Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitti vaan, Saunalahti

Vierailija
05.07.2013 |

Vaihdoinpa sitten eilen liittymätyyppiä, kun olen kyllästynyt yllättävän isoihin laskuihin. Kaikissa liittymissä, joissa tulee netti mukana, näkyy olevan nykyään teksti: "Tuote sisältää Saunalahden sekä yhteistyökumppaneiden etuja ja tarjouksia mm. tekstiviesteillä ja sähköpostilla".

En tykkää, mutta ajattelin että hyvä on sitten. Kaipa minä muutaman mainosviestin silloin tällöin kestän. En voi vaihtaa eri firmaankaan kun on vielä kytkypuhelimen maksut kesken.

No vaihto onnistui. Uuden liittymätyypin olisi tarkoitus tulla voimaan 1.8. Ja mitä tapahtuu? Tänään kännykkääni tulee tekstiviesti:

"Congrats! Your Mobile Number was selected as a winner of £2,000,000.00.Draw number 101221/34 on FREE LOTTO Email: claimsdepartmentf@gmail.com"

Numerosta +447983265765.

Siis mitä helvettiä? Mainosviestit ovat ärsyttäviä joka tapauksessa, mutta odotin "yhteistyökumppaneiden" olevan jotain kotimaisia firmoja. En nyt sentään tiennyt Saunalahden myyvän yhteystietojani englantilaisille spämmääjille!

Ja ennen kuin joku huomauttaa, ei, tätä nimenomaista numeroa ei ole kukaan spämmääjä voinut saada muuta kautta. Numero on salainen ja sen tietää tasan kolme ihmistä (kaikki Suomessa) ja käytän tätä puhelinta lähinnä sähköpostiin ja netin selaamiseen. Joten elleivät nämä spämmääjät lähettele viestejään ihan random-numeroihin sinne tänne ympäri Eurooppaa, tuon viestin on pakko liittyä jotenkin tähän markkinoinnin hyväksymiseen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kävi Saunalahden kanssa niin, että hankin liittymän Saunalahden myymälästä. Myyjän kanssa sovimme, että ruksitaan mainokset ja muut pois sopimuksesta, mitään puhetta yhteystietojen luovutuksista ei ollut, eikä myöskään myymälässä allekirjoittamassani sopimuksessa asiasta ollut mainintaa.

Vasta jälkikäteen minulle toimitettiin lisäehdot, joissa tietojen luovutuksesta oli maininta ihan paperin lopussa (harva varmaan edes jaksaa lukea sinne asti).

Pääpointti kuitenkin oli, ettei allekirjoittaessani sopimusta minulle annettu asiasta mitään tietoa.Siihen aikaan Saunalahti ei maininnut asiasta myöskään mainoksissakaan. Liittymä oli elämäni eka yksityisliittymä, olin siihen asti tullut toimeen firman liittymällä toista kymmentä vuotta enkä tiennyt tällaisista käytännöistä.

Saunalahti ei suostunut poistamaan ehtoa sopimuksestani, vaikka katsoin että se oli annettu minulle tiedoksi liian myöhään, vasta allekirjoituksen jälkeen.

Kyse ei siis ollut posti-/etämyynnistä, jossa on ihan normaalia, että tilauksen jälkeen tulee kotiin vahvistus, jossa on ehdot.

Tällä hetkellä saan sekä puhelimeeni että sähköpostiini roskapostia Saunalahden kumppaneilta. Olen ollut Saunalahteen muutenkin hyvin tyytymätön ja aion vaihtaa liittymää heti kun se on käytännön syistä mahdollista.

Vierailija
22/34 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, mulla tuli kans 5.7. eli viime pe ihan sama viesti ku aloittajalla (numeroita myöten), ja mulla oli sillon vielä synttärit ni jäi sen verran vaivaamaan et oli pakko tulla googlaamaan mistä on kyse.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kanssa työpuhelimeen samanlainen viesti jokin aikaa sitten.

Käytössä DNA ja liittymä on salainen, vaikka DNA kämmäsikin ja piti tietämättämäni numeroa julkisena jonkin aikaa, ennen kuin sain asian selville.

Mulle on tullut tuollaisia viestejä myös Saunalahden liittymään viime vuoden puolella ja silloin viesteistä veloitettiin 5 euroa kappale. Mistäköhän liittymänvaihtoni johtuu?

Vierailija
24/34 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tullee saunalahden yhteistyökumppaneiden mainoksi, mutta mitään tuollaista ei ole koskaan tullut. Mainosviestit on ollu lähinnä Elisan mainoksia.

Vierailija
25/34 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja tyttärellä ollut jo usemman vuoden tuollainen liittymä, eikä ikinä ole tuollaisia viestejä tullut. Kyllä se lähinnä on Saunalahti joka itse mainostaa omia palvelujaan. Ovat onkineet sen numeron jostain muualta tai sitten sattumanvaraisesti pistäneet numeron. En usko että on saunalahden moka.

