Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mies näistä kannattaisi "ottaa", ts. jatkaa tapailua ja yrittää seurustelua...?

Vierailija
29.07.2020 |

A (tavattu jonkun verran, n. 1,5kk ajan)
- länsimainen ja kiinalainen horoskooppi suht yhteensopivat
- ilmeisesti haluaa olla mun kanssa ja taitaa jo vähän ajatella että ollaan "yhdessä"
- luultavasti olisi uskollinen
- tykkää matkustella, mikä olisi mulle tärkeää
- ulkonäkö ok ikäisekseen
- luultavasti olisi luonteeltaan "kiltti"
- fiilis että hänelle olisi minun lapset ok, ei ole tavannut vielä
- en oikein ainakaan vielä syty hänestä
- hänellä ei ole autoa eikä ole ajanut vuosikausiin eikä aja, jotenkin tämän mä koen- ei jostain syystä tosi "turn-off" (en halua aina itse ajaa joka paikkaan)
- ei juo viinejä; itselle olisi kiva että kumppani jotenkin tajuaisi viineistä & ruokakulttuurista jotain
- ei tosiaan tunnu oikein ruokakulttuurista hirveästi ymmärtävän
- ei mitään koulutusta (itsellä amk ja ylempi amk)
- duunarityö jota tekee kausittain, itsellä asiantuntija/esimiestyö; mietin onko tämä pidemmän päälle juttu ettei maailmat yhtään kohtaa, kun toinen ei esim. osaa kieliä, ei voi jutella mitään työasioista kun ei toinen ymmärrä jne.
- 1 yö yhdessä, ei oikein napannut tietyt asiat...

B (oltu ja asuttu yhdessä, erottu isojen parisuhde- ja uusperheongelmien vuoksi, tapailtu taas, ilmeisesti rakastan häntä edelleen, hän ei tunnu enää haluavan seurustelusuhdetta)
- länsimainen ja kiinalainen horoskooppi EI yhteensopivat
- sytyttää minua, ei kukaan muu niin sen jälkeen
- meillä on pari yhteistä liikunnallista harrastusta (joita ei tunnu juuri kukaan harrastavan ainakaan molempia)
- meillä on toinenkin yhteinen harrastus/mielenkiinnon kohde, jota ei tunnu juuri kukaan harrastavan
- hänellä on auto
- asiantuntija viineissä
- kulinaristi kun tarvitaan
- seksi !! (tosin hän oli haluton usein kun oltiin yhdessä..)
- yhteistä huumoria löytyy :) (no toki kun tunnetaan hyvin ja oltu yhdessä)
- hän on puhdas ja siisti, mikä vaikuttaa siihen että on haluttava
- hyvä työ
- pidän hänen ulkonäöstään
- hän ei ilmeisimmin enää halua olla minun kanssa varsinaisessa seurustelusuhteessa ainakaan
- ei vaikuta uskolliselta, en tiedä oliko suhteemme aikanakaan
- suhteen uudelleen luomiselle painolastia epäonnisesta historiastamme
- hänellä on kiivas luonne
- emme varmaankaan voisi asua yhdessä ainakaan vuoooosikausiin lasten takia (joka minulle taas olisi tärkeää, hänen kohdalla voisin harkita nyt poikkeusta)
- jollain lailla epäluotettava
- hän ei hyväksy eikä oikein hyväksynyt täysin yhdessäolon aikaan lapsiani

C (tavattu vasta 2 krt)
- länsimainen horoskooppi ei yhteensopiva, kiinalainen ok
- ilmeisesti haluaisi tavata minua ja olla minun kanssa
- auto
- ok koulutus ja työ
- tykkää matkustella
- ilmeisesti kiivasta luonnetta löytyy myös (kertomansa perusteella eroista)
- tosi eri päivärytmi kuin minulla

D (tavattu vasta 2 krt)
- länsimainen horoskooppi ei yhteensopiva, kiinalainen ok
- haluaa tutustua minuun ja varmaan haluaisi aloitella seurustelua sitten
- luulen että olisi uskollinen
- auto
- ilmeisesti illalliskulttuuri ok
- ilmeisesti matkat ok
- lihava
- eri poliittinen näkökanta
- ilmeisesti tykkää asua kerrostalossa, toisin kuin minä
- ei välttämättä halua muuttaa yhteen tulevaisuudessa
- tosi eri musiikkimaku kuin minulla
- joku tässä mahdollisesti kuitenkin pienesti tuntuu kivalta kemialta

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tunteet voisi vaan painaa pois päältä sittenhän B olisi jo historiaa. Mutta kun se on niin paljon enemmän kuin kukaan ja ehkä just siksi millainen on..

