Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esikoinen 11kk ja haaveilen jo toisesta lapsesta

Vierailija
04.07.2013 |

Mietityttää vaan, että onko se liikaa tässä vaiheessa pois esikoiselta...

Muutaman kuukauden(3) päästä ollaan alustavasti ajateltu aloittavamme yrittää ja tuolloin ikäeroa lapsille tulisi reilu vuosi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuossa vaiheessa jo yli 6 kk raskaana : )

Ja voin suositella lämpimästi pientä ikäeroa. Ensimmäinen vuosi kahden pienen kanssa oli työläs, mutta sitten helpotti nopeasti. Lapset oppivat yhdessä ja toisiltaan ja heillä on ollut aina läheiset välit. Kun kuopus syntyi parin vuoden kuluttua, oli tosi helppoa, kun vanhemmilla lapsilla oli toisensa, ei tarvinnut koko ajan keksiä tekemistä ja muuta. Koko sisaruspaketti on näin 18 vuoden jälkeenkin tiivis ja likeinen. Eihän näin tietenkään ilman muuta käy, mutta meillä kävi!

Vierailija
2/12 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 2 vuotta ei ole mun mielestä pieni ikäero. Reilusti alle 2 vuotta on. Omilla lapsilla ikäeroa karvan vajaa 1,5v ja monilla tuttavapariskunnilla sama juttu. Aika tavallistahan se tuntuu olevan. Onnea vauvahaaveisiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla on reilu vuosi ikäeroa ja se on ollut meistä kaikella tavalla hyvä juttu :) 

Vierailija
4/12 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä tullut huono omatunto siitä, että uusi vauva tuli ja väistämättä vei huomiota esikoiselta?

Mua jotenkin se tässä eniten vaivaa. Totta kai sitten myös paremmin tiedostaa sen ja yrittää antaa seuraavasta huolimatta esikoiselle hänen tarvitsemansa huomion. Ja onhan meitä kaksi sitä huomiota antamassa...

Ap

Vierailija
5/12 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee eroa lapsille 1v 8kk, enkä ole kyllä kokenut huonoa omaatuntoa. Eihän me vanhemmat mihinkään kadota sen vauvan tullessa. Tänne tulee yksi ihminen lisää, eikä se tarkoita sitä että kukaan muu lakkaisi olemasta. 

Vierailija
6/12 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 17:05"]

Eikö teillä tullut huono omatunto siitä, että uusi vauva tuli ja väistämättä vei huomiota esikoiselta?

Mua jotenkin se tässä eniten vaivaa. Totta kai sitten myös paremmin tiedostaa sen ja yrittää antaa seuraavasta huolimatta esikoiselle hänen tarvitsemansa huomion. Ja onhan meitä kaksi sitä huomiota antamassa...

Ap

[/quote]

Mieti sitä siltä kantilta että jos toista laSta ei tuu niin mitä tapahtuu? Meet töihin ja lapsi hoitoon, eipä se paljo sun huomiota siellä hoidossakaan saa. Tietty se vauva myös vie huomiota ja sekin on joskus hoitoon vietävä, esikoisen kannalta silti ois lyhyempimi ikäero kivempi jos saa sitten vauvasTa leikkikaverin muutaman vuoden päästä, jos ikäeroa on yli kolme vuotta niin sitten yhteisiä leikkejä on jo selvästi vähempi. 

kaksvee uhma oi lapsella olla jokatapauksessa hankala eikä vauvan tulo sitä ehkä helpota, teidän täytyy tarkkaan miettiä teidän resurssit, jos esim mies on reissutöissä tai muutennvaan töissä 60h viikossa eikä pysty pitämään isyysvapata eikä isovanhemmistakaan oo apua niin sitten ei ihan heti kannta hommaan ryhtyä. Mutta jos mies auttaa nytkin paljon ja pystyy tarvittaessa joustamaan työstään niin mikäs siinä.

Vierailija
7/12 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla ikäeroa 1,3 v ja oikeesti: se oli helppoa, ihanaa aikaa. Kaikki meni samalla: kahdet vaipat, nukutukset ym. Ja lapset oli pieninä tosi läheisiä ( tyttö ja poika) ja leikkivät hienosti aina toistensa kanssa.

Vierailija
8/12 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 17:18"]

Mun lapsilla ikäeroa 1,3 v ja oikeesti: se oli helppoa, ihanaa aikaa. Kaikki meni samalla: kahdet vaipat, nukutukset ym. Ja lapset oli pieninä tosi läheisiä ( tyttö ja poika) ja leikkivät hienosti aina toistensa kanssa.

[/quote]

12 lisää vielä: mustasukkaisuutta kesti ehkä päivän ja loppui siiihen. Kummatkin niin pieniä, että saivat kumpikin mun aikaa ja läheisyyttä! Ja vauva nukkui paljon vaunuissa ja muutenkin, oltiin esikoisen kanssa paljon puistoissa ym.

Vierailija
9/12 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös silloin ikäeroa tule jo reilusti 2 vuotta? Ihan normaali ikäero.

Vierailija
10/12 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin myös sektio.

Jostain luin, että 24-35kk:ta menee naisella palautua synnytyksestä/raskaudesta.

Ap

Vierailija
11/12 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä aina ala raskaaksi silloin kun haluaa. Anna palaa, on lapsilla seuraa toisistaan.

Vierailija
12/12 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä, tiedän. Esikoisen kohdalla yritettiin noin 4 kuukautta.

Toiset joutuu odottamaan paljon kauemmin, mutta tiedän tosiaan, ettei se ole itsestään selvyys.

Jännittää vaan kaikki keskenmenot sun muut, nyt kun oikeasti tietää paremmin kuin eka kerralla, mitä kaikkea voi mennä pieleen.

Ap

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 11:20"]

Eikä sitä aina ala raskaaksi silloin kun haluaa. Anna palaa, on lapsilla seuraa toisistaan.

[/quote]