Vierailija
26/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ole tarvinnut antaa numeroaan minnekään, että saa tällaisia viestejä. Tulisi turhan kalliiksi spämmääjälle pitää tätä tietokantaa yllä =) Nuo spämmää läpi järjestyksessä kaikki puhelinnumerot ja mikäs ihme silloin on, jos siihen joukkoon osuu myös joku salainenkin numero =)

Vierailija
27/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein noita viestejä alkaa tulla jos on tilaillut jotakin ulkomailta ja antanut oman puhelin numeron tietoihin.

Itse olen hankkinut prepaid liittymän ulkomailta lilailuja varten.

Vierailija
28/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin Saunalahden liittymätyyppiä kesällä, yhtään ulkomaista huijausmainosta ei ole tullut vaihdoksen jälkeen. Niitä lähetetään "arpomalla" eikä kerätä käytössä olevia numeroita mitenkään. Saunalahden kautta on tullut vain Elisan mainoksia.

Vierailija
29/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli kolmumbuksen preapaid liittymään... nykyinen dna blokkaa nuo numerot aina talteeensa mistä noita viestejä tulee eli ihan tuurilla ne numeroita arpoo ja ovat lain ulottumattomissa. mutta dna kanssa loppui nuo turhat viestit kun tajusin fb olevan auki koko ajan. kysyin miten kun kirjaannuin pelkkään mailiin niin kuulemma "toiset" (amerikkalainen) puhelin merkit ovat kiinnitetty fb/hotmail/skype. järjestelmään eli suomeksi kun kerran kirjaannut jos et erikseen smmuta noita ohjemia (kirjaannu ulos) voi olla että puhelimesi merkki on sellainen johon ne jäävät auki roikkumaan..

Vierailija
30/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli myös samanlainen viesti. Vastasin viestin lähettäjälle ja minulle tosiaan lähetettiin postissa chekki jonka arvo on  £2,000,000.00. Epäilin ensin vahvasti että kyseessä on Mobile Scam huijarit mutta ilmainen lotto oli sittenkin totta =)

Vierailija
31/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee myös Saunalahden nimissä jatkuvasti sähköpostiin roskapostia. "Maire, oletko tarkistanut voittosi?" "Maire, muistutus #341690" ja muita "vakuuttavia" otsikoita, joissa aina tervehditään etunimellä. Lähettäjän kohdalla aina joku suomalainen etunimi (pelkkä etunimi). Usein vedotaan johonkin Saunalahden arvontaan, jossa olen voinut voittaa jopa 200.000$ kultaharkkoina tms.

Vierailija
32/34 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 18:37"]

Mulle tuli kanssa työpuhelimeen samanlainen viesti jokin aikaa sitten.

Käytössä DNA ja liittymä on salainen, vaikka DNA kämmäsikin ja piti tietämättämäni numeroa julkisena jonkin aikaa, ennen kuin sain asian selville.

Mulle on tullut tuollaisia viestejä myös Saunalahden liittymään viime vuoden puolella ja silloin viesteistä veloitettiin 5 euroa kappale. Mistäköhän liittymänvaihtoni johtuu?

[/quote]

Mulle tuli kanssa Saunalahdelta tällaisia maksullisia viestejä ja SL väitti kivenkovaa, että ne pitää maksaa. No, vaihdoin liittymää ja tuli samantapaisia viestejä (koska numero pysyi samana), DNA vastasi, ettei tietenkään voi veloittaa vastaanotetuista viesteistä. Palaanko SL:n asiakkaaksi? Never ever!!!!!!!

Vierailija
33/34 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunalahti on muuttunut roskayhtiöksi sen jälkeen kun Jippii lopetti ja huijarit jäi kiinni. Nykyisin saunalahti on Elisan roskalinjojen vallassa, koska on täysin kykenemätön toimimaan yksityisesti millään tavalla. On yhtiönä vaikea hoitamaan asioita joustavasti kunnollisesti, jatkuvasti jos jostakin huomaustettavaa. En ihmettele vaikka asiakaskunta jättäisi niin Saunalahden kuin Elisankin ja siirtyisi muille pändeille. Tosin en suosittele soneraa tai sen sisaryhtiöitäkään, sillä siellä tehdään tekaistuja liittymätilauksia tuosta vain vaikka itse asianomainen ei tiedä siitä mitään. DNA taas on hirvittävä valehtelija joka on edelleenkin minulle velkaa useita satoja euroja.

Vierailija
34/34 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI!

Minäkin olen saanut ton vietin kolmeen eri kertaan ja  2 ystävääni yhden kerran. Jos vielä ko. viesti tulee, harkitsen poliisiasemalle menoa kyseisen asian tiimoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän