Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman barbin sinä ostaisit tyttärellesi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus 18  kysymukseen;sen, kummalle olisi tarjolla enemmin vaatteita ja muita tarvikkeita.Ne oli mulle tärkeempi juttu kuin nuken muodot.

Vierailija
22/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kiva, mutta miksi tolla normibarbilla on viikset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta missä ovat mahamakkarat, allit ja tatuoinnit?

Mistä tytär saa aidon naisen mallin, jos sellaista nukkea ei saa mistään kaupasta?

Vierailija
24/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisen. Mihin tämä maailma on mennyt, kun kaikesta haetaan jotain NIIN vahingoittavaa ja negatiivista lapsille. Muumit jees, ai niin ei ne olleetkaan Toven alkuperäisissä tarinoissa, mutta hysss....

Ja ihan vapaasti voi tehdä tatuoituja nukkeja, läskinukkeja jne. Olihan aioinaan musta nukkekin ihan katastrofaalinen. Onko sellasia ihmisiä...

Vierailija
25/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla miesten luoma mallinukke naisille, josta naiset eivät ole ottanneet opikseen. Itsekin leikin barbeilla enkä tosiaan kuvitellut että siltä naisen pitäisi näyttää, ennen kuin teini-ikä iski ja miesten avoin kommentointi kehoni vs.barbie. Tosi harmi, että jo teini-pojat oppivat sen, miltä naisen kuuluisi näyttää photoshopatuista katalogeista/ barbie-nukeista ja sillä oikeuttavat oman huonon käytösensä läskipersehuora-huutoineen jo yläasteella. Vai mistäköhän nämä ihanat ilmaisut sitten kumpuavat?

Vierailija
26/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 14:29"]

Tiedättekö, että minä olen lapsena leikkinyt aika paljon barbeilla ja ei kyllä koskaan tullut mieleen, että mun pitäis näyttää sellaiselta. Joskus kaverin kanssa naureskeltiin niille tisseille ja muodolle muutenkin, kun se nyt vaan on niin kaukana normaalista. Ja joo ei ollut kenejä mullakaan ja ihan sujuvasti ne barbit näytteli kaikkia rooleja vauvasta vaariin.

[/quote]

Myydään pojillekin toimintasankareita ja muskeliäijiä, ja ei nekään siitä stressaa. Saatikka niiden poikien isät. Ja niillä toimintasankarinukeilla vasta utopistiset muodot onkin. En siis jaksa tuota aika ajoin nousevaa Barbie-keskustelua. Olen itsekin leikkinyt Barbie-nukeilla enkä ole kertaakaan verrannut itseäni tai ketään muuta niihin.

Ja en ostaisi tuota "aidon" kokoista nukkea, se vasta vääristyneeltä näytti, varsinkin keskivartalosta. Barniet ovat satu- ja mielikuvitusmaailmaa, ei sinne tarvi realismia sotkea. Vai pitääkö Helinä-keijukin nyt lihottaa piirretyiss elokuvissa??

Vierailija
27/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 14:01"]

Aika herättävät kuvat. Paljon söpömmältä (?) näyttää tuo enemmän normikroppaa muistuttava nukke.Itse en osta lapselleni mitään barbeja, mutta jos suuntaus menisi normaaliin niin voisin harkita.Ostaisin mieluummin jalkapallon.

[/quote]

Jalkapallo muistuttaa myös monen todenmukaista vartalotyyppiä. Yhdysvalloissa ainakin.

Vierailija
28/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 16:09"]

Taitaa olla miesten luoma mallinukke naisille, josta naiset eivät ole ottanneet opikseen. Itsekin leikin barbeilla enkä tosiaan kuvitellut että siltä naisen pitäisi näyttää, ennen kuin teini-ikä iski ja miesten avoin kommentointi kehoni vs.barbie. Tosi harmi, että jo teini-pojat oppivat sen, miltä naisen kuuluisi näyttää photoshopatuista katalogeista/ barbie-nukeista ja sillä oikeuttavat oman huonon käytösensä läskipersehuora-huutoineen jo yläasteella. Vai mistäköhän nämä ihanat ilmaisut sitten kumpuavat?

[/quote]Hyvinkasvatetut pojat ei huuda läskipersehuoraa

Vierailija
29/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsytti jo lapsena, kun actionmanilla oli hienoja työkaluja ja arpi poskessa, kuin oikealla seikkailijalla, mutta barbeilla ei ollut mutään vastaavaa "inttiversiota". Huudit sain äidiltä, kun leikkasin parin barbin tukan lyhyeksi. Aivan varmasti lelujen antama malli vaikuttaa lapseen, ainakin mulla vaikutti. Ei se barbi yksinään, vaan koko se maailma, jossa tyttö kasvaa..prinsessadut, pitäisi aina olla kiltti ja herttainen, tv-sarjat, päänäyttelijä tyttö on aina nätti, ei koskaan pyöreä jne. ...itse sairastuin teini-iässä syömishäiriöön, siitä onneksi jo toipunut. Miksi ne ovat aina tyttöjä ne anorektikot? ...jos joskus tyttölapsen saan, aion tehdä parhaani, jotta välttyisi ulkonäköpaineilta. Jos kauheasti barbeihin mieltyy, niin huolestun ja koitan ohjata toiminnallisempiin leikkeihin, urheiluun ym. Toki kaikenlaisia leluja saa olla, mutta kunhan ei saa fiksaatioita. 

Vierailija
30/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 16:21"]

mua ärsytti jo lapsena, kun actionmanilla oli hienoja työkaluja ja arpi poskessa, kuin oikealla seikkailijalla, mutta barbeilla ei ollut mutään vastaavaa "inttiversiota". Huudit sain äidiltä, kun leikkasin parin barbin tukan lyhyeksi. Aivan varmasti lelujen antama malli vaikuttaa lapseen, ainakin mulla vaikutti. Ei se barbi yksinään, vaan koko se maailma, jossa tyttö kasvaa..prinsessadut, pitäisi aina olla kiltti ja herttainen, tv-sarjat, päänäyttelijä tyttö on aina nätti, ei koskaan pyöreä jne. ...itse sairastuin teini-iässä syömishäiriöön, siitä onneksi jo toipunut. Miksi ne ovat aina tyttöjä ne anorektikot? ...jos joskus tyttölapsen saan, aion tehdä parhaani, jotta välttyisi ulkonäköpaineilta. Jos kauheasti barbeihin mieltyy, niin huolestun ja koitan ohjata toiminnallisempiin leikkeihin, urheiluun ym. Toki kaikenlaisia leluja saa olla, mutta kunhan ei saa fiksaatioita. 

[/quote]

Sullahan on nyt jo fiksaatio. "Huolestun, jos tyttäreni mieltyy barbeihin.." Huh. Huolestu mielummin omasta asenteestasi. Pikkutytöt tykkää jossain vaiheessa tyttömäisistä asioista, prinsessoista, keijuista, barbie-nukeista. Ja tottakai ne mieltyy niihin. Sitten se vaihe menee ohij atilalle tulee toinen mieltymyksen kohde.

Vierailija
31/31 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v vastasi että mieluummin realistinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi