Onko ihan tyhmä synttärilahjaidea?
Veljeni aloittaa syksyllä opiskelun ja sillä on synttärit tulossa myös. Ajattelin antaa 150 euron lahjakortin kirjakauppaan, jotta koulukirjojen hankkiminen vähän helpottuisi.
Mutta pelkkä lahjakortti tuntuu tylsältä, joten ajattelin ostaa jonkun lapsellisen koulutarvikepaketin - kyniä, vihkoja, kumeja, teroittimen yms. jollain teemalla (Spiderman tms). Veli siis on jo melkein 30 v. Onko ihan tyhmä idea? Musta se olisi vitsikästä ja luulen veljeni huumorintajun riittävän.
Kommentit (18)
Jos osuu veljesi huumorintajun kanssa yksiin, niin go for it. Kuulostaa hauskalta.
Toisaalta kannattaako ostaa krääsää, joka jää käyttämättä? Kirjakaupasta löytyy myös tyylikkäitä vaikka kynäpakkauksia tai kuulakärkikyniä.
Minulle ainakin sopisi tuollainen tosi hyvin.
Lahjakortti on hyvä, mutta tuota muuta miettisin vielä. Huumorintaju voi kestää koululaistarvikkeet, mutta sitten hän joutuu pohtimaan miten muiden opiskelijoiden ym. huumorintaju kestää niiden käyttämisen oikeasti. Ettei sitten jäisi laatikkoon pyörimään, kun ei kuitenkaan ihan kehtaa niitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti on hyvä, mutta tuota muuta miettisin vielä. Huumorintaju voi kestää koululaistarvikkeet, mutta sitten hän joutuu pohtimaan miten muiden opiskelijoiden ym. huumorintaju kestää niiden käyttämisen oikeasti. Ettei sitten jäisi laatikkoon pyörimään, kun ei kuitenkaan ihan kehtaa niitä käyttää.
Miksi muiden opiskelijoiden huumorintajulla pitäisi olla mitään merkitystä tämän asian kanssa, varsinkin kun on kyse melkein kolmikymppisestä opiskelijasta? Eiköhän aikuisella ihmisellä pitäisi jo sen verran hyvä itsetunto olla, että se kestää tuollaisten käyttämisen julkisesti ja jos ei kestä, käyttää niitä kotona.
Minusta kuullosti, että veljelläsi on ihasuttava sisko, joka ei pihisele synttärilahjankaan kanssa..
t. Isoveli
Tykkääkö veljesi lukea muuten paljon? Itse ainakin opiskelin kaksi amk-tutkintoa ostamatta yhtäkään kirjaa. Ettei mene lahjakortti hukkaan
Kuulostaa hauskalta. Itse sain samantyylisen lahjan ystävältäni aloittaessani opiskelut kolmekymppisenä. Nykyään opinnoissa käytetään kyllä pääsääntöisesti tietokonetta, joten mitään valtavaa määrää vihkoja en hankkisi. Itse sain kulmalukkokansion (kätevä virallisten papereiden säilyttämiseen), luentolehtiön, lyijykynän, yliviivaustusseja, ja kuitukärkikyniä.
Lapsellisen krääsän jättäisin pois.
Anna ennemmin tuo summa Superlahjakorttina niin hänellä samalla kortilla mahdollisuus valita kymmenistä liikkeistä ja palveluista
Minäkin varmaan ottaisin nuo koulutarvikkeet huumorilla mutta totuus on että ne jäisi turhina kaappiin lojumaan koska en tietenkään ottaisi niitä yliopistolla käyttöön. Sinuna siis ajattelisin myös sitä, että haluatko tuhlata rahasi lahjaan joka jää käyttämättä. Ja tuon lahjakortin käyttäisin kyllä mutta en koulukirjoihin sillä ainakin yliopistoilla ja ammattikorkeilla on kirjastot joista tenttikirjat lainataan eli ei niitä tarvitse ostaa. Tulisiko veljelläsi siis käytettyä tuo kirjakaupan lahjakortti?
Jätä krääsä pois. Ja 150e kuulostaa vähän liioittelulta, ymmärtäsin ton summan vaikka häälahjana.
Minusta loistava idea - itse olen 40 v opiskelija 24-vuotiaiden joukossa, ja itselläni ainakin riittäisi sekä huumorintaju että itsetunto käyttää niitä Spiderman-kamoja oikeasti.
Toi on kuitenkin relevantti pointti, että jos hän ei tarvitsekaan opiskelukirjoja kirjakaupasta, niin lukeeko hän muuten tai onko kirjakaupassa muuta häntä kiinnostavaa. Nykyisin on aika hyvin oppilaitoksen kirjastoissa oppikirjoja tai ne voivat olla e-materiaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni oikeasti kiinnittää muka huomiota muiden koulutarvikkeisiin?
Olen itse 35-vuotias alanvaihtaja, ja laukussani kulkee mukana mainoskyniä, tyttären Hello kitty-kyniä, aikuismaisia parempia kuulakärkikyniä jne., ja käytän lähiopetuspäivinä sitä kynää mikä käteen osuu.
Minusta ap:n idea on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkääkö veljesi lukea muuten paljon? Itse ainakin opiskelin kaksi amk-tutkintoa ostamatta yhtäkään kirjaa. Ettei mene lahjakortti hukkaan
Milloin viimeksi olet käynyt kirjakaupassa? Niissä on nykyisin vielä vähemmän kirjoja kuin kirjastoissa.
Kiitos vastauksista!
Veljeni lukee kyllä ja on kiinnostunut opiskelualastaan niin, että vaikkei oppikirjoihin menisikään, niin varmasti voi hankkia jotain muuta alan kirjallisuutta! Samaten hän on taiteellinen ja tykkää piirtää, joten kirjakaupasta saa sitten niitäkin tarvikkeita,
Itsetunto hänellä on kohdillaan, eikä häntä voisi vähempää kiinnostaa muiden mielipiteet vaikka kirjoittaisi vaaleanpunaisella yksissarviskynällä. :)
- ap
Toihan on loistava idea, ainakin minä tykkäisin kovasti.