Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyö ja alkoholi

Vierailija
30.07.2020 |

Kuinka paljon kuluu alkoholia etätöitä tehdessä?
Tajusin itse kuluttavan ihuomattavast enemmän kotona ollessani :/

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mene mitään alkoholia etä töitä tehdessä.

Vierailija
42/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei mene mitään alkoholia etä töitä tehdessä.

et oo vttuuntunut työhös vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-4 pulloa viiniä viikossa. Työaikana en juo, mutta töiden jälkeen melkein joka päivä.

Alkoholin nauttiminen liki joka päivä on aika iso riski terveydelle. Laajan tutkimuksen mukaan 3 kertaa viikossa on piste, jonka jälkeen suun ja ruokatorven sairauuksien riski alkaa nousta todella paljon.

Ite olen pyrkinyt siihen, että viikonlopun lisäksi sallin viinilasillisen maks. yhtenä arki-iltana. Mielellään vain viikonloppuna. En halua mitään isoa suusyövän riskiä elämääni.

Vierailija
44/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tapoihini ei kuulu muutenkaan alkoholia tissutella, joten eipä sitä etätöissäkään kulu. Sitä paitsi ainakin meillä on nollatoleranssi alkoholin käytön suhteen työaikana ja itse kyllä noudatan palkanmaksajan sääntöjä.

Koodaushommissa tulos ratkaisee, ei se, tekeekö tulosta selvinpäin. Konttorilla selvinpäin esiintyminen kuuluu tietenkin normaaleihin käytöstapoihin. Mikäli teen töitä normaaliin päiväsaikaan, teen ne kotonakin selvinpäin ihan vaan siitä syystä, että puolilta päivin ensimmäisen kaljan korkkaaminen tahtoo johtaa siihen, että neljältä alkaa tehdä kovasti lisää ja seuraavana aamuna jää tulos takuuvarmasti tekemättä.

Mä oon huomannut, että työteho laskee ihan älyttömästi, jos juon vähänkin alkoholia. Ei jaksa enää keskittyä asioihin. Ei siis toimi ainakaan mulla.

Vierailija
45/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä joulun jälkiruokaviini ja uuden vuoden skumppa jäähtymässä jääkaapissa. Jospa vaikka vappuna. Tai juhannuksena.

Vierailija
46/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivinä ei alkoholia lainkaan poislukien pe-iltaisin. Unta heikentävä ja stressiä lisäävä vaikutus on niin merkittävä, että ei vaan kannata työpäivinä. Ei kyllä kannata lomallakaan arkisin, koska usean alkoholillisen päivän jälkeen on niin tukossa ja olo nuhjuinen.

Vierailija
47/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko etätyöaikana juonut työajalla yhden kerran, yksi skumppalasi kun kotonani muut aloittelivat juhlia ja mulla oli vielä muutama tunti töitä.

Vapaalla on kyllä mennyt vähän liikaa, 1-2 viinipulloa viikossa keskimäärin, mutta se ei ole juuri enempää kuin ennen koronaa.

Vierailija
48/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä kesken jonkun palaverin on kyllä tehnyt mieli riipaista kännit, kun on toista tuntia kuunnellut sitä sekavaa jorinaa. Normaalisti en kyllä mitään juo työpäivinä jotain todella satunnaista viinilasia tai ruokaolutta lukuunottamatta.

Vierailija
49/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpäivinä ei alkoholia lainkaan poislukien pe-iltaisin. Unta heikentävä ja stressiä lisäävä vaikutus on niin merkittävä, että ei vaan kannata työpäivinä. Ei kyllä kannata lomallakaan arkisin, koska usean alkoholillisen päivän jälkeen on niin tukossa ja olo nuhjuinen.

Tää on kyllä täysin totta. Alkoholia liki päivittäin käyttävä ei enää tiedä mitä on aito pirteys. Olen huomannut tuon joskus lomalla ja todennut, että parempi pitää alkoholi viikonlopuissa ja poissa arjesta.

Vierailija
50/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata antaa pirulle pikkusormea… ei varmasti tuota mitään hyvää totuttaa alkoholia työpäivien keskelle.

Vierailija
51/52 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneehän sitä, kun lääkäri oikein käski juoda punaviiniä raudanpuuteanemian ehkäisyyn. Määristä ei tosin ollut puhetta.

Huono vitsi!

Punainen väri tulee resveratrolista,joka on flavonoidi, se terveellinen osa punkkua.

Mut vain kohtuudella.

Rautaa ei punkku sisällä ellei se ole vampyyrin punkkua.

Tosikko! Lääkäri käski minun rentoutua ja juoda punaviiniä, koska olin huolissani raudanpuutteesta kovan verenvuodon takia. Ja määräsi tietenkin ferrosulfaattia lisäksi.

Vierailija
52/52 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin en todellakaan tee työtä kännissä, enkä myös krapulassa. Muutenkin juon lasin valkkaria tai siideriä noin 4 kertaa vuodessa, eikä tämä määrä ole mitenkään noussut ei koronan etätyöaikana, eikä nyt sen jälkeenkään. Sama koskee työn tuottavuutta.

Ärsyttää kieltämättä hiukan nämä alkoholiepäilyt, kaikkea yritetäänkin keksiä, ettei tarvitsisi myöntää etätyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä