Etätöiden purkamisesta ja koronaohjeita kansalaisille
https://www.hs.fi/elama/art-2000006586876.html
”Tartuntatautien torjunnan kannalta ei ole mitään syytä lopettaa etätyötä, jos työt muuten sujuvat. Ainakin kannattaisi käyttää tätä mahdollisimman laajasti hyväksi ja käydä toimistolla vain kun se oikeasti on tarpeen”, sanoo STM:n kansliapäällikkö Kirsi Varhila tekstiviestitse.
Eli hyvät kansalaiset, asia on nyt näin. Etätyösuositus puretaan, mutta konttorille palaamista ei kuitenkaan suositella. Tästä ei kuitenkaan anneta virallista suositusta, pelkästään epävirallinen. Jatkossahan epidemian torjuminen on meistä kansalaisista kiinni. Isot yleisötapahtumat myös sallitaan nyt elokuun alusta, mutta muistattehan, että niihin ei itseasiassa suositella mentävän. Matkustelu on myös avattu, mutta muistakaahan, että STM ja THL ei suosittele tarpeetonta matkustamista. Matkustamisen välttämisestä sen sijaan ei anneta varsinaista suositusta vaan luotetaan kansalaisten omaan harkintaan.
Turvallista syksyä ja muistetaanpa kaikki noudattaa näitä yksinkertaisia ohjeita! Epidemian torjuminen on nyt meidän vastuullamme.
Kommentit (6)
Itse olen julkisella sektorilla töissä ja meillä mennään virallisten suositusten mukaan, eli toimistolle paluu on edessä, vaikka ihan hyvin etätöitä voisi jatkossakin tehdä ainakin osittain.
Työpaikka julkisella sektorilla, työt sujuivat etänä paremmin kuin toimistolla. Maanantaina kaikki palaavat toimistolle ilman mitään suunnitelmaa. Kehdataan vielä syyllistää ihmisiä omasta vastuusta, valtaosan on tehtävä niin kuin työnantaja määrää ja sinne toimistolle on päästävä jotenkin. Pännii todella paljon tällä hetkellä, sinkkuna pilkuntarkka suositusten noudattaminen on tehnyt yksityiselämästä raskaan keväästä asti ja nyt vain kumoutuu täysin hyödyttömänä.
Olen tehnyt etätöitä toistakymmentä vuotta, en ajatellut lopettaa ennem eläkeikää.
Meillä alkaa maanantaista etätyökiekto. Kaikille ei ole omia työpisteutä ja konttorilla 200 + ihmistä. Siellä saadaan kiva laumasuoja aikaan
Ei tää nyt näin toimi. Pitää tulla selviä päätöksiä asioista.
Islannissa on kunnon systeemit, siellä viranomaiset suoraan päättää. Suomessakin muka teoriassa AVI:t voi päättää mutta eihän ne oikeasti uskalla päättää mistään mitään.