Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset niin usein leikkaavat hiuksensa vakiintuessaan

Vierailija
05.07.2013 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei oo noin, ei oo ollenkaan noin" -selittely kukoistaa taas.

Trendi on se, että iän karttuessa naiset leikkaavat pitkät hiuksensa lyhyiksi. Ehkä sellaisten hoitaminen on helpompaa, ehkä ei koeta tarvetta miellyttää miehiä (joihin pitkät hiukset tunnetusti vetoavat). Koetaan siis, ettei siihen kuuluisaan markkina-arvoon enää niin vaikuta hiusten pituus, toisin kuin nuorena.

Juu juu: ei oo ollenkaan noin.

Vierailija
2/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 22:41"]

"ei oo noin, ei oo ollenkaan noin" -selittely kukoistaa taas.

Trendi on se, että iän karttuessa naiset leikkaavat pitkät hiuksensa lyhyiksi. Ehkä sellaisten hoitaminen on helpompaa, ehkä ei koeta tarvetta miellyttää miehiä (joihin pitkät hiukset tunnetusti vetoavat). Koetaan siis, ettei siihen kuuluisaan markkina-arvoon enää niin vaikuta hiusten pituus, toisin kuin nuorena.

Juu juu: ei oo ollenkaan noin.

[/quote]

Nimenomaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö täällä on miehiä, jotka haaveilevat naisestaan pitkä hiirensaparo selässä? Yleensä suomalaisten hiukset ovat ohuita luiruja, eivätkä ne ole erityisemmin kauniita ainakaan pitkänä."

Ovat ohuemmatkin hiukset kauniimmat pitkinä kuin lyhyeksi nyrsitty "kanaperse". Suomalaiset naiset ovat kuitenki vielä niin maalaisjuntteja että ei viitsittäisi nähdä yhtään vaivaa ulkonäkönsä vuoksi kun hiuksetkin pitää leikata lyhyeksi kun "ne on niin helppo hoitoiset".

Vierailija
4/17 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tulla vaan 16, kyllä me kestetään! Helposti!

Vierailija
5/17 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalju tietty on kaikista helpoin - senkun kiillottaa vaan!

Itselläni on aina ollut tosi pitkät hiukset enkä koe niitä työläiksi. Kaiken hyvän lisäksi ovat luonnonkiharat, tummat.

Vierailija
6/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? 

Minä kävin kampaajalla leikkauttamassa tukkaani säännöllisesti jo ennen kuin vakiinnuin. 

Vieläkö täällä on miehiä, jotka haaveilevat naisestaan pitkä hiirensaparo selässä? Yleensä suomalaisten hiukset ovat ohuita luiruja, eivätkä ne ole erityisemmin kauniita ainakaan pitkänä.

Omat hiukseni ovat niin tuuheat ja nopeakasvuiset, että koen ne suorastaan rasituksena, aina on hiki päässä, kun tukka kasvaa vähänkin pitemmäksi. Kokeilepa itse, miltä tuntuisi elää villamyssy päässä kesät talvet, niin tiedät, miltä minusta tuntuisi pitkätukkaisena. 

Vierailija
7/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Joku leikkaa aina, joku ei koskaan. Onko siinä joku sääntö muka? Mä olen leikellyt lyhyeksi jo nuorena ja taas kasvattanut ja taas leikannut, miten huvittaa.

Vierailija
8/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska mes ei ole tajunnut kehua sitä naisen pitkää tukkaa.

Vierailija
9/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen leikannut hiukseni kaksi kertaa juuri silloin kun olen seurustelusuhteesta eronnut. Toisella kertaa oli todella tasapainoton ja kuluttava suhde. Mies oli jälkikäteen ajateltuna ehkä narsisti. Silloin leikkasin kaljun. Koin sen joten puhdistumiseksi ja silloin olin turvassa häneltä.

Nykyisin olen onnellisesti naimisissa ja mulla on melko pitkä tukka.

Vierailija
10/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei sitä sänkytakkua jaksa olla koko ajan setvimässä ;)

Vierailija
11/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä leikkasin tai siis ajoin tänään irokeesin!

T: 13 vuotta vakiintuneena, joista 3 vuotta naimisissa.

Vierailija
12/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla oli aivan upeat, paksut, hunajavaaleat pitkät hiukset yo-kuvassa. Pätkäisi sitten hiuksensa polkkamalliseksi aika pian tavattuaan miehensä. Nyyh. Oli aivan hurjan hyvän näköinen pitkissä hiuksissaan, onhan hän vieläkin, mutta kyllä tuo aito, hyväkuntoinen hunajablondi oli aika mahtava.

Vierailija
13/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ehdottomasti lyhyen tukan kannattaja oli sitten sinkku tai varattu. Vielä muutama vuosi sitten minulla oli puolipitkä ponnaritukka, mutta tympäännyin siihen ja sen koommin olen aina pitänyt hyvin lyhyttä tukkaa. Jopa koneella ajeltua sänkeä ja sekin on ollut oikein hyvännäköinen. Nykyisin minulla on hiukan pidempi kuin sänki, mutta hyvin lyhykäinen kuitenkin. Mielestäni minulle sopii paremmin lyhyt kuin pitempi tukka. Ja lyhyt voi olla todella naisellinen vaikka useimmiten pitkää tukkaa pidetäänkin "naiseuden merkkinä". Hiukan ehkä itsekkäästi sanottu, mutta mielestäni olen aika kaunis naikkonen ja minulle sopii tukka kuin tukka. Välillä tuntuu, että pitkillä hiuksilla koitetaan korvata ei niin kauniita kasvoja.

T. Rovaniemen pimu

Vierailija
14/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on erittäin pitkä ja hyväkuntoinen mustanruskea tukka, ja olen ulkonäöltäni mielestäni ok, joten ysin mukaan olen siis automaattisesti ruma ja peitän tätä hiuksillani ;) Ei vaan, toki lyhyt tukka voi olla naisellinen ja eri naisille eri hiusmallit sopivat paremmin kuin toiset, eli en pidä pitkiä hiuksia automaattisesti naiselle lyhyttä tukkaa sopivampana vaihtoehtona. Pitkät hiukset sattuvat olemaan osa identiteettiäni, joten siksi en leikkaa niitä, vaikka vakiintuisinkin.

AP: hiukset voivat symboloida kokonaista elämänvaihetta ja hiusmallin muutos on konkreettisempi tapa näyttää tämä muutos.

Vierailija
15/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole huomannut vastaavaa. Múlla on aina ollut lyhyt tukka.

Vierailija
16/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että mies vampataan pitkillä hiuksilla, mutta kun on jo vakiinnuttu, ei ole enää väliä millainen kananperse siellä päässä harottaa. Pitkä tukka kun on niin hankalakin...

Vierailija
17/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle 10. En suinkaan tarkoittanut, että kaikki pitkätukkaiset naiset peittelisivät kasvojaan tai "rumuuttaan" pitkillä hiuksilla. Tarkoitin kommennttini lähinnä niin, että jos nainen on kaunis, voi leikitellä  enemmän hiuksilla ja pitää hyvin lyhyttäkin tukkamallia, koska on joka tapauksessa näyttävä ja kaunis. 

Pitkät ja hyväkuntoiset hiukset voivat olla myös tosi nätit. En tarkoittanut loukata ketään. Ja hiukset ovat kyllä suuri osa omaa identiteettiä ja niillä voi ilmaista myös tunteita ja omaa asennetta tiettyjä asioita kohtaan.

T. Rovaniemen pimu