Olin nälässä miehen siskon mökillä!
Olimme viikon miehen siskon mökillä Saimaan rannalla. Lapset näkivät serkkuja ja oli tarkoitus ottaa rennosti ja viettää mukavia iltoja nauttien grillailusta ja saunomisesta. Kysyin etukäteen, mitä toisin mukanani, mutta käly ilmoitti että mitään ihmeellistä ei tarvitse tuoda, heillä on ruokaa kyllä, mutta jos jotain tiettyä tuotetta haluamme syödä, toisimme ne itse tullessamme. Veimme kuoharia, kahvia, laktoositonta maitoa, makkaroita, grilliherkkusieniä, grillijuustoa ja vihanneksia sekä hedelmiä mennessämme. Saapuessamme perille, käly totesi ettei mitään olisi tarvinnut tuoda, heillä kun on yllin kyllin ruokaa, mutta otti ruuat kuitenkin vastaan. Olimme syöneet matkalla, joten saapuessamme klo 17 kukaan ei ollut nälkäinen. Keitimme kahvit ja söimme keksejä. Kahdeksalta miehen sisko kysyi lapsilta, haluavatko he iltapalaa, johon meidän lapset vastasivat että kyllä. Käly kattok iltapalapöydän vain lapsille. Jokainen sai jugurtin ja näkkileipää, aikuisille ei ollut varattu mitään!
Aamulla ruokana oli kaurapuuroa, jolla piti pärjätä kolmeen-neljään saakka, jolloin syötiin lämmin ateria. Tämän jälkeen ei enää aikuisille ollut siis mitään tarjolla. Vatsani murisi lähes taukoamatta.
Kun tulin kotiin, kävin vaalla ja huomasin laihtuneeni kaksi kiloa. Tämä sai olla viimeinen kerta kun menemme heille yökylään! Kuka elää pelkällä lautaselliselka puuroa ja yhdellä lämpimällä ruualla päivässä?!
Kommentit (33)
Tuo on hankalaa, kun ihmisillä voi olla todella erilaiset ruokailurytmit. Mutta olisit varmasti voinut kysyä, voitko laittaa perheellesi jotain välipalaa, tai vaikka grillata, kun nälättää. Ei kai kukaan nyt ilkeyttään halua vieraitaan nälässä pitää.
Olen itsekin todella huono arvioimaan, milloin vieraille pitäisi tarjoilla ruokaa, ja kuinka paljon. Onneksi useamman päivän kestäviä vierailuja on vain harvoin. Ja uskon vieraiden kyllä sanovan, jos on nälkä.
Mitä enemmän näitä juttuja luen, sitä enemmän olen varma, että ei se että lapsesi on ainokainen ole mikään turmio.
Oma siskoni on rakas ja meillä on hyvin avoimet välit, vietämme todella paljon aikaa yhdessä ja hän on lapseni kummikin, Lapseni puolestaan ainokainen. AIna kun keskustelen ( netissä ) asiasta, tolkutetaan kuinka tärkeä sisarus on ettei jää yksin.
Mutta miten raskasta mahtaa olla mahdoton sisarussuhde.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuollaista ruikutusta selän takana somessa. Luuletko toimineesi hienotunteisesti, kun ensin viikon mökötät etkä saa suutasi auki ja sitten päälle menet someen ruikuttamaan ja kuvailet tilanteen niin yksityiskohtaisesti, että kälysi tunnistaa itsensä, jos sattuu tuon lukemaan.
Oiskohan ollut reilumpaa avata suunsa siellä mökillä?
hehe, niin samaa mieltä. Moni sanoo, ettei kehtaa puhua suoraan, ei kehdannut valittaa ja sitten kumminkin kuvailee tilanteen somessa koko kansan nähtäväksi. Mä ainakin kälynä hermostuisin todella pahasti jos näkisin tuollaisen jälkikäteen valituksen.
Mä meen aika pitkälle päivään vaan kahvin voimalla. Päivän eka ruoka on normaalisti neljän ja iltakahdeksan välissä. Vieraille toki mainitsen, että saa sanoo kun on nälkä ja ottaa itse, en mä halua ketään nälässä pitää.
Aikuinen ihminen, etkö ihan itse voinut tehdä vai pitikö tosiaan pöytä kattaa valmiiksi? 😂
Tuollainen läskileiri tekee sinulle vain hyvää.
mikä sinua, aikuista ihmistä, esti menemästä sinne mökin keittiöön ja tekemään itsellesi huikopalaa?
Mä. Paitsi että en syö puuroa, kun se aiheuttaa ihan hirveän kiukkunälän. Aamulla jugurtti, pari paahtoleipää ja lasin tuoremehua, klo 15-16 maissa lämmin ruoka.
Minä olen hämmentynyt siitä, kuinka paljon ihmiset kertovat täällä syövänsä. Itse olen 160 cm ja 56 kiloinen naisihminen, joka syö ilmeisesti vähän. Lapsetkin syövät vähän, eivätkä kinua herkkuja jatkuvasti. Mies syö ehkä saman kuin minä ja toinen lapsemme yhteensä, eli hiukan enemmän. Meillä aikuiset eivät syö iltapaloja tai välipaloja, lapsillekin se on useinhedelmää tai jotain muuta kevyttä.
Meille ei kannata tulla siis kylään jos syö kun hevonen, saattaisin ihan epähuomiossa pitää nälässä
Kyseessä on miehen sisko. Jos siellä viikon viihdyitte, niin voisi luulla, että olette lämpimissä väleissä tai ainakin miehesi on. Olisit laittanut miehen asialle. Kai sitä nyt omalle siskolleen voi sanoa, että menen tekemään voileipiä, kun on nälkä ja tehdä samalla kaikille.
En menisi uudestaan.
En kyllä tajua miten aikuinen ihminen ei saa suutaan auki edes lähisukulaiselleen tuollaisesta asiasta. Ei mulle ole koskaan ollut vaikeaa sanoa että nälkä, minä syön nyt, laitanko muille myös.
Kun itse ei ole tottunut syömään kuin kerran tai kaksi päivässä, niin ei sitä oikein hoksaa että toiset syövät useammin.
Minun vieraani onneksi osaavat avata suunsa ja kertoa että on nälkä.