Voiko perintätoimisto tehdä näin?
He olivat lähettäneet minulle laskun, maksoin sen eräpäivään mennessä. Nyt he lähettivät minulle uuden kirjeen, jossa kertovat minun maksaneen liikaa (joka on yhtä suuri kuin koko maksettu summa) ja palauttaisivat rahat, mutta ottavat tästä hyvästä 8€ käsittelykuluja??
He lähettivät laskun, minä maksoin ja nyt minun pitää maksaa tästä 8€.
Että siis mitä helvettiä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Omalta kämmältä tuo äkkiseltään kuulostaa. Niistä joskus joutuu maksamaan. Elämän realiteetteja, turha purnata.
No ei kun ei ole. He ovat lähettäneet minulle laskun kyseisellä summalla ja minä olen juuri sen kyseisen summan maksanut ja ajallaan.
ethän ole maksanu laskua ajallaan jos kerran saat perintätoimistosta kirjeen! Oisit maksanut alkuperäisen ajallaan!
Maksoit myöhässä ja sait karhun, et tarkistanut olitko maksanut vai ei kun menit maksamaan uudelleen
Ensimmäinen kerta, kun kuulen että rahoja palauttava taho perisi palautuksesta käsittelykuluja. Tosin perintäfirman ollessa kyseessä asia ei ihmetytä.
Kyllä kulut menee ja ei oo harvinaista. On oikein, aiheutit turhaa työtä ja pankkikuluja
Kuule pidä kirjaa maksuista niin et jatkossa joudu kuluja maksamaan
Näköjään suurin osa kommentoijista ei edes lue avausta ennenkuin kiirehtii itse avautumaan.
Hakkaa ne kusipäät niin loppuu perintä.
Liikamaksun palautuksesta otetaan aina korvaus. Koskee myös muita kun perintäfirmoja.
Opit varmaan nyt olemaan huolellisempi laskujen kanssa.
Ihan turhaan uhriudut täällä. Se mitä tässä on 100% todennäköisyydellä tapahtunut on, että olet saanut kirjeen 1. jonka eräpäivä meni, maksoit sen myöhässä. Sait toisen kirjeen, koska ekan eräpäivän mennessä et maksanut ja maksoit myös sen = oma vika kaikki.
N29
Ei sinun tarvitse mitään maksaa, vaan tuo ylisuorituksen palautuskulu 8 € otetaan päältä pois ennen kuin rahat palautetaan. Jos palautettava summa on pienempi, niin et tietenkään saa mitään. Näin on minunkin työpaikallani ja varmaan muuallakin, eli pieni käsittelymaksu palautuksesta otetaan jos asiakas on maksanut liikaa.
Olet käytökselläsi aiheuttanut ylimääräistä työtä ja vaivaa perintäfirmalle. Tästä johtuen heillä on oikeus periä kohtuullinen korvaus tekemästään työstä. Ei se turhien laskujen lähettäminen ilmaista ole. Rahojen palauttamisesta menee pankin palvelumaksut. Pitäisikö perintätöimiston maksaa sinun hölmöilystä aiheutuneet kustannukset? Ei tietenkään pidä.
Vierailija kirjoitti:
Olet käytökselläsi aiheuttanut ylimääräistä työtä ja vaivaa perintäfirmalle. Tästä johtuen heillä on oikeus periä kohtuullinen korvaus tekemästään työstä. Ei se turhien laskujen lähettäminen ilmaista ole. Rahojen palauttamisesta menee pankin palvelumaksut. Pitäisikö perintätöimiston maksaa sinun hölmöilystä aiheutuneet kustannukset? Ei tietenkään pidä.
Miten voivat lähettää laskun jos ei ole tarpeen maksaa mitään? Ja sitten rahastaa 8€?
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse mitään maksaa, vaan tuo ylisuorituksen palautuskulu 8 € otetaan päältä pois ennen kuin rahat palautetaan. Jos palautettava summa on pienempi, niin et tietenkään saa mitään. Näin on minunkin työpaikallani ja varmaan muuallakin, eli pieni käsittelymaksu palautuksesta otetaan jos asiakas on maksanut liikaa.
No sama asia ottavatko palsutuksen päältä vai maksaako ap sen. Ap:lta otetaan 8€ kummassakin vaihtoehdossa.
Vierailija kirjoitti:
Liikamaksun palautuksesta otetaan aina korvaus. Koskee myös muita kun perintäfirmoja.
Opit varmaan nyt olemaan huolellisempi laskujen kanssa.
Jos firma lähettää virheellisen laskun niin hekö voivat ottaa siitä ”pientä korvausta” kun palauttavat rahoja?
No sehän on kätevä tapa tienata vähän ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuule pidä kirjaa maksuista niin et jatkossa joudu kuluja maksamaan
Niinhän ap oli pitänyt tästä perintätoimiston laskusta ja maksanut sen kuten pitää.
huohh. kirjoitti:
ethän ole maksanu laskua ajallaan jos kerran saat perintätoimistosta kirjeen! Oisit maksanut alkuperäisen ajallaan!
Osaatko lukea?
Vierailija kirjoitti:
Omalta kämmältä tuo äkkiseltään kuulostaa. Niistä joskus joutuu maksamaan. Elämän realiteetteja, turha purnata.
Olet varmaan sellainen lammas, joka nielee kaiken mitä eteen tulee. Ku se on elämän realiteetti.
ettei se lasku koskenut alkuperäistä perinnän aihetta josta ehdit jo osan maksaa tjsp