisarusta. Kummasta tulee yleensä se "lellitty"?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Se joka sattuu olemaan poika.
Joo näin vielä 20v sitten. Nykyään tyttö on odotetumpi.
Esikoispoika on aina äidille rakkain. Se on maailmankaikkeudun suurinta rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Esikoispoika on aina äidille rakkain. Se on maailmankaikkeudun suurinta rakkautta.
Ja höpö höpö.
Luonnekysymys. Helppoa ja elämänmyönteistä lasta on helppo rakastaa.
Minulla on kaksi poikaa ja tietysti molempia rakastan ihan hirveästi ja ihan yhtä paljon. Silti esikoisen ottaisin mukaan lomareissulle jos pitäisi heistä valita vain toinen. Esikoinen ollut aina mutkaton ja rauhallinen "kympinpoika". Toisen kanssa saanut taistella vauva-ajoista lähtien. Kaikki on aina EI ja itku tulee herkästi turhistakin asioista. Silti rakkautta se ei poista.
Esikoisesta tuli varaäiti tai varaisä ja kuopus jäi ikuiseen pikkulapsen asemaan, mikäli ei itse aikuistuttuaan vetänyt rajoja.
Meidän omassa perheessä sekä minä että mieheni olemme perheittemme esikoisia. Arvatkaahan kelle soitellaan, kun vanhemmilla on ongelmia. Muut sisarukset ovat kuitenkin ihan aikuisia 45-50+ vuotiaita.
Esim. meillä vaan toinen osaa vaatia enemmän kuin toinen. Tai haluaa enemmän kaikkea. Toinen on vaatimattomampi eikä kaipaile tavaraa. Olen kysynyt, tunteeko olonsa jotenkin sivuun tai vähemmälle jääneeksi, mutta ei kuulemma.
Molemmat on omalla tavallaan yhtä rakkaita, vaikka aivan erilaisia keskenään.
Se sisarus, joka osaa parhaiten nuoleskella vanhempaansa.
Toinen lapsi on se ikuinen kakkonen. Jos lapsia on kaksi, esikoinen saa aina kaiken ensin, toiselle jää sen vanhat romut. Jos lapsia on kolme, keskimmäinen jää taas sivuun kun kuopuksesta tulee lellikki.