Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia kun isäpuoli haukkuu teiniä äpäräksi?

Vierailija
03.07.2013 |

Ei kyllä lapsen kuullen mutta kahden kesken minulle. Lapsi 17v asuu isällään käy meillä joskus.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä edes tajua, miten joku voisi solmia hyvän parisuhteen ihmisen kanssa, joka ei pitäisi lapsestaan. Rakastaa ei tarvitse, mutta pitää ja tulla toimeen. 

Vierailija
22/32 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 07:58"]

Minä en kyllä edes tajua, miten joku voisi solmia hyvän parisuhteen ihmisen kanssa, joka ei pitäisi lapsestaan. Rakastaa ei tarvitse, mutta pitää ja tulla toimeen. 

[/quote] olipas huonosti ilmaistu. Siis pitäisi toisen lapsesta. Tai miten tämä pitäisi ilmaista. no ehkä tajuatte:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä hän ihan ok tuli toimeen alkuvuosina pelasivat jalkapalloa keskenään yms sitten yhteinen lapsemme syntyi ja meni vielä pari vuotta ihan ok mutta sitten mieli muuttui. En kyllä tämän takia aio erota.

Vierailija
24/32 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä käyt nyt selittelemään miehesi urpoa käytöstä. Eihän se lapsen vika ole jos isänsä on rikollinen. Ihmettelen sinua ja teitä molempia miksi jätitte lapsen isälleen noihin olosuhteisiin jossa on selvästi syrjäytymisvaarassa. Toisenlaisessa kasvuympäristössä tuo riski olisi ollut pienempi.

Kävikö tässä niin että sinua lakkasi kiinnostamasta vanhempi lapsesi kun miestä vaihdoit?

Äpärä nimitystä on käytetty avioliiton ulkopuolella syntyneistä lapsista, nimitystä pidetään halventavana

http://fi.wikipedia.org/wiki/Avioton_lapsi

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 07:49"

Ei ole provo. Hän on erittäin hyvä isä yhteiselle lapsellemme muutkin ovat häntä siinä kehuneet kuin minä ja minä rakastan häntä. Hänen on varmasti vaikea suhtautua tuohon 17v kun hänen isänsä on ollut erittäin kamalista rikoksista vankilassa yms pelkää varmasti että tästä 17v tulee samanlainen. Aika lailla hän on syrjäytynyt opiskelut ei suju yms.

[/quote]

Vierailija
25/32 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätä 17v olen tukenut minkä olen pystynyt. Hänellä sielläpäin ihan hyvän koulutuksen yms omaavat isovanhemmat jotka tukevat häntä myös. Hän käy ammattikoulua mutta ahkerasta opiskelusta huolimatta sekin tuottaa tuskaa eikä meinaa luokalleen päästä. Eipä se tilanne täällä olisi erilainen. Samanlaista ammattikouluahan hän täälläkin päin kävisi.

Vierailija
26/32 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatusvastuutako olet siirtänyt isovanhemmille kun lapsi asuu rikollisen kanssa. Vanhempien kuuluu olla mallinnäyttäjiä ja se lähiperhe missä lapsi asuu on tärkein. Nyt lapsi on kasvanut rikollisen välittömässä vaikutuspiirissä.

Puhut jotenkin kylmästi asioista, miten on emotiaalinen puoli ja rakastava kasvuympäristö.

En näkisi koulupaikalla olipa amis tai lukio olevan merkitystä vaan läheisillä ihmiskontakteilla.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 08:33"]

No tätä 17v olen tukenut minkä olen pystynyt. Hänellä sielläpäin ihan hyvän koulutuksen yms omaavat isovanhemmat jotka tukevat häntä myös. Hän käy ammattikoulua mutta ahkerasta opiskelusta huolimatta sekin tuottaa tuskaa eikä meinaa luokalleen päästä. Eipä se tilanne täällä olisi erilainen. Samanlaista ammattikouluahan hän täälläkin päin kävisi.

[/quote]

Vierailija
27/32 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia elää sellaisen miehen kanssa, joka puhuu tuolla tavalla omasta lapsestasi?

Vierailija
28/32 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 08:38"]

Kasvatusvastuutako olet siirtänyt isovanhemmille kun lapsi asuu rikollisen kanssa. Vanhempien kuuluu olla mallinnäyttäjiä ja se lähiperhe missä lapsi asuu on tärkein. Nyt lapsi on kasvanut rikollisen välittömässä vaikutuspiirissä.

Puhut jotenkin kylmästi asioista, miten on emotiaalinen puoli ja rakastava kasvuympäristö.

En näkisi koulupaikalla olipa amis tai lukio olevan merkitystä vaan läheisillä ihmiskontakteilla.

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 08:33"]

[/quote]

[/quote]

Mutta miten häntä auttaisi jos hän tänne muuttaisi amista käymään koska vaikka on saanut tukiopetusta yms niin joutuu kertaamaan ensimmäisen vuoden. En usko että muutolla se korjaantuisi koska hän kuitenkin jatkuvasti lukee ahkerasti yms

Vierailija
29/32 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistähän sinun osaltasi on jo paljon. Voit kuitenkin tehdä jotakin: ilmoitat miehellesi, ettet hyväksy tällaista puhetapaa. Pyydät anteeksi esikoiseltasi, ettet ole onnistunut hänen kanssaan kovin hyvin järjestämään vakaata lapsuutta. Kerrot rakastavasi häntä. Sekä esikoiselle että miehellesi. Kannat vastuusi eli yrität sen, mitä vielä voit tukea aikuistuvaa nuortasi.

Vierailija
30/32 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olet hylännyt lapsesi ja asut miehen kanssa joka puhuu lapsestasi rumasti. Hienostipa on siis asiat. Mitkään selittelyt ei tuota kauniiksi tee. Se että miehesi puhuu lapsestasi rumasti, sen pitäisi loukata myös sinua, olla loukkaus sua kohtaan. Otan osaa!

Vierailija
31/32 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo, ei kai kukaan äiti voi olla noin tunteeton.

Vierailija
32/32 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olen isäpuoli ja tulen toisen kerran isäpuoleksi

Minusta kiva kutsua lapsia ,kultamuskoiksi vaik ,en ole isä kyllä isäpuoli tärkeämpi kuin biologinen isä