Minä EN enää jaksa tätä pelivänkäämistä!!!!!!!!!!
12v ja 10v pelanneet tänään world of tankia ja miecraftia klo9.30-16 miinus n.1,5h tauko.
Silti tuli hirveä vääntö kun piti lopettaa ja mennä happihypylle ulos.
En jaksa ENENENENENENENEN EN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oikein odotan kun arki taas alkaa ja pelata voi 1-2 arkipvänä 1-2h ja vkonloppuisin hieman enemmän.
Kommentit (15)
Miksi annat noin kauan pelata? Lomallakin voi katsos pitää pelihetkistä kiinni.
Jos alkavat kiukuttelemaan, otat pelit kokonaan pois. Ja sovitte uusista pelivuoroista sitten kun kykenevät lopettamaan kiukuttelun.
Yhtenä syynä nuorison vähentyneeseen alkoholikulttuuriin, pidetään netissä olemisen ja pelaamisen lisääntymistä. JOten annetaan lasten pelata vaan, kunhan nyt välillä tekee muutakin.
Mitä vänkäämistä tuossa on? Sinä päätät ja jos ei muu auta niin piuhat pois pistokkeesta!
No hemmetti, ota pelit pois ja sano, että ne saa takas kolmen päivän päästä ja sen jälkeen ne vehkeet lähtee jäähylle aina kahdesta vastaanväittämisestä. Sen jälkeen ET ENÄÄ KESKUSTELE!
No hemmetti, ota pelit pois ja sano, että ne saa takas kolmen päivän päästä ja sen jälkeen ne vehkeet lähtee jäähylle aina kahdesta vastaanväittämisestä. Sen jälkeen ET ENÄÄ KESKUSTELE!
Mä en ymmärrä mikä ihmisillä on pelaamista vastaan? Tietysti ne jotka ei peleistä pahemmin tiedä niin kieltävät ne, mutta minä joka itsekkin nuoruudessa paljon pelasin (ja pelaan vieläkin, mutta tosin vähemmän) tiedän että ne on paljon parempi harrastus kuin moni muu asia (oma mielipiteeni). Tietysti riippuu siitä mitä pelaa, mutta pelaaminen kasvattaa mm. kielitaitoa ja luo kaverisuhteita. En tarkoita et kaikkien pitäisi pelata 24/7 hikikomerossaan, mutta en mä ainakaan ole koskaan rajoittanut lasteni pelaamista. Jos mä alkaisin rajoittamaan, niin he haluaisivat pelata koko ajan ja sillon kun en ole paikalla tai annan luvan pelata, niin he käyttävät joka minuutin hyödyksi pelin ääressä. Nyt kun he saavat itse päättää pelaamisestaan niin ei ole tarvetta pelata koko ajan, koska ei ole ns. mitään peliaikaa, niin ei tule paineita et jos nyt ei pelaa, niin sit myöhemmin ei saa pelata. Jos joku ymmärsi sekavasta selityksestäni mitä meinaan :D
Lisäks moni vanhempi ei ymmärrä monia pelejä. Jotkut pelit on semmosia että niitä ei vaan voi lopettaa kesken kaiken ja yhden "erän" pelaamiseen käytettävää aikaa ei voi määrittää. Esimerkiksi League of Legends, DotA ja muut tämmöset online strategiapelit niissä yks peli voi kestää esim 20 minuutista tuntiin ja sitä ei voi lopettaa kesken. Okei tietysti voi jos vanhemmat pätkäsee netin, mutta se on äärimmäisen ärsyttävää niitä muita pelaajia kohtaan ja jos sitä tapahtuu usein voi saada bannit peliin. Puhun siis nyt PC peleistä, meillä ei pahemmin pelata konsolipelejä, vaikka pari vanhaa konsolia onkin.
Tää oli tämmönen random avautuminen, koska itselläni oli vanhemmat jotka rajoittivat aikoinaan pelaamistani, vaikka todellisuudessa pelasin sillon vähemmän kuin saan päättää itse pelaamisesta, kuin sillon kun oli tietyt rajat sille.
Ps. Pelaaminen ei myöskään tee kenestäkään massamurhaajaa, vaikka pelissä mättäiskin ihmisiä turpaan kuin liukuhihnalla. Terkuin, sellaisiakin pelejä alaikäisenä pelannut ja täysin terve ihminen henkisesti.
Missä ne pelaavat sitä Minecraftia? Siis koneella ja kotona mutta siis missä netissä?
Kannattaa pelata englanninkielisiä pelejä. Pojilla himpun verran parempi enkku ku tytöillä. Omalla pojalla 10 kuten matematiikkakin.
Sen kun annat pelata niin että taju lähtee. Nyt kun se on kiellettyä, niin tottakai se houkuttaa. Järkkää vaikka pelimaraton, annat niiden pelata 24 tuntia putkeen niin eiköhän saa tarpeekseen. Komppaan täysillä viestiä nr 10. Nykyajan lapset leikkii tietokoneella eikä millään käpylehmillä.
No miksi vänkäät? Meillä on pelaaminen täysin vapaata joten ei tarvi vängätä. Me aikuisetkin pelataan lomalla paljon, ja niin myös lapset. Ei pelaamisesta mitään haittaa ole.
Ai ei mitään haittaa pitkistä pelaamisista? Kertokaas milloin teidän lapset käy ulkona kiipeilemässä, pyöräilemässä, jahtaamassa toisiaan? Tämä päivittäinen normaali lasten liikunta on aika vähissä, jos antaa pelata rajattomasti.
Meillä sääntönä et saa pelata niin paljon kuin haluaa, kunhan ulkoilee saman ajan. Eli kahdesta ulkoilutunnista saa kaksi pelituntia, toimii.
Meillä on lauantai pelipäivä ja sillä selvä. Tänään ovat aloittaneet pelaamisen klo 13 ja klo 17 on ruoka ja peli laitetaan kiinni. Kaksi poikaa pelaavat miesystäväni kanssa toisiaan äänekkäästi neuvoen lego indiana jonesia..
Joka päivä kyllä pelaamista ehdottavat ja kinuavat ja yrittävät käydä kauppaa, mutta en pahemmin keskustele aiheesta. Paitsi puhutaan poikien parista kaverista yleisellä tasolla, että mitäs jos on tyyppi, joka pelaa tosi paljon eikä malta tehdä mitään muuta vaan istuu kaiket päivät kotona eikä tule ulos kavereiden kanssa ja kaikki hauska menee sivusuun..
Pojat 8v.
Mitä jos vaan sinä päätät?