Miksi kaikki uskovaiset ovat ilkeitä?
Miksi uskovaisten on aina käyttäydyttävä ilkeämielisesti muita ihmisiä kohtaan? Kuvitteletteko oikeasti saavanne muut uskomaan teidän dogmaanne sillä että kannattaa uskoa, koska sen jälkeen uskovaiset eivät enää ilkeile?
Kommentit (44)
En tiedä, mutta jotenkin sitä ennakko-olettaa, että uskovaiset suhtautuisivat kanssaihmisiinsä jotenkin suvaitsevaisesti ja empaattisesti. Totuushan on ihan toinen. Mun tuttavapiirissä on uskossa olevia keski-ikäisiä naisia muutama, osa on suorastaan vihamielisiä, mustavalkoisia ajattelutavaltaan ja sosiaalisesti kömpelöitä. Yksi on aivan järkyttävän kova piikittelijä, joka jakaa selkeästi ihmiset hyviin ja huonoihin. Eivät mitenkään ns. hyviä ihmisiä. Ja kyse on tavan-kristityistä ei esim. lestadiolaisista tms.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:54"]Eikkareilla on aina se käsitys että jos joku on uskovainen niin hän on käännyttämässä. Voin sanoa että jos joku uskovainen on ollut ilkeä sinulle, niin ei se kyllä ole mitään tietoista käännytystä ollut.
[/quote]
No kerro sitten mitä ne eikkarit ovat.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:27"]
En tiedä, mutta jotenkin sitä ennakko-olettaa, että uskovaiset suhtautuisivat kanssaihmisiinsä jotenkin suvaitsevaisesti ja empaattisesti. Totuushan on ihan toinen. Mun tuttavapiirissä on uskossa olevia keski-ikäisiä naisia muutama, osa on suorastaan vihamielisiä, mustavalkoisia ajattelutavaltaan ja sosiaalisesti kömpelöitä. Yksi on aivan järkyttävän kova piikittelijä, joka jakaa selkeästi ihmiset hyviin ja huonoihin. Eivät mitenkään ns. hyviä ihmisiä. Ja kyse on tavan-kristityistä ei esim. lestadiolaisista tms.
[/quote]Ehkä he eivät olekaan uudestisyntyneitä kristittyjä vaan mukauskovia jotka käyttävät "uskoansa" keppihevosenaan omien tarkoitusperien mukaisesti?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:54"]Eikkareilla on aina se käsitys että jos joku on uskovainen niin hän on käännyttämässä. Voin sanoa että jos joku uskovainen on ollut ilkeä sinulle, niin ei se kyllä ole mitään tietoista käännytystä ollut. [/quote] No kerro sitten mitä ne eikkarit ovat.
[/quote]En ole koskaan kuullut tuollaista sanaa mutta päättelin että ei-uskovia.
Onpa surullinen ketju. Kamalaa jos jollakin on vain tuollaisia kokemuksia uskovista.
Voin ihan vilpittömästi vakuuttaa, että kyllä eri tavoin uskonnollisissa ihmisissä on paljon mukavia, sydämellisiä, tuomitsemattomia ihmisiä. Tunnen niin monta sellaista! On myös aika yksinkertaistavaa luokitella uskovat tyhmiksi ja tietämättömiksi. Ei sen tarvitse olla niin. Ihan oikeasti.
Tietysti tulee mieleen kysyä, mitä tarkoitat uskovaisilla. Kieltämättä minullakin on tiettyjen lahkojen mentaliteetista sellainen hyvin tuomitseva ja ahdistunut mielikuva. On yhtä tuskaa seurata, miten jotkut fundamentalistit katsovat voivansa puhua kaiken uskonnollisuuden nimissä ja lyödä maahan muita. ule sellianen olo, että tuyolla ihmisellä on varmaan itsellään tosi huono ja ahdistettu olo. Toivottavasti tämä on minulta liikaa yleistämistä...
t.Eräs tyyppi täältä körttiporukoista hei
Hienoa yleistystä nyt taas...
Ne uskovat, jotka itse tunnen, ovat sydämellisimpiä tapaamiani ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:34"]Hienoa yleistystä nyt taas...
Ne uskovat, jotka itse tunnen, ovat sydämellisimpiä tapaamiani ihmisiä.
[/quote]
:D
Vaikka yleensä kaikkien uskontojen virallinen tavoite on saada mahdollisimman paljon ihmisiä käännytetyksi uskontoonsa, niin silti aika harva riviuskovainen sitä haluaa. Moni on oikeasti sitä mieltä ettei heidän uskonlahkoonsa tarvita enää yhtään ketään vaikka virallisesti uskontoaan levittävätkin.
Jännä ajatus että kaikki aidosti uskovat kuuluisivat johonkin lahkoon tai yhtään mihinkään viralliseen yhteisöön. Minä - kuten moni muukin - olen uudestisyntynyt kristitty mutta en kuulu mihinkään paitsi universaaliin pyhien yhteisöön/Jeesuksen seuraajiin/tms, uskon Jeesukseen (ja Jumalaan ja Pyhään Henkeen), en mihinkään uskontoon.
Itse en ole kyllä ilkeä muille vaan kohtelen ihmisinä kaikkia. Usko on mielestäni jokaisen oma asia, eikä sen perusteella ole minulla eikä muilla oikeutta syrjiä tai olla ilkeä toisille.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:31"]
No kerro nyt joku esimerkki, millä tavalla ovat ilkeitä. Itse käyn seurakunnassa juuri siksi, että minut hyväksytään ja siellä on hyvä olla. IKINÄ ei kukaan ole ollut ilkeä. Mieluumminkin seurakunnan ulkopuolella on ilkeitä juoruilijoita.
Toki meitä ihmisiä on moneen makuun. Tunnen ns. narsistiuskovia, jotka ovat ylipäänsä narsisteja joten kaikki muut ovat peestä ja he itse maailman napa. Tunnen myös narsisti -taviksia ja ihan samanlaisia ovat.
[/quote]
Oletkohan aika uusi uskova ja seurakunnassa käyjä? Itse olen jo uskosta luopunutkin, mutta tosiaan alkuun kun tulin uskoon ja menin seurakuntaan, niin olin ihan otettu siitä sydämellisestä vastaanotosta jolla minut otetttin sinne vastaan. Kun kaduin syntejäni, niin kaikki lohduttivat, että se on ohi nyt, ne on puhtaiksi pesty Jeesuksen verellä, takanapäin lopullisesti. Ihmiset olivat ystävällisiä ja kiinnostuneita minusta, vaikken ole persoonana erityisen värikäs tai kiinnostava. Koskaan ei tarvinnut tuntea oloaan yksinäiseksi seurakunnassa.
Mutta mutta. Se oli vain sellainen kuherruskuukausi, jolla uusi uskova sidotaan yhteisöön. Vähitellen armon tilalle alkoikin tulla VAATIMUKSIA ja LAKIA. Lopulta uskosta tuli suurempi ahdistus kuin entisestä synnistä ilman uskoa. Lisäksi ne ennen niin sydämelliset uskovaiset paljastuivt vähintään yhtä ilkeiksi ja kaksinaamaisiksi kuin ns. maailman ihmiset. Päälle liimattu tekopyhyys teki heistä vielä tavallista maailman syntistä huomattavasti vaarallisempia ja vastenmielisiä.
Ja mikä itse olet? Kommari vai?:D
No kerro nyt joku esimerkki, millä tavalla ovat ilkeitä. Itse käyn seurakunnassa juuri siksi, että minut hyväksytään ja siellä on hyvä olla. IKINÄ ei kukaan ole ollut ilkeä. Mieluumminkin seurakunnan ulkopuolella on ilkeitä juoruilijoita.
Toki meitä ihmisiä on moneen makuun. Tunnen ns. narsistiuskovia, jotka ovat ylipäänsä narsisteja joten kaikki muut ovat peestä ja he itse maailman napa. Tunnen myös narsisti -taviksia ja ihan samanlaisia ovat.
Valtaosa kaikista elämäni aikana kohtaamista uskovaisista tosiaan ovat melko vittumaisia ihmisiä, yksi ryhmä on ylitse muiden ja se on hellarit.
Koska jeesus rakastaa heidän mielestään vain heitä! Jumala rakastaa kusipäitä.
Eikkareilla on aina se käsitys että jos joku on uskovainen niin hän on käännyttämässä. Voin sanoa että jos joku uskovainen on ollut ilkeä sinulle, niin ei se kyllä ole mitään tietoista käännytystä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Olen ap:n kanssa eri mieltä, mutta toisaalta ymmärrän hänen kantansa. Yleensä mukavilla uskovaisilla ei ole tarvetta hakea kontaktia ei-uskoviin, tai jos sen tekevät niin silloin heidän uskontonsa ei tule siinä millään tavalla esiin. Ilkeillä uskovaisilla on huomattavasti enemmän tarvetta ottaa yhteen ei-uskovien kanssa, ja nimenomaan niin että heidän uskontonsa korostuu siinä pahalla tavalla.
Tässä tuo pointti nimenomaan on. Muita ihmisiä kunnioittava uskovainen ei tule erikseen mainitsemaan että kunnioittaa muita, mutta muita halveksiva pitää huolta että kaikki varmasti kuulevat hänen mielipiteensä.
Höh. Mä oon uskis. Mulla ei ole varaa olla kellekään ilkeä. Tiedän että ihmiset pitävät minua ystävällisenä, aina valmiina auttamaan. Elämässään kovia kokeneet uskovat eivät yleensä ole ilkeitä. En ainakaan minä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 02:27"]
Miksi uskovaisten on aina käyttäydyttävä ilkeämielisesti muita ihmisiä kohtaan? Kuvitteletteko oikeasti saavanne muut uskomaan teidän dogmaanne sillä että kannattaa uskoa, koska sen jälkeen uskovaiset eivät enää ilkeile?
[/quote]
Rankka yleistys että kaikki uskovaiset ovat ilkeitä, montako tunnet? On totta että löytyy näitäkin jotka ovat olevinaan muita parempia ja karjuvat helvetin tulta ihmisille jotka eivät heidän omia normejaan täytä. Raamattu kuitenkin on vakavasti otettava kirja, mutta rakkaus on se asia joka vetää ihmisiä Jumalan puoleen, ei tuomion karjuminen. Silti on totuus kerrottava ettei Jumala synnissä elämistä hyväksy. Jeesus on kuitenkin ainoa pelastus sillä hän täytti koko Jumalan lain niin että ihminen pelastuu armosta uskomalla Jeesukseen eikä tekemällä lain tekoja koska Jumalan laki täytyy täyttää sataprosenttisesti jotta se toisi pelastuksen. Jumala on sulkenut kaikki ihmiset synnin alle jotta voisi kaikkia armahtaa.
Tämä on todella valtava asia koska ihminen ei pysty omilla teoillaan pelastumaan. Raamattu sanoo että joka tunnustaa Jeesuksen herraksi suullaan ja uskoo sydämessään että hän on ylösnoussut vapahtaja tulee pelastumaan. Tätä pitäisi kirkon opettaa eikä mitään rituaaleja kuten lapsikasteen armoa ja konfirmaatiota. Ei niitä mitenkään tuomitse, saahan siellä oppia raamatun sanaa mutta ihmisen on itse otettava jeesus vastaan pelastuakseen.