Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosiloma, määräaikainen työsopimus

Vierailija
30.07.2020 |

Työsuhde alkoi helmikuun alussa ja päättyy lokakuussa. Minulle on palkkalaskelman mukaan kertynyt neljä lomapäivää. Enkö siis saakaan kahta päivää per kuukausi? En oikein ymmärrä miten nämä asiat menee, huoh. Kyllähän minulle kertyy loppuajastakin lomaa, mitäs niille tapahtuu kun työsuhde päättyy? Ihan lomana olisin halunnut pitää :/

Ap

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy työnantajaltasi tai henkilövastaavalta?

Vierailija
2/8 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle kesälle lomapäiviä on ehtinyt kertymään 4 päivää.

Huhtikuussa alkaa kertymään ensi kesän lomat.

Kertyneet lomat joko maksetaan rahana tai pidetään ennen työsuhteen päättymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomanmääräytymisvuoden loppuun asti sinulla on kertynyt tuo 4 lomapäivää, eli ne, mitä voisit tällä lomakaudella pitää. Lomanmääräytymisvuosi kun päättyy maaliskuun lopussa. Sinulle kertyy myös huhtikuusta eteenpäin lomapäiviä, mutta ne ovat "ensi vuoden lomaa". Mutta koska sinulla työsuhde päättyy ennen seuraavaa lomakaukka, saa nuo lomapäivät sitten joko pitää tai ne kaikki maksetaan sinulle rahana.

Vierailija
4/8 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi -maaliskuusta kertynyt 2*2pv. Huhtikuusta alkaa uusi lomakodit, jonka kertymä voidaan antaa 1.5.2021 alkaen.

Kertymä maksetaan lomakorvauksena työsuhteen päättyessä. Työnantajalta voit kysyä, voiko sopia loman pitämisestä ennen työsuhteen päättymistä. Yhdessä voi näin sopia.

Vierailija
5/8 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomanmääräytymisvuosi vaihtuu aina maalis-huhtikuun vaihteessa. Olet ansainnut vuoden 2020 vuosilomaa 4 pv. Loput vuosilomasi ovat v 2021 lomia, eli jos työsuhteesi jatkuisikin, pitäisit ne vasta vuonna 2021. Toki jos työsi loppuu jo lokakuussa, saat ne jo silloin pitää. Jos työnantaja ei anna niitä pitää, saat ne päivät lomakorvauksena.

Vierailija
6/8 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tämä selvensi paljon. Olen ymmärtänyt että täällä ei rahana lomia mielellään maksettaisi (kaupunki työnantaja) joten enköhän saa lomani pitää :)

Ap

7/8 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama itselläni aikanaan, olin kunnalla töissä 6kk pätkän, mistä kertyi 10 lomapäivää (ei siis 2 päivää per kk). En kyllä jaksanut ikinä selvittää sitä sen tarkemmin.

Vierailija
8/8 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikone kirjoitti:

Vähän sama itselläni aikanaan, olin kunnalla töissä 6kk pätkän, mistä kertyi 10 lomapäivää (ei siis 2 päivää per kk). En kyllä jaksanut ikinä selvittää sitä sen tarkemmin.

KVTES:ssä on oma lomanmääräytymistaulukko (tai oikeastaan kolme taulukkoa), lomaa ei kerry tasan 2pv/kk, vaan lomien kertymiseen vaikuttaa työsuhteen pituus ja kokemuslisät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän