Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei näköjään voi saada sekä materiaa että ystäviä

Vierailija
04.07.2013 |

pitää näköjään valita jompi kumpi elämässä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on, valitettavasti.

Minä päädyin materiaan.

Vierailija
2/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole edes mikään rikas ja töitäkin teen aika vähän. Vähät rahani käytän itseeni ja perheeseeni ja asuntoon. Minua kiinnostavia asioita ovat pinnallisesti vaatteet, tyyli,sisustaminen,meikkaus jne. Tämä kyllä karsii pois mahdollisia ystäväehdokkaita. Minut nähdään varmaan pinnallisena mutta se on vain yksi osa minusta. En jaksa myöskään juoruta turhanpäiväisyyksiä tai toisten ongelmista. Mielummin puhun hömppää. Harmittaa vähän mutta ei voi mitään. Onko ihmiset niin kateellisia vai mistä se johtuu?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että sä oot vaan tyhmä pinnallisen lisäksi.

Vierailija
4/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kaikki voi kateellisia olla, mutta niitä monia ei kait kiinnosta vaan se pinta?

Vierailija
5/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Minulla on molempia, paljon varallisuutta ja rahaa, sekä monta ystävää. Ystävää, joilla ei ole. Minun on myös todella helppo ystävystyä ja olen saanut useamman ystävän aikuisiällä. Sen lisäksi minulla on seitsemän sydänystävää, jotka olen tuntenut 30-35 vuotta (olen 40-v.). 

Ehkä sinun ap on todella syytä katsoa peiliin. Olla varakas on eri asia, kuin olla pröystäilevä. Ostaa designia, merkkivaatteita, taidetta, ja autoja, on eri asia, kuin kuuluttaa niistä kaikille ja keikaroida. Pitää säilyttää nöyryys, eikä ylpistyä. Mikään raha ei anna aihetta moiseen. Oikeat arvokkaat asiat ovat jotain ihan muuta. Nousukasmaisuus ei ole hyve.

Vierailija
6/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla kuin 4. eli päätelmäsi on väärä: Olet materialisti, mutta ystävättömyytesi ei johdu siitä vaan projisoit kateutesi (joka muuten liittyy usein ahneuteen) muihin ihmisiin. Tosiasiassa sinusta ei pidetä jonkin muun syyn takia (esim.empatiakyvyttömyys) tai sinulla vaikueuksia pitää yllä ihmissuhteita.

Vierailija
7/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiaanit pitävät rikasta ihmistä huono-osaisena, koska hänellä raukalla ei ole tarpeeksiä ystäviä jakamassa kaikkea ja rikkaus jää vain hänelle. Säälittävää...

Aloittajan tilanne voi tulla eteen silloin, jos oman rikastumisen vuoksi olosuhteet ja elinpiiri muuttuu, vanhoille ystäville ei löydy enää sijaa uudessa elämässä mutta uusia ystäviäkään ei saa.

Vierailija
8/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ongelmaa.

Vierailija
9/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä haukkunut ketään täällä? Silti tuntemattomat kokee sydämenasiakseen haukkua minua täällä. Kertoo haukkujasta itsestään jotain..

En pröystäile millään. En kerskaile. Olen äärimmäisen oikeudenmukainen ja jos ystävystyn kunnolla niin ystävyys kestää. Tietty ystävyyksiä on jäänyt ei ainoastaan minun takiani. Olen koulukiusattu. En muistele pahalla mutta en hyvälläkään kouluaikoja. Olen jättänyt ne taakse. Kuten sanoin en ole rikas enkä koe olevani nousukaskaan. 

Voin keskustella uskonnosta,filosofiasta,tieteestä mutta en vain pidä juoruilusta. Se on moukkamaista ja minusta enempi kertoo juoruilijasta kuin juoruiltavasta. Se on vain periaatteeni enkä siitä tingi. 

En ole kateellinen. Olen oikeasti onnellinen jos jollakin on jotain mitä minulla ei ole. Vaikka ystäviä. Mitä se minulta on pois?

En myöskään ole empatiakyvytön, kuka minut tuntee voi todeta minut hyvin empaattiseksi. En vain näytä sitä kaikille vain tosiystäville. 

On minulla yksi tosi hyvä ystävä joka minulle tärkeä. Häneen olen yhteydessä ja keskustelemme melkein kaikesta. Kaipaisin vain lisää samanlaisia ystäviä.

ap

Vierailija
10/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole siitä että ihmiset aktiivisesti inhoaisivat sinua, tai etta haukkumalla muita olisit ajanut kaikki muut pois. Et vain kiinnosta heitä niin paljon että he ajattelisivat sinua, hyvässä tai pahassa.

Vierailija
11/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:16"]

Ei kyse ole siitä että ihmiset aktiivisesti inhoaisivat sinua, tai etta haukkumalla muita olisit ajanut kaikki muut pois. Et vain kiinnosta heitä niin paljon että he ajattelisivat sinua, hyvässä tai pahassa.

Miten tuosta stigmasta pääsisi eroon?

Vierailija
12/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:05"]

Olenko minä haukkunut ketään täällä? Silti tuntemattomat kokee sydämenasiakseen haukkua minua täällä. Kertoo haukkujasta itsestään jotain..

En pröystäile millään. En kerskaile. Olen äärimmäisen oikeudenmukainen ja jos ystävystyn kunnolla niin ystävyys kestää. Tietty ystävyyksiä on jäänyt ei ainoastaan minun takiani. Olen koulukiusattu. En muistele pahalla mutta en hyvälläkään kouluaikoja. Olen jättänyt ne taakse. Kuten sanoin en ole rikas enkä koe olevani nousukaskaan. 

Voin keskustella uskonnosta,filosofiasta,tieteestä mutta en vain pidä juoruilusta. Se on moukkamaista ja minusta enempi kertoo juoruilijasta kuin juoruiltavasta. Se on vain periaatteeni enkä siitä tingi. 

En ole kateellinen. Olen oikeasti onnellinen jos jollakin on jotain mitä minulla ei ole. Vaikka ystäviä. Mitä se minulta on pois?

En myöskään ole empatiakyvytön, kuka minut tuntee voi todeta minut hyvin empaattiseksi. En vain näytä sitä kaikille vain tosiystäville. 

On minulla yksi tosi hyvä ystävä joka minulle tärkeä. Häneen olen yhteydessä ja keskustelemme melkein kaikesta. Kaipaisin vain lisää samanlaisia ystäviä.

ap

[/quote]

Empatiakyvyttömyys oli vain esimerkki.

Nyt (sic!) sanoisin, että olet kypsymätön (tämä on vaikutelma, ei esimerkki).

Nimittäin jokainen meistä tuntee joskus kateutta. Aina löytyy joku rikkaampi,kauniinpi tai suositumpi. Aina. Varmasti sinuakin kohtaan joku (yksittäinen henkilö) saattaa kokea kateutta. Se ei kuitenkaan ole yksinäisyytesi syy.

Vierailija
13/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sama on huomattu täälläkin. Ei tosiaankaan kerskailla omaisuudella ja sen eteen on tehty paljon työtä. Mutta ne "ystävät" jotka samaan aikaan vetivät lonkkaa koska "eivät ole niin materian perään" ovat niin kateelllisia että eivät joskus meinaa saada ystävällistä sanaa suustaan.

Vierailija
14/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:22"]

ap

[/quote]

Nimittäin jokainen meistä tuntee joskus kateutta. Aina löytyy joku rikkaampi,kauniinpi tai suositumpi. Aina. Varmasti sinuakin kohtaan joku (yksittäinen henkilö) saattaa kokea kateutta. Se ei kuitenkaan ole yksinäisyytesi syy.

[/quote]

toi on väärä päätelmä. Kateus on kuluttavaa. Oivalsin ja lopetin sen itse. Parempi olla kiinnostunut omista asioistaan eikä toisten. Tällä tarkoitan että keskittyy itselle mieluisiin juttuihin. Jos kateudettomuus tekee kypsymättöäksi niin sitten olen. Luulisin olevani kypsyneempi kuin monet palstalaiset. Sen verran tullut harrastettua tuota itsetutkiskelua. Mutta jos sun oloasi helpottaa haukkuminen niin anna tulla. =)

ap

Vierailija
15/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Samoista asioista kiinnostuneena olen huomannut, että jotkut saattavat pitää pinnallisena. Todellisuus on toinen jos vaan viitsisi tutustua. Monella ilmeisesti kateus on esteenä.

Vierailija
16/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:35"]

Kuulostaa tutulta. Samoista asioista kiinnostuneena olen huomannut, että jotkut saattavat pitää pinnallisena. Todellisuus on toinen jos vaan viitsisi tutustua. Monella ilmeisesti kateus on esteenä.

Juuri tämän olen huomannut. Hapanta naamaa näytetään ja ei melkein tervehditä. Tai väännetään itsestä väkisin joku pieni hei tai moi mutta totisella naamalla. Minnekään ei kutsuta. Ei kylään tai muutenkaan. En viitsi sitten itsekään vaivaantua. Kyllä viihdyn näinkin. Mutta olisihan se kiva että kaikki elämän palaset olisi kohdillaan.

ap

[/quote]

Vierailija
17/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:22"]

ap

[/quote]

[/quote]

toi on väärä päätelmä. Kateus on kuluttavaa. Oivalsin ja lopetin sen itse. Parempi olla kiinnostunut omista asioistaan eikä toisten. Tällä tarkoitan että keskittyy itselle mieluisiin juttuihin. Jos kateudettomuus tekee kypsymättöäksi niin sitten olen. Luulisin olevani kypsyneempi kuin monet palstalaiset. Sen verran tullut harrastettua tuota itsetutkiskelua. Mutta jos sun oloasi helpottaa haukkuminen niin anna tulla. =)

ap

[/quote]

No oletpas sinä sitten erinomainen, onnittelen. Olet varmasti yksi harvoista, Jeesuksen ja Buddhan ohella, jotka ovat noin täydellisesti voittaneet egonsa. Toisaalta et siis todennäköisesti kehittyneisyytesi johdosta kärsi yksinäisyydestäsikään.

Vierailija
18/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 21:35"]

Juuri tämän olen huomannut. Hapanta naamaa näytetään ja ei melkein tervehditä. Tai väännetään itsestä väkisin joku pieni hei tai moi mutta totisella naamalla. Minnekään ei kutsuta. Ei kylään tai muutenkaan. En viitsi sitten itsekään vaivaantua. Kyllä viihdyn näinkin. Mutta olisihan se kiva että kaikki elämän palaset olisi kohdillaan.

ap

[/quote]

[/quote]

Sulle ei "ole kohillaan" edes välimerkit.

Vierailija
19/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuulen, että kyse ei ole materiasta vaan siitä, että olet yksinkertaisesti tyhmä kuin saapas ja helvetin itsekäs. Sellaisilla ei ole ystäviä.

Vierailija
20/28 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui silmääni tuo kohta, että osoitat empatiaa vain niille tosiystäville. Empatia on se ominaisuus, jolla niitä ystäviä saa. Sen avulla voi ystävystyä sellaiseenkin, joka on hyvin erilainen kuin oma itse. Tuon kommentin jälkeen en ihmettele, jos sinulla ei ole monta ystävää/sinun on vaikea saada ystäviä. Kuka haluaisi "ystävystyä" sellaisen ihmisen kanssa, joka näyttää olevan ilman empatiaa. Eihän kukaan jaksa tutustua toiseen, jos ei ole nähnyt merkkejä siitä empatiasta.

Empatian näyttäminen savat ystävystyttyä on tuhoon tuomittu tie, jos haluaa lisää ystäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi