Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos vaikka kuolee kesken matkan?

Vierailija
31.07.2020 |

tuodaanko kalmo Suomeen, vai onko mahdollista, että ruumis tuhkataan kohteessa ja vain tuhkat roudataan Suomeen, tai peräti se että tuhkatkin voi jättää kohdemaan tuuliin? Ja kuka maksaa viulut, kun tuollainen ysikymppinen sairas matkustaja keikahtaa kesken reissun? vaihteleeko vakuutusyhtiöittäin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo tietoa muuta kuin se että ruumis tuodaan Suomeen. Ja haudataan täällä.

Vierailija
2/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkavakuutuksessa (toivottavasti kaikki matkustajat ottavat tällaisen) on muistaakseni joku vakuutus kuoleman varalta. Luulisi, että se korvaa ruumiin/tuhkien tuomisen kotimaahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu matkavakuutuksesta. Suomen valtio ei tuo sen paremmin ruumista kuin tuhkia vaan kyllä se on matkustajan itsensä vastuulla ottaa kattava matkavakuutus ellei halua, että läheiset joutuvat viimeisen matkan maksamaan.

Vierailija
4/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vakuutus on ja se kattaa sen sairauden, johon kuoli, niin ruumis tuodaan Suomeen.

Surullista, että on sairauksia, joita potevat eivät saa korvauksia, jos se sairaus pahenee siellä ulkomailla

Vaikka vakuutus on liiketoimintaa pitäisi olla määräys, että kaikki saavat ottaa vakuutuksen, jossa elävä kuljetetaan ambulabssikoneell ja kuollut sinkkiarkussa.

Kyllähän autossakin sisältyy pakolliseen vakuutukseen kaikki matkustajiin kohdistuneet tapaturmat.

Vierailija
5/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaiset maksaa jos ei oo vakuutusta. On pirun kallista!

Vierailija
6/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vakuutus on ja se kattaa sen sairauden, johon kuoli, niin ruumis tuodaan Suomeen.

Surullista, että on sairauksia, joita potevat eivät saa korvauksia, jos se sairaus pahenee siellä ulkomailla

Vaikka vakuutus on liiketoimintaa pitäisi olla määräys, että kaikki saavat ottaa vakuutuksen, jossa elävä kuljetetaan ambulabssikoneell ja kuollut sinkkiarkussa.

Kyllähän autossakin sisältyy pakolliseen vakuutukseen kaikki matkustajiin kohdistuneet tapaturmat.

Miten mahtaa käydä tapauksessa, että ihminen on jo vanha ja raihnainen ja esim. saanut jo useampaan otteeseen aivoverenkierron häiriöitä ja matkalla iskee sanotaan nyt vaikka korona, joka tarvitsee hoitoa ja joka ehkä vie hengen.

onpa somaa jos joudumme kuskaamaan omaan piikkiimme kiukkuisen appiukon himaan, kun vakuutus ei maksa eikä apen rahat riitä. Herää kysymys voiko sanoa että ei käy?

Vierailija
7/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiä tuosta

Vierailija
8/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Not your problem any more.

Vierailija
9/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluumatkalla pääsee ykkösluokkaan kun voi maata jalat oikosena.

Vierailija
10/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae omalla autolla.

Vierailija
11/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaiset maksaa jos ei oo vakuutusta. On pirun kallista!

Eikö paremminkin vähennetä vainajan perinnöstä, jos omaiset maksaa, niin väliaikaisesti?

Enpä haluaisi että minun ruumistani palautetaan Suomeen, tuhkat, ehkä.

Vierailija
12/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jim Wilson.

Vierailija
13/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hakisin autolla jos on vainaja kuollut jalatkoukussa Ei mahdu peräkontinluukku kiinni Pitää vuokrata suksiboxi Tulee kalliiksi

Vierailija
14/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa pysyvä vakuutus sairauksien ja kuoleman varalta. Itse otin muutama vuosi sitten ja olen jo eläkeiässä ja vakuutus kattaa kaiken jos sairastun tai kuolen, kun matkustan kauemmaksi kuin 80km kodistani. Maksaa vuodessa vain hiukan yli 100 e. Voi oleskella ulkomailla max 3kk kerralla. Vakuutusyhtiö LähiTapiola. Virkailija oikein painotti, että kattaa mahdolliset ambulanssilennot ym ulkomailta.

Vierailija
15/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään vakuutuksia. Haudatkoot minut tänne Espanjaan! Tai hakekoot tuhkauurnan itse, uurna menee käsimatkatavaroissa.

Vierailija
16/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos omaisia ei ole eikä omaisuutta? Mitäs sitten?

Vierailija
17/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa pysyvä vakuutus sairauksien ja kuoleman varalta. Itse otin muutama vuosi sitten ja olen jo eläkeiässä ja vakuutus kattaa kaiken jos sairastun tai kuolen, kun matkustan kauemmaksi kuin 80km kodistani. Maksaa vuodessa vain hiukan yli 100 e. Voi oleskella ulkomailla max 3kk kerralla. Vakuutusyhtiö LähiTapiola. Virkailija oikein painotti, että kattaa mahdolliset ambulanssilennot ym ulkomailta.

Minkä ikäinen olit kun otit vakuutuksen ja millaiset ehdot siinä oli, saiko hankintahetkellä esim. olla mitään sairauksia?

Vierailija
18/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ulkomaille henkensäheittänyt suomalainen tuotava Suomeen?

Vierailija
19/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo tietoa muuta kuin se että ruumis tuodaan Suomeen. Ja haudataan täällä.

No ei sinulla kyllä minkäänlaista tietoa ole, vaan täysin väärää luuloa. Ei ole olemassakaan mitään tuollaista sääntöä. Ruumis voidaan tuoda Suomeen ja haudata täällä. Aivan yhtä hyvin se voidaan tuhkata kuolinmaassa ja tuoda tuhkat Suomeen. Tai se voidaan tuhkata kuolinmaassa ja tuhkat menevät sitten minne menevät, vaikka yleiseen hautaan.

Kaikki riippuu siitä millaiset vakuutukset vainajalla on ollut, tai jos niitä ei ole, siitä miten paljon omaiset ovat valmiita maksamaan.

Konsulaatti, Ulkoministeriö eikä mikään muukaan virallinen taho ei hoida kenenkään suomalaisen ruumista Suomeen.

https://um.fi/sairastuminen-tai-kuolema-ulkomailla

Vierailija
20/23 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heebo sai sydärin autoa ajaessaan ja ajoi puuhun. Ei muuta ku hinaus- ja pitkäauto paikalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä