Mikä mies näistä kannattaisi "ottaa", ts. jatkaa tapailua ja yrittää seurustelua...?
A (tavattu jonkun verran, n. 1,5kk ajan)
- länsimainen ja kiinalainen horoskooppi suht yhteensopivat
- ilmeisesti haluaa olla mun kanssa ja taitaa jo vähän ajatella että ollaan "yhdessä"
- luultavasti olisi uskollinen
- tykkää matkustella, mikä olisi mulle tärkeää
- ulkonäkö ok ikäisekseen
- luultavasti olisi luonteeltaan "kiltti"
- fiilis että hänelle olisi minun lapset ok, ei ole tavannut vielä
- en oikein ainakaan vielä syty hänestä
- hänellä ei ole autoa eikä ole ajanut vuosikausiin eikä aja, jotenkin tämän mä koen- ei jostain syystä tosi "turn-off" (en halua aina itse ajaa joka paikkaan)
- ei juo viinejä; itselle olisi kiva että kumppani jotenkin tajuaisi viineistä & ruokakulttuurista jotain
- ei tosiaan tunnu oikein ruokakulttuurista hirveästi ymmärtävän
- ei mitään koulutusta (itsellä amk ja ylempi amk)
- duunarityö jota tekee kausittain, itsellä asiantuntija/esimiestyö; mietin onko tämä pidemmän päälle juttu ettei maailmat yhtään kohtaa, kun toinen ei esim. osaa kieliä, ei voi jutella mitään työasioista kun ei toinen ymmärrä jne.
- 1 yö yhdessä, ei oikein napannut tietyt asiat...
B (oltu ja asuttu yhdessä, erottu isojen parisuhde- ja uusperheongelmien vuoksi, tapailtu taas, ilmeisesti rakastan häntä edelleen, hän ei tunnu enää haluavan seurustelusuhdetta)
- länsimainen ja kiinalainen horoskooppi EI yhteensopivat
- sytyttää minua, ei kukaan muu niin sen jälkeen
- meillä on pari yhteistä liikunnallista harrastusta (joita ei tunnu juuri kukaan harrastavan ainakaan molempia)
- meillä on toinenkin yhteinen harrastus/mielenkiinnon kohde, jota ei tunnu juuri kukaan harrastavan
- hänellä on auto
- asiantuntija viineissä
- kulinaristi kun tarvitaan
- seksi !! (tosin hän oli haluton usein kun oltiin yhdessä..)
- yhteistä huumoria löytyy :) (no toki kun tunnetaan hyvin ja oltu yhdessä)
- hän on puhdas ja siisti, mikä vaikuttaa siihen että on haluttava
- hyvä työ
- pidän hänen ulkonäöstään
- hän ei ilmeisimmin enää halua olla minun kanssa varsinaisessa seurustelusuhteessa ainakaan
- ei vaikuta uskolliselta, en tiedä oliko suhteemme aikanakaan
- suhteen uudelleen luomiselle painolastia epäonnisesta historiastamme
- hänellä on kiivas luonne
- emme varmaankaan voisi asua yhdessä ainakaan vuoooosikausiin lasten takia (joka minulle taas olisi tärkeää, hänen kohdalla voisin harkita nyt poikkeusta)
- jollain lailla epäluotettava
- hän ei hyväksy eikä oikein hyväksynyt täysin yhdessäolon aikaan lapsiani
C (tavattu vasta 2 krt)
- länsimainen horoskooppi ei yhteensopiva, kiinalainen ok
- ilmeisesti haluaisi tavata minua ja olla minun kanssa
- auto
- ok koulutus ja työ
- tykkää matkustella
- ilmeisesti kiivasta luonnetta löytyy myös (kertomansa perusteella eroista)
- tosi eri päivärytmi kuin minulla
D (tavattu vasta 2 krt)
- länsimainen horoskooppi ei yhteensopiva, kiinalainen ok
- haluaa tutustua minuun ja varmaan haluaisi aloitella seurustelua sitten
- luulen että olisi uskollinen
- auto
- ilmeisesti illalliskulttuuri ok
- ilmeisesti matkat ok
- lihava
- eri poliittinen näkökanta
- ilmeisesti tykkää asua kerrostalossa, toisin kuin minä
- ei välttämättä halua muuttaa yhteen tulevaisuudessa
- tosi eri musiikkimaku kuin minulla
- joku tässä mahdollisesti kuitenkin pienesti tuntuu kivalta kemialta
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos toipuisit tuosta beestä ihan rauhassa iteksesi ja rupeaisit sitten katselemaan sitä puolisoa... B kuulostaa näillä tiedoilla narsistilta. Kannattaa tutustua aiheeseen.