Oikeasti kuuntele itseäsi. Olet täysi kynnysmatto tuolle miehelle, hän pyörittää sinua miten haluaa ja sinä unohdat kaiken pahan ja aina vaan toistelet miten ihana se on. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa elää elämäsi:

1) Jatkat tätä vuoristorataa ja on/off-suhdetta B:hen, joka antaa vuoroin kylmää vuoroin kuumaa. Kun olet hänen lähellään hän hyljeksii sinua, koska on saanut sinulta haluamansa eli ihailua, seksiä yms. (olet siis ns. narsistinen lähde). Sitten surullisena vilkuilet muita miehiä, mutta lopulta käännät heille selkäsi, koska ”kukaan ei ole niin paljon kuin B”. Kun olet ottanut etäisyyttä B tulee takaisin ja on taas se mahtava itsensä, niin kuin aina hyvinä aikoina. Sitten hän taas hyljeksii sinua, mutta haluat hänen luokseen kaikesta huolimatta, koska olet koukussa. Tämä piirileikki jatkuu sitten niin kauan, kunnes hän tapaa jonkun toisen, nuoremman naisen. Todennäköisesti myös silloin hän yrittää viritellä kanssasi välillä jotain ja pitää lähteensä kunnossa. Silmäsi pysyvät kiinni, olet vanha, yksinäinen, onneton ja rustailet vain listojasi ja mietit B:tä.

2) Tajuat, ettet haluaa uhrata ainutkertaista elämääsi tällaiselle epäterveelle parisuhteelle. Menet psykiatrille/psykologille ja terapiaan. Olet yksin ja tutustut itseesi, tunteisiisi, ajatuksiisi ja haavoihisi, niihin asioihin, joiden takia suostuit tämän miehen kaltoinkohtelemaksi. Avaat silmäsi ja vapaudut hänestä. Elät onnellista, tietoista elämää, jossa teet itse vastuullisia ja sinulle terveellisiä päätöksiä oman elämäsi suhteen.

Vierailija
62/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ketään ottaisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä kommentista.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tunteet voisi vaan painaa pois päältä sittenhän B olisi jo historiaa. Mutta kun se on niin paljon enemmän kuin kukaan ja ehkä just siksi millainen on..

Oikeasti kuuntele itseäsi. Olet täysi kynnysmatto tuolle miehelle, hän pyörittää sinua miten haluaa ja sinä unohdat kaiken pahan ja aina vaan toistelet miten ihana se on. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa elää elämäsi:

1) Jatkat tätä vuoristorataa ja on/off-suhdetta B:hen, joka antaa vuoroin kylmää vuoroin kuumaa. Kun olet hänen lähellään hän hyljeksii sinua, koska on saanut sinulta haluamansa eli ihailua, seksiä yms. (olet siis ns. narsistinen lähde). Sitten surullisena vilkuilet muita miehiä, mutta lopulta käännät heille selkäsi, koska ”kukaan ei ole niin paljon kuin B”. Kun olet ottanut etäisyyttä B tulee takaisin ja on taas se mahtava itsensä, niin kuin aina hyvinä aikoina. Sitten hän taas hyljeksii sinua, mutta haluat hänen luokseen kaikesta huolimatta, koska olet koukussa. Tämä piirileikki jatkuu sitten niin kauan, kunnes hän tapaa jonkun toisen, nuoremman naisen. Todennäköisesti myös silloin hän yrittää viritellä kanssasi välillä jotain ja pitää lähteensä kunnossa. Silmäsi pysyvät kiinni, olet vanha, yksinäinen, onneton ja rustailet vain listojasi ja mietit B:tä.

2) Tajuat, ettet haluaa uhrata ainutkertaista elämääsi tällaiselle epäterveelle parisuhteelle. Menet psykiatrille/psykologille ja terapiaan. Olet yksin ja tutustut itseesi, tunteisiisi, ajatuksiisi ja haavoihisi, niihin asioihin, joiden takia suostuit tämän miehen kaltoinkohtelemaksi. Avaat silmäsi ja vapaudut hänestä. Elät onnellista, tietoista elämää, jossa teet itse vastuullisia ja sinulle terveellisiä päätöksiä oman elämäsi suhteen.

Vierailija
64/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun pitää montaa miestä pyörittää samaan aikaan.

Toivottavasti tää selviää noille kaikille miehille ja nä jättäis sut nuolemaan näppejäs kun et osaa yhteen keskittyä kerrallaan.

Voin kuvitella minkälainen meteli nousis jos mies kysyis samaa.

Vierailija
65/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse näistä B ja jatka samalla paremman etsimistä.

Vierailija
66/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horoskooppi?? Et ole tosissasi... Joo ei voi lukea pidemmälle, jos perustelut on tätä taikausko-tasoa.

Vierailija
67/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro niille miehille, että vertailet horoskooppeja. Sen jälkeen sinun ei tarvitse tehdä päätöstä: jokainen täysjärkinen mies juoksee naurusta huutaen karkuun.

Hävettää kuulua samaan sukupuoleen kaltaisesi ihmisen kanssa.

Vierailija
68/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitse näistä B ja jatka samalla paremman etsimistä.

Täähän on se perus juttu jota naiset harrastaa.

Lennosta vaihdetaan toiseen kun löytyy parempi.

Tai horoskoopit sopii paremmin yhteen ku edellisellä

Vierailija
69/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksokohan kukaan oikeasti ees lukee tommosta paskaa loppuun asti?

Vierailija
70/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohda B. On korkeatasoisin eikä ole kiinnostunut sinusta vakavasti. Niinhän itsekin toteat. Tuo on paha miinus, ettei tykkää lapsistasi. Toistan: unohda B.

Tutustu paremmin tyyppeihin C ja D. Kahden tapaamiskerran perusteella ei voi päättää, jos jotain kemiaa kumminkin löytyy.

A:n kohdalla ongelma taitaa olla siinä, että sinä et arvosta häntä, tarpeeksi. Kumppania ei voi katsoa alaspäin. Miehen kiltteys ja kunnollisuus ei taida ollasinulle prioriteetteja, päinvastoin. Mietipä tätä. Siinä olisi hyvä mies tarjolla isäpuoleksi lapsillesi, mutta pidät häntä itseäsi alempitasoisena. Ei hyvä. Pystytkö adennoitumasn eri tavalla? Oletko rakastunut? (Ilmeisesti et, kun vielä 1,5 kk jälkeen pyörität muita).

Niin, mietin itsekin mikä minussa on vikana.

Tällä hetkellä tuntuu ehkä eniten ärsyttävän tuo hänen autottomuus.

Olisi kunnollinen mies varmaan.

Ehkä mulla on joku tunnevamma tullut, koska tuo suhde tuon B:n kanssa oli ensin niin mulle uutta ja mahtavaa ja sitten siitä tuli ihan helvetti, mutta en pääse irti siitä fiiliksestä että jos se olikin mun syytä että se muuttui sellaiseksi jne. jne. ja niistä ihanista hetkistä joita meillä on ollut. 

Sen jälkeen mikään muu ei tunnu oikein miltään.

No pari juttua jossain kohtaa vähän tuntunut että voisi jatkua ja olla kiva, mutta ne valitsi sitten toisin tai oli lemmikkiallergiaa tms.

ap

Tutustu narsismiin, tuo riippuvuutesi kuullostaa läheisriippuvuudelta. Miksi autottomuus voi ärsyttää? Eihän sillä ole mitään tekemistä tuon miehen persoonan kanssa. Tuleeko se kasvatuksestasi, että hyvällä miehellä tulee olla auto? Nyt on loistava tilaisuus tunnistaa näitä asioista ja avata niitä lisää. Autottomuushan on todellisuudessa vaan sitä, ettei omista autoa. Joku ei omista polkupyörää. Siinä kaikki. Sinun prioriteettisi ovat nyt aivan pielessä.

Autottomuus = joutuu miehen autokuskiksi. 

Varsinkin maalla erittäin vaikeaa elää ilman autoa.

Autoja saa kaupasta jos tarpeelliseksi katsoo. Se, että ihmisellä ei tällä hetkellä ole autoa, koska ei tarvitse sitä, ei tarkoita etteikö ihminen voisi sellaista hankkia (ja ajokorttia, jos ei ole) jos elämäntilanne muuttuu. Vain idiootti pitää autoa pelkästä auton omistamisen ilosta.

Jos A on pärjännyt tähän saakka ilman autoa, miksi se yhtäkkiä alkaisi tarvita kyytejä ap:lta?

Vierailija
71/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko kertoa oma puoleni tähän väliin, ehkä saat hieman miettimisen aihetta:

Olin vielä amk-opiskelija, kun aloimme tapailemaan nykyisen aviomieheni kanssa eli ikä-eroa on melkein 10 vuotta. Miehellä oli jo tuolloin oma asunto, auto, sijoituksia, hyvä ammatti, taloudellisesti vakaa jne. En tosiaankaan etsinyt näitä piirteitä kumppanissa, koska olin täysi vastakohta: asuin vuokralla, juhlin ja muutenkin elin tiukalla opiskelijabudjetilla! Ikinä en ole mielistellyt, enkä esittänyt mitään mitä en ole.

Meillä on eri mieltymykset musiikin ja ruuan suhteen, eri uskonnot ja eri harrastukset. Ja varmasti aivan väärät horoskoopit! Meitä kuitenkin yhdistää samat arvot, kunnioitus, kiitollisuus ja huumori. Meillä on hauskaa yhdessä ja mielestäni hauskuus on asia, jota kannattaa vaalia.

