Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö minun kestää ilkeätä sukulaista? :(

Vierailija
04.07.2013 |

Kyseessä siis mieheni mummo.

Itselläni on sattuneista syistä (en ala nyt tarkemmin selittämään, kun sillä ei tässä ole merkitystä) puolen vuoden sisällä tapahtunut niin paljon, että omaan tällä hetkellä surkean itsetunnon. Tunnen itseni rumaksi, huonoksi jne.. todella vaikeaa aikaa. inhoan katsoa itseäni peiliin.

Raskauden aikana lihoin 10kg ja en tuntenut itseäni "itsekseni" ja tunsin itseni todella lihavaksi. Pikkuhiljaa näin vuosi synnytyksestä olen saanut melkein kaikki kilot (2kg vielä lähtöpainooni) pudotettua liikkumalla ja syömällä terveellisesti.

Lähdimme tässä kolmisen viikkoa sitten kesälomareissuun mieheni sukulaisiin ja siellä isolla porukalla istuimme pöydässä syömässä, kun tämä nainen aivan yhtäkkiä alkoi haukkua minua miten ruma olen kun "posketkin ovat niin lommolla" ja miten hirvittävän laiha olen (en siis ole edes alipainoinen,vaan normaali bmi) ja että olen aivan PILALLA nyt jne jne.. Ja täsmennän että aikoinaan olen ollut paaaaljon hoikempi kuin nyt. Tunne oli aivan hirveä, kaikki katsoivat minua, eikä edes mieheni saanut sanottua muuta kuin "kyllähän se ihan hyvin syö"... sen vertaa hän ei minua vaivautunut puolustamaan.

Niinkuin aijemmin sanoin, tällä hetkellä itsetuntoni muutenkin nollassa ja tämän takia olen nyt aivan masennuksessa :( Paikan päällä olin kuin ei mitään ja ihan hiljaa kuuntelin sitä haukkumista.. sisälläni itkin ja huusin ja edelleenkin mietin tätä ja mietin miksi on olemassa näin ilkeitä ihmisiä.. Millä oikeudella minua, tai yleensäkään ketään pitää ilkeämielisesti arvostelemaan ulkonäöstä?

Miehelle yritin puhua että miksi hän ei puolustanut minua (itse olisin sanonut jos miestäni olisi haukuttu, että hän on täydellinen ja sillä siisti. tms) mutta sain vastaukseksi vain että "en mä ala vanhaa ihmistä haukkumaan, se nyt on vaan sellanen"....... En pyytänyt häntä haukkumaan, mutta oli kyseessä niin ahdistava tilanne kun kaikki vaan minua tuijottaa ja hymähtelee myötäillen mummelin haukkumiselle.

Tämän myötä tunnen itseni entistä oksettavammaksi, ja sanoinkin miehelle etten enää halua tämän ihmisen kanssa olla missään tekemisissä. tästähän ukko vasta suuttui. Mummo kuulemma vaan "on sellainen". Ja pah. kenellä on oikeus haukkua toisen ulkonäköa niin ilkeämielisesti?

Mitä tässä nyt tekee..sukujuhlia kesän aikana edessä, miten voin asiallisesti miehelle selittää etten enää halua tätä naista nähdä? Vai olenko vain ylireagoinut ja onko tämä naisen käytös vaan hyväksyttävä ja kestettävä? (en kyllä kestäisi enää yhtään :(.....) Miten saan itseni hyväksymään itseni sellaisena kuin olen? Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Oloni on ihan kamala..

Kiitos jo etukäteen<3

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten voisin asiasta puhua miehelleni rakentavasti ilman, että hän minulle taas suuttuu :( ?

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi