Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väärä diagnoosi: kilpirauhasen vajaatoiminta

Vierailija
31.07.2020 |

Hei!
Etsin vertaistukea tilanteeseeni. Minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta muutamia vuosia taaksepäin TSH:n lievän koholla olevaisuuden vuoksi (viitearvot 4.3, arvoni 4.4). Aluksi tyroksiini toimi, mutta sitten alkoivat aivan järjettömät heittelyt. Ultrassa kilppari todettiin terveeksi ja labroissa vasta-ainearvot selvästi viitteissä. Nyt alettiin purkamaan lääkitystä ja olo on kaamea. Hiukset tippuu ja turvottaa..

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

;/

Vierailija
22/23 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kuka määrää tyroksiinihoitoa jos tsh on noin vähän yli viitearvon. Tuohan on normaalia vaihtelua jota ihmisillä on ja vaihtelee suuntaan ja toiseen. Itsellänikin ollut tuollaiset arvot ja olisin pitänyt outona jos jotain lääkitystä olisi määrätty...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin noin alhaisella T4-V -arvolla lähes toimintakyvytön. Olisi mielenkiintoista kuulla, miten lääkärisi ko. arvoa kommentoi.

Olen joutunut aikoinaan säätämään tyroksiinin määrää useastikin, eikä se ollut helppoa, koska elimistöni reagoi voimakkaasti jo pieniin muutoksiin. Endokrinologini sanoi, että pitää vaan kestää ne epämiellyttävät tuntemukset. Pikkuhiljaa ne jäivät sitten pois.

Vaatii rautaista yleiskuntoa. Alin mitattu T4v arvo itsellä oli noin 9,5 ja esimerkiksi ruokahalu katosi täysin. Söin aamukuudelta aamupalaa ja seuraavan kerran iltakuudelta tuntematta minkäänlaista nälkää.