huhhuh VR:n hinnat..
Vertailin juuri vr:n hintoja vs matkahuolto. esim kuopio-jkl välillä junaliput voivat olla jopa 10 e kalliimat kuin bussilla sama matka. (opiskelija), ja matkaa vain 150 km. mikä siinä junassa niin maksaa, linja-autojn hinnat pysyneet pitään samana, vaikka polttoaine yms kallistunut, ja osa matkasta ajetaan lähes tyhjällä autolla... Taitaa katketa hetkeksi minun ja vr.n yhteinen tie. :/ ( joo, tiedän että vr vasta muutti hinnoitteluaan)
Kommentit (2)
Mulle junamatkat viikonloppuisin (työ- ja kotipaikkakunta eri) alkaa olla niin kalliita, että olen laskenut auton edullisemmaksi ja heti ostan kun sopivan löydän. Junassa on helpompaa, mutta kun itsellä on vaihto ja juna kiertää pitkän reitin, on minulle matka kallis. 300 km on kalliimpi kiertoteitä kuin 500 km suoralla reitillä ilman vaihtoja. Kaikenlisäksi kahden vaihdon väli, jolla on pendolino vain lyhyen matkaa, on kaikkein kallein, vaikka joudun odottelemaan siinä välissä jonkun aikaa asemalla.
Itse kyllä mieluummin matkustan junalla kuin bussilla, jos hintaero "vain" n. 10e.
Nykyään hyödynnän vr:n tarjouksia, normihinnalla ei ole tullut tuon hintauudistuksen jälkeen matkustettua.