Lomat lopuillaan, allergialääkkeillä kova kysyntä
Olin tänään apteekissa ja huomiota herätti reseptivapaiden allergialääkkeiden sekä nenäsumutteiden kova kysyntä. Ilmeisesti monilta lomat lusittu ja kova tahtotila boostata flunssaoireet pois?
Kommentit (12)
Oikeasti allergiset ostavat allergialääkkeensä reseptillä. Reseptivapaat ihan tehottomia.
Onpas omituinen aloitus. En nyt kyllä yhtäkkiä tiedä, mikä on tämä mystinen tahtotila. Eikö selitykseksi käy ihan vain se, että joku kasvi sattuu kukkimaan tähän aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Onpas omituinen aloitus. En nyt kyllä yhtäkkiä tiedä, mikä on tämä mystinen tahtotila. Eikö selitykseksi käy ihan vain se, että joku kasvi sattuu kukkimaan tähän aikaan?
Tai se mystinen juttu ettei epäillä koronapotilaaksi työpaikalla/ lasta ei epäillä koronapotilaaksi ja passiteta päiväkodista kotiin siksi että nenä vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti allergiset ostavat allergialääkkeensä reseptillä. Reseptivapaat ihan tehottomia.
Höpsistä. Ihan samaa tavaraa, muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta. Ilman reseptiä niitä vaan saa ostaa vähemmän, ja ovat paljon kalliimpia.
Vierailija kirjoitti:
Reseptillä saatavat lääkkeet tehoaa paljon paremmin allergiaoireisiin. Miksei ihmiset uusi reseptejä, jos oikeasti allergiaa?
Oliko siellä siis allergialääkkeet loppu? Edelleen on monet lääkkeet loppu tukuista, sisältää mm. käsikauppalääkkeitä. Itse sain jahdata närästyslääke Gavisconia kolmesta apteekista ennen kuin tärppäsi.
Juurihan uutisoitiin että lapsi joutuu heti kotihoitoon, jos vähänkin erehtyy valuttamaan räkää.
Suuresti ihmettelen ap. kaltaisia aloituksia, miten jollakin ihmisellä on aikaa ja mielenkiintoa seurata mitä muut ostavat?
Itse olen varmaan jotenkin vajavainen ja huomiokykyni alhainen, kun en millään edes huomaa mitä muut ostavat, kun omissakin lääkkeissä on tekemistä ja muistamista. Joskus on käynyt niinkin, etten huomaa edes tuttujani, jos sattuvat asioimaan yhtäaikaa.
Sama kaupassa. Ei mitään hajua ja mielenkiintoa toisten ostoskoreihin.
Varmaan olen erilainen "nuori".
Vierailija kirjoitti:
Pujo kukkii tähän aikaan ja on hyvin allergisoiva.
Vierailija kirjoitti:
Suuresti ihmettelen ap. kaltaisia aloituksia, miten jollakin ihmisellä on aikaa ja mielenkiintoa seurata mitä muut ostavat?
Itse olen varmaan jotenkin vajavainen ja huomiokykyni alhainen, kun en millään edes huomaa mitä muut ostavat, kun omissakin lääkkeissä on tekemistä ja muistamista. Joskus on käynyt niinkin, etten huomaa edes tuttujani, jos sattuvat asioimaan yhtäaikaa.
Sama kaupassa. Ei mitään hajua ja mielenkiintoa toisten ostoskoreihin.
Varmaan olen erilainen "nuori".
Ok. Ikävää että aloitukseni oli vääränlainen.
Nythän tosiaan etätöistä siirrytään takaisin sorvin ääreen.
https://www.hs.fi/elama/art-2000006586876.html
Jos on vaarana tulla irtisanotuksi, ei halua olla se onneton räkänenä joka liiallisen saikuttelun vuoksi (nuhan takia) saa ensimmäisenä kenkää.