Samaa mieltä.
No joo, pitäisi, mutta en tiedä kauanko se vie... ja tää jotenkin vahingossa meni näin
Välillä tuntuu että sitä B:tä kiinnosti jotenkin taas ja aattelin että katsotaan... mutta nyt taas vaisto sanoo muuta... en vaan haluaisi heti luovuttaa.
Totta on että sillä on ehkä noita n... piirteitä ja puuttuu niitä hyviä.
Mutta taas toisaalta, muita tavattua, alkaa tuntua että monella muullakin on yhtälailla noita epätoivottuja piirteitä ja puuttuu hyviä.
Agressiivisia jne. kaikki. Harva haluaa sitoutua ihan perinteisesti, haluavat "rusinat pullasta". A ehkä ainoa josta kuvittelen että voisi olla muuta. Enkä tiedä siitäkään. Ehkä sekin haluaa vaan viikonlopputapailua tms.
Mä en pidä oikein suhteista jotka on semmoista "tapailua"; mulla ei ole aikaa järjestää pelkkään aikuisten tapailuun, kyllä sen suhteen pitäisi jossain kohtaa olla kokonaisvaltainen arjen ja lapset käsittävä suhde.
Joten mietin kannattiko jättää muuten hyvää...
ap
Vierailija kirjoitti:
Voin samaistua kertomaasi. Ainut joka kiinnostaa on B vaikka samanlainen tarina kun sulla. Hyviä miehiä tavannut mutta kun ei kiinnosta... Terapian tarpeessa?
Terapioissa käyty... ja lopulta tuntuu, että kaikki eri terapiat ja muut neuvolat jne. sai mut lopulta niin sekaisin että tein radikaaleja päätöksiä. Toki tilanne oli vaikea.
ap
autottomuus syynä, oh god. Liian tarkat vaatimukset. Jos vain autottomuus on vikana niin auton voi aina hommata saastuttamaan.
Jos tunteet voisi vaan painaa pois päältä sittenhän B olisi jo historiaa. Mutta kun se on niin paljon enemmän kuin kukaan ja ehkä just siksi millainen on..
Vierailija kirjoitti:
autottomuus syynä, oh god. Liian tarkat vaatimukset. Jos vain autottomuus on vikana niin auton voi aina hommata saastuttamaan.
Ei se autottomuus, vaan se ettei edes halua AJAA autoa. Muutoin voisi riittää että mulla on auto.
Mä en halua aina ajaa joka paikkaan!
Enkä osaa! Ulkomailla etenkin, olisi kiva että mies ajaa vaikeat kohdat.
Ja pitkillä matkoilla vaihtaa kuskia.
Mä oon niin perinteinen, että olen tottunut siihen että miehellä on aina ollut auto, ja ennenkin pari deittailua loppui lyhyeen kun toisella ei ollut autoa.
Jotenkin miellän tuon asiaksi mikä on "normaalia" aikuiselle miehelle, kuten myös että on työ (tai työttömyys tilapäistä, ei elämäntapa), ja että esim. miehellä on lyhyet hiukset jne.
Ja vastaavasti ajattelen että naiset on jollain tapaa naisellisia, ja osaa edes jotain perusjuttuja kuiten ruoan laitto, siivous, pyykin pesu ja silitys, vaikka tietysti toivottavaa että miehetkin niihin osallistuu. Kyllä mäkin osallistun sitten remonttihommiin jne.
Mutta en haluaisi olla tosiaan ainoa kuski vain siksi ettei toinen viitsi/halua ajaa autoa kun ei ole moneen vuoteen ajanut.