En varmaan tule ikinä olemaan taloudellisesti samalla tasolla kuin mieheni, mutta olemme samanarvoisia suhteessamme. Meille on tärkeää, että tuemme toisiamme, kunnioitamme toiselle tärkeitä asioita, olemme ymmärtäväisiä ja lempeitä toisillemme.

Tähän väliin on sanottava, jos mieheni olisi täysi tyhjätasku, mutta omaisi saman luonteen, rakastaisin häntä silti yhtä paljon kuin nyt. Koska itselleni rahalla tai materiaalilla ei ole väliä!

Ymmärrätkö mun pointin? En näe tekstisi perusteella, että etsit sinua kunnioittavaa miestä, sillä haikailet yhä huonoimman, eli B vaihtoehdon perään. Taidat pitää itseäsi vähän "parempana" ihmisenä, koska sinulle on tärkeää tietää viinit ja ruoka, auto, ei kerrostaloa jne. Ovatko nämä oikeasti tärkeitä kriteerejä SINUN kumppaniksi, vai mietitkö liikaa ulkopuolisten mielipiteitä?

Mitä jos tapaisit miehen, sanotaan että hän on superhauska, vilpitön, mahtava sängyssä, arvostaa sinua ja rakastaa lapsia, mutta on vaikkapa vähemmän kouluttautunut, kiinnostunut eri asioista, mutta arvostaa sinun viini-ja ruokatietämystäsi, asuu edullisesti vuokralla kerrostalossa ja kulkee julkisilla esim. ekologisista syistä. Voi olla että hänellä on unelmia ja tavoite, tähtää elämässään eteenpäin ja siksi elää tällä hetkellä säästeliäästi. Voisitko tapailla tällaista miestä? Tai miestä niinkuin minä: taloudellisesti pärjää vain välttämättömillä, mutta rakastaa sinua enemmän kuin kukaan muu. Riittääkö se sinulle?

Vierailija
72/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos toipuisit tuosta beestä ihan rauhassa iteksesi ja rupeaisit sitten katselemaan sitä puolisoa... B kuulostaa näillä tiedoilla narsistilta. Kannattaa tutustua aiheeseen.

Samaa mieltä.

No joo, pitäisi, mutta en tiedä kauanko se vie... ja tää jotenkin vahingossa meni näin

Välillä tuntuu että sitä B:tä kiinnosti jotenkin taas ja aattelin että katsotaan... mutta nyt taas vaisto sanoo muuta... en vaan haluaisi heti luovuttaa.

Totta on että sillä on ehkä noita n... piirteitä ja puuttuu niitä hyviä.

Mutta taas toisaalta, muita tavattua, alkaa tuntua että monella muullakin on yhtälailla noita epätoivottuja piirteitä ja puuttuu hyviä.

Agressiivisia jne. kaikki. Harva haluaa sitoutua ihan perinteisesti, haluavat "rusinat pullasta". A ehkä ainoa josta kuvittelen että voisi olla muuta. Enkä tiedä siitäkään. Ehkä sekin haluaa vaan viikonlopputapailua tms.

Mä en pidä oikein suhteista jotka on semmoista "tapailua"; mulla ei ole aikaa järjestää pelkkään aikuisten tapailuun, kyllä sen suhteen pitäisi jossain kohtaa olla kokonaisvaltainen arjen ja lapset käsittävä suhde.

Joten mietin kannattiko jättää muuten hyvää...

ap

Ap, jos kaikissa tapaamissasi miehissä on jotain vikaa, vika on sinussa. Tapaat vain huonoja miehiä, koska vain sellaiset kiinnostuvat sinusta, koska lähetät viestejä että et ole minkään arvoinen etkä itsekään arvosta itseäsi.

Nyt kaikki typerät ja lapselliset listat roskiin ja deittailu jäihin ainakin vuodeksi. Opettelet olemaan oma itsesi, yksin. Ei aikuinen nainen ja äiti voi nykyaikana olla enää mikään ansarikukka ja köynnöskasvi. Et voi olettaa että "mies ajaa ulkomailla vaikeat paikat", voi hyvän tähden. Menet sinne reissuun ja ajat itse.

Ja koita kehittää edes jonkinlaista moraalista selkärankaa. Tuo takertuminen B:hen ja monen miehen pyörittäminen samalla ja ominaisuuksien listaaminen on kertakaikkisen alentavaa ja vastenmielistä.

Vierailija
73/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä oikein kukaan ei halua sitoutua tai ota toista tosissaan..

Vierailija
74/74 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ansaitse yhtäkään noista miehistä. Miten edes voit verrata tapailemiasi miehiä keskenään? Onko nykyään niin että miehet on hemmoteltu ja meistä naisista on tullut Epätoivoisia? Tulee sellanen oravanpyörä naiset paapoo miehiä ettei ne jätä, miehistä tulee sikoja ja naiset epätoivoisesti paapoo vielä lisää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi