Miksi joka työpaikassa ei ole kahviautomaattia?
Olen tänään tuuraamassa saikukla olevaa työntekijää saman yrityksen toimipisteessä ja hämmästyin kun täällä ei ole kolikoilla toimivaa kahviautomaattia vaan pelkkä käänen kahvinkeitin jolla kahvit pitäisi itse keittää omistan kahveista. Mikä järki?
Kommentit (29)
Koska automaattikahvi on poikkeuksetta kuraa.
Meillä on automaatti, mutta neuvottelemalla saimme työnantajan hankkimaan myös tavallisen keittimen (työnantaja tarjoaa kahvit yms. molempiin). Ja kaikki työntekijät juo sitä tavallista suodatinkahvia mielummin. Vain kiireessä joku joskus ottaa automaatista. Samoin jos joku asiakas poikkeaa, hänelle tarjotaan automaatista juomat.
Työpaikalla on kolme kahvinkeitintä, vedenkeitin. Työnantaja kustantaa kahvipaketit, maidon ja teepussit. Kahvi keitetään itse. Ihan hyvin toimii.
Tupla Moccamaster löytyy ja sillä keitetään sumpit halutessamme. Kahvitauko 10min ja ruokataukoa ei ole (annostelemme ja tarjouksemme 24 lapselle ruoat, juomat, leivät ym, Koronan vuoksi teemme kaiken). Syömme siinä sitten lasten kanssa mitenkuten ehdimme.
T.varhaiskasvattaja
Kai se näemmä jollekin sitten on hyvin vaikeaa keittää sitä kahvia...
Jonkun sitä automaattiakin on täytettävä ja pestävä
Valtiohan voisi alkaa kouluttaa pitkäaikaistyöttömistä baristoja valtion virastoihin. Työllistettäisiin koulutuksen jälkeen 9 € päivässä ja kiertelisivät eri virastoissa ja konttoreissa ja työmailla keittelemässä makoisat sumpit 2 kertaa päivässä. Yksityiselle puolelle palvelua voisi toki kaupata markkinahintaan, työllistetyille bonuspalkkio näistä keikoista luonnollisesti.
Ainiin, kahviloista kaapin ovessa johon jokainen merkkaa tuomansa kahvipaketin=1x/kk/1kahvipkt.
Suodatinpussit harvemmin.
T. varhaiskasvattaja
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki eivät juo kahvia? Ei kai automaattia kannata melkein turhan panttina seisottaa. Meillä on työpaikalla 8 henkeä, joista 2 juo kahvia.
Tämä taitaa olla totta. Kahvin juojat ovat marginaalinen vähemmistö. Ainakin meillä työpaikalla vanha kahvinkeitin on 90-luvulga ja täynnä hämähäkin seittiä ja pölyä kun kukaan ei sitä käytä.
Koska kaikki eivät juo kahvia? Ei kai automaattia kannata melkein turhan panttina seisottaa. Meillä on työpaikalla 8 henkeä, joista 2 juo kahvia.