Sinä joka OLET tyytyväinen työhösi, tule ja kerro mullekin
Mitä työtä teet, ja miten päädyit alalle? Oletko tehnyt ko. työtä pitkään, ja mistä pidät siinä erityisesti?
Olen hukassa tulevaisuuteni suhteen
Kommentit (4)
Olen tyytyväinen, taloushallintoa, ylempi toimihenkilö. Työ on ajoittain hektistä, vaatii pikkutarkkuutta ja laajojen kokonaisuuksien hahmottamista. Kymmenisen vuotta tehnyt. Sopii minulle, mutta ei kaikki pidä tällaisesta.
Olen historian tutkija. Lähdin alalle, koska halusin etiikan pohdinnan ja dekkarin selvitystyötä yhdistävän alan. Opiskelin yliopistossa, menin jo opiskeluaikana (kandivaiheessa) oman alan töihin. Tein gradun palkkatyönä, väittelin, vietin aikaa ulkomailla. Ulkomaankokemuksen ja kansainvälisten julkaisujen ansiosta sain ensin Suomen Akatemian tohtoritutkijan ja sitten akatemiatutkijan rahoituksen. Varsinkin jälkimmäinen on todella hyvä, ja on mahdollistanut sen, että olenkin sitten saanut muitakin hyviä kansainvälisiä pestejä. Olen siis ollut tällä alalla kohta kolmisen kymmentä vuotta, vaikka vakiduunia ei koskaan ole ollut enkä ole oikeastaan edes halunnut. Pidän erityisesti löytämisen ilosta, tajuamisen ja käsittämisen ja käsitteellistämisen haasteista ja onnistumisista, ajattelemisesta, kirjoittamisesta - ja nykyään myös tutkimuksen johtamista, siitä, että voi auttaa muita, viedä oikeaan suuntaan, luoda mahdollisuuksia,
no one