Vaatemakuni ei sovi yhteen siihen mitä päiväkodissa olisi ehkä "hyvä" tai "kannattavaa" pitää.
Rakastan kaikkea kaunista, haen harmonisia ja yhteensopivia kokonaisuuksia mahdollisesti pienellä twistillä, pieni seksikkyyden häivähdys ja tyylikkääksi sanottu usein.
Kävin vaatekaappiani läpi miettiessäni säätä ja tulevia työpäiviä ja huomasin sen taas, turhauttaa koska en suurta osaa vaatteitani henno töissäni lasten kanssa käyttää. Menevät aika hukkaan tuolla kaapissa ja sitten taas eioota-olo aamuisin ja pukeudun niihin silti(joitakin poikkeuksia lukuunottamatta) ja eräskin työkaveri piilovittuilee tyyliin "en viitsi täällä mitään kummoisia käyttää" juuri kun olen siinä kuulolla.
Jopa ulkovaatteissa vaikka vain siellä pk:n pihalla olen, niin kiinnitän huomiota siihen mitä ostan ja minkä näköisiä ovat ja sopiiko ylä-ja alaosa+kengät yhteen jne. Ei se ole sen vaikeampaa kuin ei ehkä yhteen sopivien käyttäminen, silmät sen kertoo kun peiliin katsoo.
Pläääääh!!!
Kommentit (9)
Itepähän olet työsi valinnut? Ei auta muu kuin pitää työasut erikseen ja pukeutua vapaa-ajalla miten tykkää.
Minäkin haluaisin olla aina pieruverkkareissa, mutta toimistolla ei viitsi. Nyyhnyyhnyyh. Katsokaa minua! Säälikää minua! Minäminäminä!
Jos haluat työajalla esitellä tyyliä niin ala vaikka muotibloggariksi.
Mä ratkaisin ton ongelman niin että käytin töissä (päiväkodissa) vanhoja rupuvaatteita jotka ei haitannut että menee joka päivä lasten eritteisiin ja joita voi pestä joka päivä. Sitten työpäivän jälkeen sain pukeutua miten haluan. Ajatella niin että se on kuin työasu, ei voi pitää "omia kivoja vaatteita".
Työpäivän jälkeen elämä on kotoilua ja jossain metsässä lenkkeilyä, ehkä joku ruokakauppakeikka joskus. Eli ei niitä varten tarvitse vaihtaa ainakaan niitä "siistimpi" ja parempia vaatteita.
Aika monien työvaatteet ei varmaan sovi niiden vaatemakuun, vaikka esim poliisit ja maatalouden työntekijät. Ei pitäis olla vaikea asia tämä.
Luuletko, että kokit, poliisit, kirurgit, siivoojat jne. pitävät niistä työvaatteistansa? Vaihdat vaatteet kun tulet kotiin, saat olla just niin seksikäs kun haluut.
Ehkä kertoo enemmän sinun tyylitajusta ja ylipäänsä tyylikkyydestä että et osaa ostaa kauniita ja tyylikkäitä vaatteita jotka sopivat työpaikallesi. Oikeasti tyylitajuinen osaisi ilman mitään ongelmia.
No pidät työvaatteet erikseen. Ehdottomasti muutenkin, kun olet tuolla pöpöpesässä. Problem solved.