Pitäisikö ottaa rahat pois rahastoista vai luottaa parempiin aikoihin
Rahastot laskee kun lehmän häntä. Pitäisikö tyhjätä tilit ja ottaa ne mitä vielä jäljellä on. Toinen korona aalto tuskin auttaa tilannetta?! Miinuksella mennään jo
Kommentit (6)
Jos tyhjennät rahastot, realisoit tappiot. Ei järjen häivää. Jos laittaa rahaa rahastoon, kannattaa nyt vähintään 10 vuotta pitää niitä siellä. Itse olen säästänyt rahastoon vuodesta 2007 ja olen plussalla huolimatta aika monesta romahduksesta, pienestä ja isosta.
Kannattaa myydä vain jos plussalla, jos miinuksella niin odottaa parempia aikoja, kestää sitten 6kk tai 2 vuotta. Kyllä ne pitkällä tähtäimellä lähes aina nousevat arvossa ellet ole todella huonosti valinnut rahastoja.
Mulla on ainakin rahastot nousseet kortsua edeltävälle tasolle ja viimeviikot olleet aika tasaista menoa.
Nyt alkoi näköjään lasku. Onneksi kevensin hieman salkkua. Odotan kieli pitkällä uusia ostopaikkoja. Olkoon fortumit, sampot ym osinkokoneet siellä, halvalla kun on ostettu.
Sehän nyt olisi tyhmintä mitä voi tehdä. Mieti nyt itsekin!
Itse aloitin rahastosäästämisen viime vuoden huhtikuussa ja koronasta huolimatta rahastot ovat nytkin plussalla.
Silloinhan ne tappiot realisoituvat. Nyt ne ovat vain laskennallisia ehkä-tappioita.