Uskotteko tosirakkauteen?
Itse uskoin tähän saakka. Siis siihen, että se oikea tulee vastaan ja mikä on tarkoitettu, tapahtuu ja jos on luotu toisilleen, päädytään yhteen. Vaan enpä päätynyt yhteen oman elämäni rakkauden kanssa, eikä moni muukaan kaverini, vaikka kuinka oikealta se ihminen on tuntunut. Vaikka kuinka sitä on törmätty monien vuosien jälkeen siihen muka-oikeaan, siltikään ei päädytä suhteeseen.
Että onkohan sellaista asiaa edes olemassa kuin tosirakkaus ja toisilleen tarkoitetut ihmiset..
Kommentit (30)
En usko tuollaisella maagisella tavalla tapahtuvaan tosirakkauteen. Ihminen voi myös muuttua ajan kanssa. Esimerkiksi itse olen uskonut pitkälti siihen, että kunhan vain kovasti yritän ja teen asioita parhaani mukaan, suhde on tarpeeksi hyvä. Mutta ei pelkkä yrittäminen ja suorittaminen arjessa tunnu samalta kuin suhde, jossa yhdessäolo on yrittämättäkin luontevaa ja kivaa.
Mikään ei ole vuosikausia kivaa, mutta jos parhaana päivänäkin ja alkuhuumassa on itseään muutettava kelvatakseen, voi vain miettiä millaista se on silloin, kun tapahtuu ikäviä asioita ja on stressiä.
Uskon tosirakkauteen mutten siihen että kaikille on joku yksi oikea. Kaikille on monia sopivia, eri asia sitten törmääkö sellaseen ikinä.
Rakastaisin miestäni oikeesti paljon mutta se ei anna mahdollisuutta. On ilkeä ja huomaan että joskus tahallaan masentaa mieleni ja nauttii kun saa leikkiä psykologia ja auttaa pälkähästä. Jos kerron vaikutelman sille se suuttuu kuin järjetön ja sitten taas olen pelossa ja "varpaillani". Mitä sanon sille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että sitä on olemassa, vaikka en itse sitä ole kokenut enkä ehkä tule kokemaankaan.
Miksi ajattelet noin?
En ole ollut onnekas rakkausrintamalla. Hyvät asiat on siellä tarkoitettu joillekin muille.
Tosirakkauksiakin voi olla monia ja jokaisen niistä voi mokata.
Eikä riitä, että toisella on tahtoa. Sitä pitää olla molemmilla ja vieläpä yhtä aikaa. Helpommin sanottu kuin tehty.
Usein tilanne menee ohi ennen kuin huomaakaan, joten kannattaa olla nopea ja ottaa riski.
Ihminen on tyhmä. Supernaivit tytöt uskovat tosirakkauteen, mutta elämä opettaa.
Ensin pitää määritellä, mitä rakkaus on. Minulle on helpompaa tarkastella, mitä se EI ole. Rakkaus ei siis koskaan kritisoi, tuomitse, syyllistä, pakota, eikä vaadi toista olemaan toisenlainen.
Eli, rakkaus rakastaa toista sellaisena kuin tämä on, eikä rakasta mielikuvaa toisesta ihmisestä. Rakkaus antaa toiselle myös täyden vapauden, kunnioittaa tätä ja tämän valintoja.
Kyllä, uskon, että tällaista tosirakkautta on olemassa. Ongelmana vain on, ihminen ei näe omia henkilökohtaisi ongelmiaan, jotka tuhoavat parisuhteen, eivätkä anna tosirakkausen kukoistaa.
Minä olen tosirakkauden kanssa naimisissa. Yritän koko ajen varoa, etten pilaa tätä omilla ongelmillani kuten erilaisilla peloilla
Vierailija kirjoitti:
Just tota tarkoitan, että luulisi, että sen tosirakkauden kanssa päätyisi yhteen, koska kohtalo yms. Mutta eipä päädytä, joten tosirakkaus ei sitten olekaan se oikea tai sitten niitä tosirakkauksia on useampi.
Ja tiedän, että moni päätyy parisuhteeseen ihan muilla perusteilla kuin tosirakkaudesta, tässä ei ole siitä puhe.
Ap
Otsikoit aloituksen väärin. Sinun olisi pitänyt kysyä ”uskotko yhteen/useampaan ainoaan oikeaan”, niin olisit saanut oikeita vastauksia.
Tarviiko tosirakkauden kanssa olla yhdessä? Voihan se olla todella voimakas toisia kunnioittava syvä ystävyyssuhde.
Aivan hullua ajatus, että rakkaus on vain tahtoa. Siksi ne suhteet ja liitot loppuu, kun ei sitä rakkauden tahtoa voi lisää loputtomiin taikoa. Tai se ei ollut rakkautta tai pyhää alkujaankaan, sitä niin kovasti vain tahdottiin olevan.