Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saanut työkavereilta vauvalle lahjaa, vein kyllä

Vierailija
04.07.2013 |

viimeisenä työpäivänä kakkua työkavereille ja ilmoitin esimiehelle kun tyttöni oli syntynyt.. Mitään lahjaa ei ole kuulunut, eivätkö työkaverit tykkää minusta vai mistä kyse? Muutoin työpaikkalla aina kerätään rahaa esim kun joku vaihtaa työpaikkaa jne.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain maisterin paperit, töin töihin kakkua, ei mitään. Naapuritiimistä yks sai tradenomin paperit ulos, oli jättänyt opinnot kesken, kävi puoli vuotta 1-2 krt vkossa tunneilla, kerettiin kolehti, tarjottiin kuohujuomaa eikä itse tuonut mitään. 10 v olen osallistunut kaikkiin keräyksiin, kun sain vauvan ja tulin töihin, sain työkaverilta pussin vanhoja vaatteita. Kun tulin takas töihin en enää tuonut mitään leipomuksia enkä osallistu mihinkään keräyksiin. Pari krt on arvosteltu olen sanonut suoraan miksi osallistuisin kun en itsekään saanut vst tilanteessa.

ikävää käytöstä minulta mutta näin käyttäydyn nyt. En saa toista lasta enkä halua opiskella lahjojen takia.

Vierailija
2/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 13:05"]

Sain maisterin paperit, töin töihin kakkua, ei mitään. Naapuritiimistä yks sai tradenomin paperit ulos, oli jättänyt opinnot kesken, kävi puoli vuotta 1-2 krt vkossa tunneilla, kerettiin kolehti, tarjottiin kuohujuomaa eikä itse tuonut mitään. 10 v olen osallistunut kaikkiin keräyksiin, kun sain vauvan ja tulin töihin, sain työkaverilta pussin vanhoja vaatteita. Kun tulin takas töihin en enää tuonut mitään leipomuksia enkä osallistu mihinkään keräyksiin. Pari krt on arvosteltu olen sanonut suoraan miksi osallistuisin kun en itsekään saanut vst tilanteessa.

ikävää käytöstä minulta mutta näin käyttäydyn nyt. En saa toista lasta enkä halua opiskella lahjojen takia.

[/quote]

Mitä sinulle sanottiin kun kerroit ettet osallistu koska sinuakaan ei ole muistettu mitenkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eka lapseni syntyi, työkaverit, jopa asiakkaani muistivat minua. Sittemmin vaihdoin kokonaan alaa enkä saanut edes onnittelutekstaria esimieheltäni kun seuraava lapsi syntyi. Kun vauva oli pari-kolme kuukautta vanha, hän soitti ja kysyi milloin palaan töihin. Ja tämä siis tapahtui kun olin vaihtanut lastenhoito-alalle! Hah,,,, Ilmoitin, että irtisanon itseni.

Vierailija
4/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko syynä kateus?

Suoritin itse ylemmän tutkinnon samaan aikaan kuin pomo alemman. Pomoa juhlittiin, minua ei. Sittemmin irtisanouduin. Ed. irtisanoutuneelle järjestettiin isot läksiäiset lahjoineen ym., minulle ei mitään. Pomo sanoi vain: "tule käymään joskus kahvilla". Yllätys, en mennyt. Päättelin, että kyse oli lähinnä kateudesta.

Vierailija
5/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Kun sain esikoisen töissä oli keräys ja sain vauvan vaatteita ja itselle hemmottelu rahaa. ja vielä oikeen tj:n assari lähetti kukat Synnärille. Muutenkin moni sukulainen soitti ystävät kävivät katsomassa jaa lähettivät kortteja laitoikselle ja muutenkin onnittelivat.

Kun sain kuopuksen (sama työpaikka) ei töissä ollut mitään keräystä tai muuta. Sain ainoastaan lahjan mikä jaetaan jokaiselle lapsen saanelle (muumimuki ja lautanen) 2 kaveria ja sisko kävivät katsomassa mua ja lasta sairaalassa (miehen ja isojen lasten lisäksi) Olisin niin kaivannut seuraa sektion jälkeen siellä sairaalassa mutta yksin sain olla ja kukaan ei muistanut muuten kuin facebookissa onitellen :) Mutta sainpas kuitenkin 2 ihanaa lasta enkä lahjuksia kaipaakkaan..

Vierailija
6/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 11:53"]

viimeisenä työpäivänä kakkua työkavereille ja ilmoitin esimiehelle kun tyttöni oli syntynyt.. Mitään lahjaa ei ole kuulunut, eivätkö työkaverit tykkää minusta vai mistä kyse? Muutoin työpaikkalla aina kerätään rahaa esim kun joku vaihtaa työpaikkaa jne.

[/quote]

Minkä ihmeen takia tuosta pahoittaa mieltä? Teitkö lapsen siksi, että saisit sille lahjoja? Ei se vauva niiden työkaveri ole, vaan sinä. Vai olisko sinulle pitänyt ostaa minkkiturkki, kun olet nyt tehnyt Naisen Työn?

Hohhoijaa.

Vierailija
7/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo nyt. Jotkut teistä pukkaa kolmekin mukulaa sopivasti parin vuoden välein. Pitäiskö työkavereiden aina kaivaa kuvetta, että äitiyslomalaiselle saadaan taas kukkapuska ja lahjakortti kylpylään?

Itsellenikin kävi niin tänä keväänä, että syntymäpäiväni unohdettiin. Kollegan syntymäpäivä oli vain muutamaa viikkoa aikaisemmin ja se kyllä muistettiin. Samoin se, kun hän jäi äitiyslomalle. En sanonut mitään synttäreistäni, katsotaan josko esimies tämän vuoden aikana muista...

Vierailija
8/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli töissä tapana kerätä rahaa, jos joku sai lapsen tai täytti pyöreitä vuosia. Osallistuin aina itsekin näihin keräyksiin mielelläni. Muutaman vuoden sisään itseni kohdalle osuivat molemmat, mutta en saanut yhtään mitään. Täytyy myöntää, ettei jäänyt kovin hyvä fiilis. En mä lahjojen perään ole, mutta tuntuuhan se ikävältä kun kaikkia muita muistetaan ja itsekin laittaa niihin rahaa, mutta kun elämän tärkeitä tapahtumia osuu omalle kohdalle, ei kukaan muista mitenkään.

Vierailija
9/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buu-huu. Ehkä ne odottaa että meet käymään vauvan kanssa. Oota syksyyn että tyypit ehtii lomiltaan takas järkkäämään keräystä

Vierailija
10/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään saanut.

Vierailija
11/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu!

Muakaan ei muistettu kun täytin 40v, mutta mieheni joka on samassa paikassa, sai kakut ja kaikki kun täytti 9 kk aiemmin sen 40v.

Vierailija
12/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tasapuolista kohtelu työpaikoilla. Itse täytin pyöreitä ja hiukan myöhemmin menin naimisiin, ei mitään muistamista työantajalta tai työkavereilta.

Yhdelle miespuoliselle työkaverille talo tarjoaa aina lounaan kun täyttää vuosia. Toinen miespuolinen työkaveri meni naimisiin hän sai arvokkaan häälahjan  talolta.

Vierailija
13/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamalaa, en haluaisi muistamista työpaikallani 40v kunniaksi.

Vierailija
14/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se henkilö joka yleensä järkkää tämmöiset muistamiset on parhaillaan kesälomalla?

Vierailija
15/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tosiaan syynä on tuo, että kaikki ovat tähän aikaan kesälomalla. Jos esimiehesi on lomalla ja tieto ei ole edes tavoittanut muita työpaikalla.

Vierailija
16/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies laittoi tiedon kaikille ja tiettyä henkilöä joka järkkää tällaisia ei ole. ap

Vierailija
17/18 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä sinusta ei vain pidetä. Elämä on sellaista.

Vierailija
18/18 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on todella törkeitä, itsestäni on nyt tulossa mummo, ja olen niin onnellinen, mutta voi että minkälaisia kommentteja typerykset on mulle ladelleet. Yhdelle suutuin niin paljon, että haukuin sen omien lastenlasten nimet, ja sanoin että vihaan häntä ja minun lapsenlapsille ei tule yhtä karmeita nimiä. Siinä meni auto korjaaja, mutta mitä siitä. Läpsenlapseni on minulle jo nyt tärkeä ja joka ei sitä kunnioita, menköön vaikka kuuseen.