Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 kk vauvalla pelkästään kuumetta???

Vierailija
02.07.2013 |

Meillä siis poika 10 kk ja eilen illalla mittasin lämmön kun pää oli hieman lämmin, silloin kuumetta 37, 8. Yöllä on kuumetta ollut enemmän. En ole mitannut mutta lämpöiseltä tuntui. Panadolia olen antanut ja sillä kuume laskee mutta nousee raas. Päivällä 37, 5 astetta ja nyt ennen nukkumaanmenoa taas kuumetta 39, 2. Mitään flunssa oireita ei ole. Jaksanut hyvin koko päivän leikkiä ja syönnyt kohtalaisen hyvin. Aika hyväntuulinenkin. Hampaita on tulossa parikin juuri läpi. Olen ymmärtänyt että näin korkeaa kuumetta hampaatvei aiheuta. Hieman löysä vatsa oli nyt illalla. Mitä tämä vois olla ja onko jollakin kokemuksia?

Huomenna vien lääkäriin jos viellä kuumetta. Vauvarokkoa olen ajatellut. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan se vauvarokko on. Yleensä sen erottaa bakteeritaudeista juuri siinä että kunto on priima eikä kuumetta juuri huomaa jossei kokeile päätä. Mutta jos kunnossa jokin arveluttaa tai kuume jatkuu yli kolme päivää niin lääkäriinhän se täytyy kiikuttaa. 

Vierailija
2/4 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä hampaat saanu aikaan just tuollaista kuumeilua ja löysää vatsaa. Esikoisella oli vauvarokko, jossa ensin kuumetta ja sen jälkeen tuli näppylöitä ensin selkään sitten mahaan ja sitten raajoihin. Mutta joillakin vissiin vauvarokossa on vain kuumetta, eikä näppylöitä ollenkaan. Yksilöllistä. Mutta ite kolmen lapsen äitinä aattelisin, että jos tenava on muuten ihan hyvässä kunnossa eli leikkii ja syö jne. niin luultavasti ei kyse ole mistään vakavammasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottelisin myös vauvarokkoa, meillä aikoinaan oli reipas kuume kolme päivää, eikä mitään muuta. Poika oli hyvässä kunnossa ja hyväntuulinen. Sitten tuli ihan selkeä ihottuma ja kuume laski.

Vierailija
4/4 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvarokkoa minäkin veikkaisin. Meillä oli tytöllä ensin 3 päivää yli 39 kuumetta jonka jälkeen ilmeistyi ihottuma ja kuume laski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi