Ihanien HEINÄnyyttien odottajat PERJANTAINA!
Aloitan jo perjantaipinon...tässä vielä torstain:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7782012&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (19)
Ajattelin tulla perjantain pinoa aloittelemaan, mutten ehtinytkään!
Täällä valveilla miehen kans mietiskellään, että saapas nähdä joko eille tuli tosipaikat??! JEEEE :D (Ehkä...) Iltasella oli jo jokunen oikealla lailla kipeä supistus, ja olihan noita jo päivällä levätessäkin, ja puoli kymmenen aikoihin nyt iltayöstä alkoi olla lieviä supistuksia alle 10 min välein. Siitä ne vähitellen voimistuivat niin, että yhdentoista aikaan alkoi kunnolla kipeät ja säännölliset supparit, joita on nyt sitten ollut noin 5 min välein (välit siis max 5 min eikä yhtään pidempää väliä ole tullut niinkuin tuli silloin esikoistakin tehdessä ennakoivista supistuksista ennen h-hetkeä ja synnytysyötä). Lämpötyynyillä täällä haudon, tai no sähkötyyny selän puolella ja kissanpentu aseteltuna etupuolelle, se meinaa aina supistusten aikaan maukaista, kun survon sitä tiukemmin alavatsaa vasten :) Ja toivon ettei nää supistukset enää lopu... Avaavia nämä nyt ainakin on, mutta en sitten tiedä, voiko nääkin vielä loppua ja synnytys yhä lykkääntyä....
Raportoin sitten myöhemmin miten käy. Hyvältä näyttää ainaski nyt, kun koko aika jomottaa eikä pitempiä välejä ole tullut!
Pitäsköhän jo viimeistellä sairaalakassi ja katsoa jotain järkevämpää vaatetta ylle kuin nämä yökkärit... En halua hötkyillä kun sitten kuitenkin supistukset taas loppuu kun saan kassit pakatuksi ja itseni lähtökuntoon... Voi voi, jospa eivät loppuisi! Pakko kohta varmaan mennä kasseja pakkaan ja vaatteita kattoon että saan ne vielä päällekin puettua, kun tässähän voi tulla tietysti kiirekin näin toissynnyttäjällä, jolla ekakaan synnytys ei ollut kovin pitkä.
Niinaemo perhosia vatsassa ja VerttiElmeri vielä perhosten kaverina viikoilla 40+4
Olipa eilisessä pinossa monta vauvauutista. Onnea kaikille!
Ja Niinaemokin ilmeisesti päässyt matkaan, vai loppuivatko supparit?
Mä kuulun nyt siihen joukkoon, joka toivoo ettei vielä pariin päivään alkais, kun ei tuo lastenhoito asia ole ihan 100% kunnossa ennen sunnuntaita.
Eilen kyllä jo tuntui painetta tuolla alhaalla ja muutamia supistuksia, mutta koitan nyt ottaa superrauhallisesti.
UUsi inhottava vaivakin on ilmaantunut, nimittäin toinen jalka meinaa välillä pudota alta pois, eli ihan kuin äkillinen suonenveto nivusessa ja ei meinaa pysyä sen jälkeen pystyssä. Kai siellä joku hermo on puristuksissa.
Joku siellä tosiaan kysyi, joko lapsiluku on täynnä, niin kyllä se kai alkaa olla, kun jo neljännen jälkeen piti olla. Meinattiin miehen kanssa että jompikumpi (mieluiten mies) kävisi piuhansa katkaisemassa, mutta nyt kun asia alkaa muuttua ajankohtaiseksi, niin kummasti alkaa epäröimään...Meillä tosin alkaa tuo ikäkin jo painaa, niin ja autostakin tulee nyt kaikki paikat käyttöön, joten seuraava auto olis jo minibussi.
Kyllä mä nyt olen yrittänyt sillä mielellä nauttia tästä kaikesta, että viimeistä kertaa!
Jospa menisin vielä pötköttämään, kun penimmätkin nukkuvat, joten hyvää päivänjatkoa kaikille!
