Kainalokarvat 11-vuotiaalla!!
Huomasin viime viikolla, että 11v 2kk tytölläni on tuuheat kainalokarvat. Muita murrosiän merkkejä ei ole vielä ollut näkyvissä, paitsi ihan pikkaisen tissit alkaa olla nupuillaan. En nyt yhtään muista omasta tai muisten tilanteesta, mutta jotenkin muistelin, että karvoitus alkoi vasta paljon myöhemmin kuin muut vaiheet, vasta sitten kun oli jo kunnon tissit jne. Mites teidän tyttösillä, varmaan tämä ihan normaalin rajoissa on, mutta ihan mielessäni tuli kaiho, että nytkö se mun vauva tulee naiseksi, täytyy mun olla jo aika vanha ;)
Kommentit (4)
Mulla alkoivat kasvaa 10-vuotiaana, ihan normaalia.
Mullakin alko sillo mutta äitini ei antanut sheivata ja pikkasenko koulussa naurettiin. No kai se kasvattaa luonnetta.
Mun poika 11v. ja kyllä niitä karvoja on kainalossa ja kiveksissä. Ei ole tuuheet, mutta niitä on jo. Lisäksi hikoilee ja tukka rasvoittuu. Paljon myös itsetyydytystä. Spermaa ei kait vielä tule. Lapselle kauheaa, kun keho muuttuu ja päästään ne on ihan lapsia. Poika ei tykkää ja sanoin että siihen on vaan pakko tottua ja tottuu ajan kanssa. Hänellä lievä kehitysvamma. Sanoi ettei pikkuveli saa nähdä häntä alasti, kun on karvoja. Joo nauraishan se vaikka itse on kahden vuoden päästä samassa tilanteessa. Tuttavan tyttö myös aloitti itsetyydytyksen 11v. jota ei kannata sinne huoneeseen rynnätä.
Heh. Mulla oli ensimmäiset kainalokarvat näkyvillä n. 10-vuotiaana. Deodoranttia piti alkaa käyttää samoihin aikoihin. Rinnat alkoi kasvaa joskus 9-10 vee ja kuukautiset alkoi 14-vuotiaana. Ihan normaalia kehitystä kuulostaisi sinunkin tytöllä olevan siis.