Meriaani rv 39+5
niistä lapsiluvuista:-) Meillä neljäs tulossa( tulis nyt vaan...) Ja mies on sitä mieltä,että piuhat poikki tämän jälkeen...Jotenkin ei vaan haluaisi luopua haaveesta,että ehkä vielä joskus iltatähti....ehdotinkin,että jos kuitenkin ottaisin sen hormonikierukan viideksi vuodeksi ja katellaan sitten niitä piuhoja:-) Nyt olisi vielä yksi vapaa paikkakin autossa...tosin viidennen jälkeen ei olisi enää tavaratilaa muualla kuin suksiboxissa...
Juu ei tullut lähtöä viimeyönäkään,vaikka äitipolilla ronkkivat eilen ja hiukka supistelikin koko illan...miedosti tosin. Ehkä syy onkin minussa enkä ole valmis luopumaan tästä mahdollisesti viimeisestä raskaudestani...kuulostaa hullulta,mutta ehkä alitajuisesti tai jotain...nyt kyllä olisin jo kypsää kauraa.Viime yön hikoilin kuin pistetty sika ja ravasin vessassa...johtuikohan noista mansikoista,joita ostin 5kg... Ajattelin tuossa aamulla,että hitsi,kun ei kerran vieläkään tuo masukki syntynyt niin pitäisköhän tänään lähteä vielä Ikeaan katsastamaan jotain halpaa pientä hoitopöytää....ym.kivaa;-) Vanhemmat lapset kun ovat olleet jo kolme yötä isotädin mökillä ja mummu tuli eilen tänne junioria hoitamaan....juu mutta kai se on raahauduttava kahville,että pysyy silmät auki...
Et kai Kukkuu ole vielä päässyt synnyttämään??:-)
Piispa 41+4.....
Mut olipa inhottava yö, kolmen jälkeen vasta sain unen kun ampiaisen pistojalka oli niin kipeä ja sitten ravasin kokoajan vessassakin.
Niinaemo on ihan varmasti synnyttämässä nyt, tulepa sitten kertomaan meille miten kävi!!!
Meriaani: Jos olisin nuorempi, niin varmaan haluaisin vielä 2 lasta, mutta tosiaan ikä " painaa" nyt olen 35.v ja haaveissa olisi ensi vuonna laittaa oma yritys.(Tai siis laitankin)
Minkäikäinen sinä olet, jos saa kysyä?
Meillä kans pitäisi jo nyt hommata sellainen minibussi, kun tavaratila käy pieneksi nykyisestä autosta.
Ras-mam ja poika rv38+1
Vähän hassu taidan olla mutta onnelliseksi vaikkakin pikkusen tuskaseksi on olo tullut massun kanssa mutta kun massu on jonkun verran ollu kipeä niin onnellinen olo on tullu siitä että ehkä nuo on ollu merkkejä että pikkuhiljaa alkaa tapahtua ja toiveet nousseet synnyttämään pääsystä. Tosin en usko että ainakaan kahteen viikkoon mihinkään lähdetään mut silti.
Eilen kävin törsäämässä sellasen viis metrisen vihreän kantoliinan.Pikkusen hinta kirpaisi mutta olen aikast intoa täynnä ja sain eilen lainaksi kaverini tyttären nuken joka on aikasta aidon kokonen ja tuntunen ni nyt voin harjoitella sitomista ja myöskin niitä sideharsovaippa taitoksia. Sitte tein löydön,löysin ittelleni sopivat imetysliivit ja melkein puoleen hintaan mitä missään muualla olin nähny ja uskon että ovat hyvät nimittäin Sokoksesta Triumphit. Ei sitte toi liinaan sijoittaminen tuntunu niin kirpaisevalta kun muualla yhet liivit olis maksanu saman verran.
Mainio on tuo kaverini tyttö joka on 6v. Hän oli hieman ehdotellu äitilleen että josko hänkin sais olla isosisko mutta heillä on lapsiluku täynnä niin tehtiin eilen sopimus neidon kanssa että hän saa olla " ottoisosisko" meitin nappulalle. Kovin ois jo eilen halunnu vauvaa syliin mutta kun se nyt on vielä täällä mun massussa ni joutuu oottelemaan tovin vielä :)
Jos tänään pääsis yrittämään mansikoiden poimintaa niin josko taas laittais jotakin tapahtumaan masussa. Katotaan kuinka käy vai saanko kerättyä vain sen verran kun suuhun menee ;)
Onnea taasen niin monelle uudelle onnelliselle vauvaperheelle! Perästä tullaan :))
SurinaS ja rv38+1
on, Piispa, että ehkä ehkä ehkä olis lähdön merkkejä ilmassa. Harrastin eilen kaikkea s:llä alkavaa, paitsi yhtä, johon en enää taivu. Siivous, suklaa, sokerin syönti ja suhailu saivat aikaan selän puolella tunteita. En vain tiedä olivatko supistuksia vai oliko se tämä vauvanryökäle, joka potkii todella ihmeellisiin paikkoihin.
Matkaamme tänään pääkaupunkiin odottamaan vauvaa tai polikäyntiä maanantaina. Aion kävellä tämän lapsen ulos! Jos ei shoppailu riitä, pistän kovat peliin ja vien esikoisen huvipuistoon. Luulisi sillä lähtevän synnytyksen käyntiin :-)
Niinaemolle peukut pystyssä, että pääsit synnyttämään. Muille myös. Hauska porukka täällä heinäkuisissa, kun on monta, jolla on paaaaljon lapsia!
Kukkuu 41+1
Kait sitten nämä karvaisetkin lapset lasketaan?Tuossa jaloissa makaa yksi ja kova hinku olisi saada sille kaveri.Viime talvenahan meidän piti lopetuttaa rakas toinen haukkumme luonteen takia..vieläkin on paikka auki.
Itse olen vedellyt mansikoita sellaista tahtia että ei kyllä tämä nyytti masussa voi olla mitenkään allerginen tai sitten on tooosi allerginen mansikoille.Joka päivä menee muutama mansikkasmoothie ja päälle litra jäisiä mansikoita..mutta kun tekee mieli.
McDonald' sin mansikka-suklaa flurry oli aivan ehdoton herkku ja nhyt siellä on se solero flurry,joka on kanssa melko koukuttava.Ihania herkkuja maailma täysi.
Omasta navasta:Mulla oli kanssa eilen illalla masukki hieman kipeä ja on näköjään puruja vielä nytkin.Mutta vaikka hinku synnyttämään on kova niin toivon että heeppuli kasvaisi vielä hieman..ihan jo itsensä takia ja kun meillä on tämä remontti niin pahasti kesken että helpompi olisi elää vaaveli mahassa vielä hetki.Mutta ainahan asiat tuppaa järjestymään sen mukaan miten ne ovat joten eiköhän me selvitä.
Nicci hukassa mutta onnea synnytykseen vaikka taitaa jo olla vauva vierihoidossa osastolla.
No mutta,taas yksi päivä lähempänä suurta seikkailua joka kestää koko loppuelämän :)
Oumai ja Gore rv 38+1
Meillä tämä jää viimeiseksi lapseksi. 2 on ihan hyvä määrä tai voihan se olla että jos alkaa tekemään vielä lapsia mieli niin sitten adoptoidaan.
Sen verran rankka on tämä raskaus ollut! Mä olen ollut saikulla 4.kuulta lähtien ja edelllisessä jäin 5.kuulta. Mun selkä ei kestä enää yhtään raskautta-eikä myöskään pää. Kohtu painaa jotenkin pahasti selkärankaa ja issias hermoa,että multa menee liikuntakyky lähes kokonaan. Nytkin kävelin 2 kk keppien avulla ja kivuista en viitsi edes puhua. Lääkärin kanssa puhuttiin asiasta ja hän sanoikin että sängyssä varmaan viettäisin seuraavan raskauteni..Sitä mun pää ei kestäisi!
Toisaalta onneksi ollaan miehen kanssa muutenkin puhuttu,että 2 on ihan hyvä lukumäärä. Ja musta se adoptointi voisi olla oikeasti kiinnostava,jos siihen tulokseen vielä tullaan..
Mitään merkkejä tämän lapsen syntymään ei ole. Ei mitään limaa mistään suunnasta. Ja kaikkea on kokeiltu! Ensi vkolla olis taas uusi painoarvio käynti äpkl:ssä ja saas nähdä miten siellä käy? Kättärilllä ovat niin nihkeitä käynnistämisen suhteen,että tuntuuvat venyttävän ties kuinka pitkälle.. Kuukausi sitten vauva oli jo 3100g ultran mukaan. En suostu lähtemään sieltä jos nyt arviot menevät yli 4kg.En usko että mun selkä kestää isompaa nyyttiä synnyttääkään.
Tänään esikoinen jää kotiin,kun perhepvähoitsu jää lomalle. Sitten ollaankin yhtä suurta perhettä ainakin syyskuuhun asti. Mietitään että miten sitten jatketaan. Jääkö tyttö kokonaan kotiin vai jatkaako 3 pvänä vkossa? Onneksi voidaan katsella vähän tilannetta rauhassa.. Vauvasta kun ei tiedä millainen tyyppi se on ja eikä myöskään sitä miten sisko reagoi uuteen tulokkaaseen ja hoidosta pois jääntiin.
Eilen oli aika surullinen kun yritettiin kertoa mitä seuraavaksi tapahtuu. Mutta 2,5 vuotiaan muisti on niin lyhyt ja muuttuu nopeasti.
Tulipas taas kirjoiteltua-ei mistään!
Sushiko 39+1
ai kun ulkona on ihanan viileä keli pitkästä aikaa, olenkin jo tänä aamuna istunut jonkin aikaa ulkosalla ja nauttinut :-) Nyt siis olisi tasan viikko leikkaukseen...mitenköhän saisi ajan kulumaan ensi viikolla? Kun kaikki on periaatteessa valmiina ja aivan paikallaan minä en osaa olla...ja sitten vielä lapset ja isäntä ovat käymässä mummolassa niin rauhallista on, jos vielä kävisi vaikka parturissa itseään piristämässä...
Maha-asukille kuuluu sitä samaa kuin nyt muutamina päivinä aikaisemmin, vielä jonkin verran myllertää, mutta taitaa tosiaan tilat loppua. Itsellä viime yönä " poltteli" alaselkää ihan kunnolla, vasta aamuyöllä tuli uni ja olo nyt vähän tokkurainen..
Meillä tämä lapsi jää (näillä näkymin) viimeiseksi, siis kolmas tulee nyt ja tämäkin syntyy sektiolla kuten kaikki edellisetkin. Nyt olenkin sitten miettinyt että pistäisikö piuhat kiinni vai ottaisiko kierukkaa tms...saapi nähdä.
Mutta nyt lähden neitokaisen kanssa ulos.
Tupuhupuna+rv 38+1
Onpas täällä ollut vilkasta jo näin heti aamusta.
Taas meni yö taivastellessa.. tai no puolilta öin ku alkaa nukkuun niin viimeistään puol viideltä on noustava pissareissulle. Sit sitä jo tietääkin että pari tuntia menee ennen ku saa uudelleen unenpäästä kiinni. Olenki sit hakenu kirjastosta ison läjän hömppää jota on sit hyvä lukea yöllä :) Aamulla sit yleensä nukahan just ku mies alkaa nouseen ja suunnitteleen töihin lähtöä. Sit onki hyvä nukkuu vielä pari tuntia. No totta tää on sitä harjottelua yövalvomiselle..
Gia & bamsse 37+4
unilta nousseena.
Luulin ä-lomalle jäädessäni, että on kamala kiire tehdä kaikkea kivaa, että ehtii ennen kuin vauvan kanssa on taas ihan jumissa. Niin ne vaan lapset opettaa, että aikansa kaikelle ja kaikille. Näillä viikoilla olen ehtinyt lukea a) 79 naistenlehden pinon. b) käydä lasten kanssa uimassa c) tavata kavereita d) surffata aivan liikaa vauvapalstalla e) tehdä kaikki rästityöt, moneen kertaan, mm. pyykkiä on joutunut jo etsiskelemään f) lukea kirjoja g) ihastella remontin etenemistä h) käydä kanoottiretkillä i) grillata ja paistaa lettuja j) kierrellä kaupoissa.
Kaikki supistustoiminta TAAS lakkasi. Sen on oltava vian nyt omassa päässä. Maha-asukki on kyllä takuuvalmis. Jos löydätte sen nupin, josta pään saa ohjelmoitua äiti-valmiusasentoon, kertokaa heti!
Kukkuu
Kylläpäs on viikko vierähtänyt nopsaan. Ei kyllä tunnu viikonlopulle, kun mies vielä huomisen töissä.
Minua ihan tympäsee olla vaan tässä kotona ja kotipihalla. Puistoon en uskalla lähteä, kun on ollut näitä pyörrytyksiä (hyvä kun lähtis tajukankaalle vilkkaan tien varrella ja rattaat pyörisi tielle tai jotain muuta kamalaa!) Täällä kotonakin pitää välillä mennä pitkäkseen, ettei heitä ihan katolleen..
Vauva nyt onneksi liikkuu, niin tietää, että sillä on kaikki ok.
Tuossa naapurissa asuu äiti, jolla himpunverran nuorempi lapsi, kuin meidän poika. Kunhan tuo ukko herää päikkäreiltä ja mennään pihalle, niin taidan kutsua ne meidän pihaan leikkimään. Niiden talon pihassa ei ole lapsille mitään leikkipaikkaa (yleistä täällä Saksassa) ja me kun ollaan saatu tää piha meidän perheen käyttöön ja tehty tämä lapsille mukavaksi, niin kiva varmaan heistäkin päästä tähän leikkimään eikä vaan tuossa asfaltoidulla pihatiellä palloa heitellä.. saisin minäkin rupattelu kaverin;)
Täällä ei sitten mitään synnytykseen liittyvää, mutta ehkä hyvä niin. Eihän me olla vielä edes valmiita! Vaikka mitä pitää tehdä pois alta.. Varmaan menee isoveljensä tyyliin oikein kunnolla yli:) Ainakaan ensviikon perjantaihin asti saa pysyä sisällä, kun minä pääsen sillon kauneushoitolaan=) mutta nyt lähden keittelemään kahvit, kun täällä on rauha maassa..
wekku rv.37+5
Siis nyt on iskeny joku aivan tajuton laiskuus päälle. Eilenki ois ollu lapset pois kotoa ja ois ollu hyvä tilaisuus pitää vielä kunnon suursiivouspäivä+silittää laatikollinen lakanoita ennenku vauva tulee, mutta miten kävikään....istuin sohvalle ja hiissasin sitten pakastimen ja sohvan väliä ees taas hakien jäätelöä ja katsoen tylsiä uusintoja telkusta. *noloa* Yleensä edes mitään sieltä kato....tehiksen kerran viikossa ja siinäpä se sitten onkin. Tänään sain sentään tehtyä pojan kans vähän pitemmän lenkin ja kävin varaamassa itelle parturiajan elokuun lopulle, on sitte edes hiukset kunnossa ristiäisissä.
Jotenki niin tylsä viikko ollu että hohhoijaa, mutta nyt lopetan valituksen ja toivottelen hauskaa viikonloppua kaikille!
Snowy rv 38+6(HUI!)
Minä vaan pyörin täällä edelleen, mutta taitaa niin kaikki tutustua vauveleihinsa, etteivät kerkeä paljoa tuonne vauva-puolelle vielä kirjoitella ;) Meidän poika vetää aina tähän aikaan pitkiä sikeitä ja mulla on aikaa sitten hoitaa eläimet, tiskailla, laittaa ruokaa, siivoilla, pestä pyykkiä, käydä suihkussa ja mitä kaikkia hommia noita nyt milloinkin aina on :)
Sisko lähti äsken kotiin, tuli eilen ja lähti tänään, menee huomenna takaisin töihin..Laitettiin sen kannettavaa " kuntoon" (sai sen yo-lahjaksi), kun se on täysin pihalla sen kanssa ;)
Neuvolastakin piipahtivat moikkaamassa meitä täällä kotona. 5 v. sitten kävivät 2 kertaa, mutta näin toissynnyttäjän luona ei välttämättä tarvi kuulemma käydä kuin kerran, jos kaikki on hyvin. Seuraavan kerran onkin sitten elokuun lopulla lastenneuvolatädin vuoro tulla käymään ja sitten mulla onkin jo itselläkin jälkitarkastus. Tikit (2 kpl repeämässä ja 2 muualla nirhaumissa) olivat parantuneet hyvin, pikkaisen oli ompeleita vielä näkyvillä. Ei turvoksissa eikä mustana. Jälkivuotokin on aika minimi jo ja kohtu supistunut jo todella pieneksi.
Ukolla olisi kova hinku jo päästä kokeilemaan taas sänkypuuhia (no, onhan tässä jo 2-3 kk vierähtänytkin selibaatissa ;) ), mutta ei ehkä ihan vielä..ehkä ensi viikolla sitten, kunhan tikit ovat sulaneet kokonaan :)
Poikakin oli jo ylittänyt syntymäpainonsa (4140g), lähtöpaino sairaalasta oli 3830g ja nyt siis reilun viikon vanhana 4150g :) Kova se onkin syömään, mutta muuten ihanan rauhallinen ja tyyni kaveri! Ainut mikä vaivaa on ihon hilseily, joka on tosin ihan normaalia yliaikaisille..mutta rasvata ei tartte.
No, tässäpä tuli höpinöityä ihan noita omia juttuja..vaikka tulin alunperin kommentoimaan tuota wekun eilistä kirjoitusta anopistaan.. Voi, kunpa mullakin olisi sellainen anoppi! Mutta eilenkin se kävi postia tuomassa, niin tuumasi vaan, että hän ei edes uskaltaisi ottaa vauvaa syliin kun se on niin pieni vielä..ym..ym..ja hössöti hössöti..mutta hyvin on vielä mennyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Tänään olikin teillä ollut puhetta tuosta lapsiluvusta ja hiukan ehkäisystäkin..Terkka käydessään jo sanoi, että päätetään sitten jälkitarkastuksessa ehkäisystä. Olen itse ajatellut sitä hormonikierukkaa, kun se kerta niukistaa kuukautisvuotoakin. Mulla ne on aina olleet runsaat, joten eipä haittaisi yhtään. Pilleireitäkin on tullut nuo 4 vuotta kokeiltua, mutta eipä ole oikein mun homma. En tiedä miten muistaisin ne oikein ottaa säännöllisesti..Kellontarkasti ei ainakaan osu ikinä..Enkä ollut oikein varma muutenkaan niistä.
Kysynkin teiltä nyt..kenellä on tuo hormonikierukka ollut,
millaisia kokemuksia on ollut? Onko käynyt hyvin? Onko se oikeasti niukistanut kuukautisia vai?
Olisi kiva kuulla kokemuksia. Lääkärikö sen laittaa?
Nyt pitää varmaan mennä herättelemään pojua...Tissit RÄJäHTÄÄ kohta käsiin ;)
Tsemppiä kaikille nyyttiä vielä odottaville ja OIKEIN PALJON ONNEA niin monille jo nyyttinsä lunastaneille sekä tsemppiä kaikille tällä hetkellä supistuksissa kärvisteleville, toivottavasti pääsette lähölle ja saatte nyytin syliin!
~suviande ja " Enska" (vielä nimetönnä..) 8 vrk~
Suviande:
Kun mulla oli 1.kerran hormonikierukka, niin kuukautiset jäivät kokonaan pois, siis 5.v ei tullut tipan tippaa!
Toisen kerran hormonikierukka kerkesi olla puoli vuotta, kun otatin sen
sitten pois kun alettiin yrittämään vauvaa.
Mut siihen saa varautua että n.ensimmäiset 3kk tulee tiputteluvuotoa, jonka jälkeen loppuvat kokonaan tai ainakin niukkenevat.
Tuosta terkan kotikäynnistä: meillä päin terkka käy kotona 1.kerran eli n. viikko kotiutumisesta.
Mutta heinäkuussa ei ole ollenkaan kotikäyntejä, eli jos vauvan saa silloin, pitää viedä neuvolaan 1.käynnille.
Ja vielä: Mulla on nyt illan välillä vihlonut alavatsaa ja kova painontunne tuolla alhaalla...enpä uskalla edes toivoa synnytyksen alkaneen, mutta ikinä ennen ei ole etukäteen ollut supisteluja tms. (vaikka 4 olen synnyttänyt) vaan kun tuntemukset alkaneet, niin se on ollut sitten menoa!
Ras-mam ja poitsu rv 38+1
Se kukkuun mainitsema äiti-nappula taitaa olla täälläkin hukassa...Vauveli ultrattiin eilen 3.9 kiloiseksi eli olis jo ihan kypsää kauraa....niinkuin kyllä mammakin....Usko alkaa jo mennä tähän touhuun. Ikeaan lähdettiin heti aamu kymmeneltä ja siellä tuhrattiin aikaa 3,5tuntia...söimme tuhdit lihapulla annokset ja mukaan tarttui 25 euron hoitopöytä,siihen pehmuste plus pari muovitelinettä,poikien huoneeseen ihana matto sekä Elfa-koritelineen Ikea-versio:-) Eikä koko reissu saanut aikaan kun muutaman supistuksen, yliväsyneen 1v.10kk pojan sekä äidin ja mummun. Poika ei sitten enää kotona suostunutkaan päiväunille,kun ehti autossa torkahtamaan viideksi minuutiksi...Riisui taas pinnasängyssään itsenäisesti housut ja vaipan ja alkoi kakalle;-/ ei voinut edes ilmoittaa että olisi hätä. Kuulin vain kun alkoi laulamaan Lordin Hallelujaa ja menin tarkastamaan tilannetta...että semmosta. Jäi siis äidiltäkin unet väliin...
Alan pikkuhiljaa lämpenemään ajatukselle,että tämä kaveri masussa on meidän viimeinen aikaansaannoksemme...enempää ei ehkä maailma kestä.
Hormonikierukasta: Minulla oli horm.kierukka kolmisen vuotta ja alun muutaman viikon tiputteluvuodon jälkeen jäivät menkat kokonaan poies!! Taidan otattaa sellaisen uudestaan,vaikka aika tyyris on kertaostoksena...n200euroa muistaakseni....viimeksi sain sen tosin 20 eurolla,kun olin Kandien koekaniinina kättärillä.Ehkä menen uudestaan sinne.
Kukkuu: Minne olet muuten menossa synnyttämään? Minä tähtään Kättärin Haikaranpesään,ellei sitten mene yli42vkoa,jolloin eivät ota sinne....
No nyt pitäisi mennä elokuvaa katsomaan,kun käytiin ukon kanssa vuokraamassa.
Piispa 41+4
Vielä ei siis lähtöä täälläkään. Ihan kuin Ras-mam kirjoitti, niin minullakaan ei aikaisemmistakaan ole hirveästi ollut mitään ennakkotuntemuksia, vaan kolmesta ekasta vedet lorahtaneet ja sitten melko pian alkaneet supistelut ja viimeksi tais pari supparia tulla ja sitten taas ne vedet.
Joten arvaatte varmaan, että olen koko ajan varuillani kunnon side pöksyissä ja odotan vain " tulvaa" .
Niin ja Ras-mam, minulla ikää jo 39, eli kyllä biologinen kello on jo aika pitkällä. Vaikka eilen luin lehdestä, että jossakin oli 62 vuotias nainen synnyttänyt! Tuntuu hurjalta.
Tänään meinasin olla ihan reporankana koko päivän, mutta kun onneksi on vähän viileämpää, niin tuli sitten keittiössä puuhasteltua ja pitkästä aikaa leivottua ja ruokaa laitettua. Meillä isäntä on hoitanut tuon homman, nyt kun hän on lomalla.
Jaahas, kohta se vuorokausi taas vaihtuu, joten palailen huomenna.
Öitä kaikille!
Meriaani rv 39+5
Tänään sain aikaiseksi sen verran, että leivoin puolukkapiirakkaa, ostin 15kg mansikoita jotka pilkoin pakkaseen ja kävin kaupungilla. Sieltä tarttui matkaani uusi laukku, jonka sitten aikanaan ajattelin ottaa sairaalakassiksi. Melko massiiviselta se vaikutti minun kokooni nähden, mutta mahtuupahan ainakin kaikki tarvittava ja siksi toisekseen sitä voi käyttää hyvin kassina myöhemmin lasten kanssa kyläillessä.
Kaupungilla kävellessä supistuksia tuli taas jonkin aikaa, mutta sitten loppuivat kesken. Koko päivän on ollut kivuttomia harjoitussuppareita ja n. tunnin verran vähän tuntuvampia supistuksia. No, näitähän tuntemuksia voi olla vaikka kuinka kauan, kuten moni on jo maininnutkin :D Sieltä se pikkuruinen sitten aikanaan tulee, kun on tullakseen, vaikka " isi" ja siskokin jo kovasti odottavat. Kaksivuotias sisko kysyikin jo osuvasti, että " Äiti, eikö se pikkusisko pääse jo sieltä masusta pois?" :D Muutaman viikon sisällä toivottavasti joo...
Mies lähti vielä illasta käymään kaverinsa luona ja kun sain kerrankin tytön ajoissa nukkumaan, saunoin ihan rauhassa ja nyt lepäilen ja nautin tästä yksinään olemisesta.
Jaksamisia!
-Saraida& pikkuruinen rv 38+2
Mua pisti ampiainen toisen jalan varpaaseen...ette usko miten kipeää se teki! Tuntui kuin taju olisi lähtenyt ja koko illan on särkenyt, nyt jalkapöytä ihan turvonnut enkä voi kävellä kunnolla, kun varpaat ei saa osua maahan
kun koskee niin eikä varpaat edes taivu!
Tuli vaan mieleen että miten ne syynytyskivut sitten taas kestetään kun tämäkin tekee näin kipeää...onkohan mulla tosi alhainen kipukynnys?
Kukas se kyselikään että onko viimeinen vauva? Siis pitäisi olla, mutta on kyllä haikea olo jo nyt, jos jääkin viimeiseksi!
Mua on ärsyttänyt tuo mies viime päivät, eilen jo tiuskaisin sille että ei tarvitse tulla synnyttämäänkään mukaan, menen yksin sinne.
Ainiin, ja sitten tosi " kiva" juttu...mua nauratti päivällä niin paljon että väkisin lirahti vähän pissaa housuun, tai mekko mulla oli päällä ja mun kaveri sanoi että sulla tuli lapsivedet (siis valui norona jalkaa pitkin, ei IKINÄ ole tämmöistä sattunut!!), johon mä aika nolona että kaukana lapsivesistä ja kerroin oikean asianlaidan. Onneks olimme meidän pihalla ja pääsin pesulle ja vaatteiden vaihtoon...!
Kannattaa meikäläisen näköjään olla varuillaan yleisillä paikoilla jos naurattaa :(
Ras-mam ja poitsu rv38+1