Tää tuli harmi esille vasta hiljattain, ensin käsitin etät kortti on ja osaisi ajaa mutta ei vaan nyt ole ollut autoa ,ja sitten myöhemmin ettei tosiaan edes halua "opetella" uudestaan.
ap
Hohhoijaa..olet helppo pano noille kaikille.kasvata arvoasi ja lopeta toi.kukaan heistä ei sinua halua kun hetkeksi.käyt nyt herrojen kanssa marjassa
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa..olet helppo pano noille kaikille.kasvata arvoasi ja lopeta toi.kukaan heistä ei sinua halua kun hetkeksi.käyt nyt herrojen kanssa marjassa
Noh, tämä ei kyllä ihan pidä paikkaansa...
ap
Ehkä B kaltainen mies on kanssani vain seksin takia koska mitään muuta ei ole. Tavataan vain sen ajan..
Vierailija kirjoitti:
Ehkä B kaltainen mies on kanssani vain seksin takia koska mitään muuta ei ole. Tavataan vain sen ajan..
Hah, no oliskin noin niin homman nimi olisi selvä. Mutta ei, ennemmin vähän toisin... Joo, tiedän että minusta saa hyvää seuraa moneen muuhunkin yhteiseen tekemiseen ja harrastukseen. Tiedän myös, että voi olla vaikea löytää sellaista naista kuin minä, jonka kanssa voisi näitä kaikkia asioita tehdä yhdessä - samoin kuin mun on vaikea löytää sellaista miestä.
Eli melkein se että osaisin "päästää irti", tarkoittaisi että mun pitää luopua jostain harrastuksistani; muuten mulla ei ole aikaa parisuhteelle. Ja osa niistä voisi aiheuttaa mustasukkaisuuttakin, jos kävisin vielä yksin harrastamassa, koska niissä helposti tapaa vastakkaista sukupuolta (tällaista vihjailua olen parilta taholta kuullutkin kun jotain tyyppejä joskus kerran tavannut...) Tokikaan tämä ei tunnu olevan totta, en ole kyllä kumppaniehdokkaisiin näissä kuvioissa törmännyt.
Näppärää olisi, että löytyisi ihminen joka harrastaisi samoja juttuja ja tajuaisi niistä jotain, niin voisi viettää yhdessä aikaa niidenkin parissa ja niistä keskustellen. Ja vielä muutoin kemiat kohtaisi ja elämäntilanteet. Ei vaan tunnu kovin todennäköiseltä...
ap
Tuli jotenkin surullinen olo tuosta. Sulla on siinä monta miestä ja joku outo lista, jonka mukaan heitä arvioit. Itse erosin keväällä pitkästä suhteesta ja olen tapaillut miehiä sen jälkeen (6) ja ihan ilman listoja voinut todeta, että ei kiinnosta tai että emme ole yhteen sopivia. Suhteen alussa pitää olla kemiaa ja kiinnostusta. Ei sitä pidä joutua palstoilta kysymään. Yhden miehen kanssa oli alkuun kiinnostus, mutta kolmansien treffien aikana tajusin, että ei, en voi, en pysty, ei ole vetoa. Hänellä oli erilaiset harrastukset jne mutta ekojen ja toisten treffien jälkeen (kun vielä oli kiinnostus ja veto) en edes miettinyt näitä asioita. Lähinnä ajattelin, että kaikki järjestyy ja menee omalla painollaan.
Tämä nyt vaan kärkeä esimerkki, että sen vaan tietää. Älä aloita suhdetta kenenkään kanssa. Tapailla voit niitä miehiä, joiden osalta kiinnostusta vielä voisi olla (c ja d), mutta voit myös siirtyä eteenpäin. Ajokortilla tai autolla ei ihan oikeasti ole MITÄÄN merkitystä, jos kohtaat miehen, joka saa sukat pyörimään jalassa. Unohda listat. Heti.
Noita hyvännäköisten ongelmia, kun on liikaa valinnanvaraa...
On se elämä helppoa naisena. Suurin ongelma on valita mies kaikista ehdokkaista.
Unohda B. Vaikka jotkut ulkoiset asiat sopisivat hyvin yhteen, niin kuulostaa luonteeltaan ja käytökseltään sinua kohtaan sellaiselta, jota ei kannata parisuhteeseen yrittää saada. A olisi selvästi parempi, mutta etsit nyt B:n ominaisuuksia kaikista ja takerrut lillukanvarsiin kuten johonkin viinin juomattomuuteen. Been there, done that. Kannattaa nyt käyttää aikaa mieluummin B:stä yli pääsemiseen ja omaan itseen, unohtaa parisuhteen etsintä hetkeksi, sillä tämän hetken kriteereilläsi etsit vain B:n korviketta ja laastaria. Kevyempi deittailu on toki ok tässäkin välissä, kunhan kaikki osapuolet tietävät missä mennään. Älä enää roikuta A:ta löysässä hirressä!
Vierailija kirjoitti:
Unohda B. Vaikka jotkut ulkoiset asiat sopisivat hyvin yhteen, niin kuulostaa luonteeltaan ja käytökseltään sinua kohtaan sellaiselta, jota ei kannata parisuhteeseen yrittää saada. A olisi selvästi parempi, mutta etsit nyt B:n ominaisuuksia kaikista ja takerrut lillukanvarsiin kuten johonkin viinin juomattomuuteen. Been there, done that. Kannattaa nyt käyttää aikaa mieluummin B:stä yli pääsemiseen ja omaan itseen, unohtaa parisuhteen etsintä hetkeksi, sillä tämän hetken kriteereilläsi etsit vain B:n korviketta ja laastaria. Kevyempi deittailu on toki ok tässäkin välissä, kunhan kaikki osapuolet tietävät missä mennään. Älä enää roikuta A:ta löysässä hirressä!
Niin, tässähän näitä olisi järjen sanoja, kun vaan tähän pystyisi...
Lähinnä mietin, pitäisikö mun jättää nuo pari harrastustakin sitten tauolle, niiden merkeissä kuitenkin törmään B:hen... Ja se näkeminen sattuu sitten liikaa, samoin olisi liian iso houkutus kuitenkin, ehkä molemmilla, pyytää aina välillä harrastekaveriksi... ja näin se kontakti pysyy koko ajan jotenkin yllä...
ap
Et voi vain "ottaa" kumppania. Siis mitä ihmettä? Nämä miehet siis seisovat mielessäsi jossain kaupan hyllyllä ja mietit kenet ostaisit? Et ole kehenkään rakastunut kun joudut tuollaisia miettimään, joten tietenkään et ota ketään heistä. Mikä näitä nykyajan deittailijoita vaivaa?
N25
Ei mikään ihme että niin moni täällä valittaa sinkkuutta tai huonoa parisuhdetta. Kriteerisi joiden pohjalta yrität miestä valita, ovat aivan perseellään. Horoskooppi? Musiikkimaku? Viiniasiantuntijuus? Voi voi voi... Et ilmeisesti ole ollut koskaan aikaisemmin parisuhteessa etkä siksi tiedä mitä kumppanilta haluat ja tarvitset? En käsitä... N27
Sitä haluaa ja kiinnostuu sellaisesta jonka kanssa ajatukset siitä mitä voisi olla ei kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n listaus sisälsi vain pinnallisia asioista. Missä sellaiset ominaisuudet kuin kunnioitus, ystävällisyys, lempeys, hellyys, arvostus ja lojaalius? Jos lämmin, rakastava syli ja sydän puuttuvat, ei millään noista asioista ole mitään merkitystä.
On myös moraalisesti arveluttavaa pyörittää montaa miestä. Anna miespolojen etsiä rakkautta muualta ja ala tutustumaan itseesi. Sitä paitsi on selvää, ettei kukaan noista sovi sinulle, ethän muuten olisi kyselemässä täällä.
Tämä maailmanaikana suosittelisin kommentin kirjoittajalle vierailua esim. redditiin kertomaan sen keskustelijoille mikä on moraalisesti arveluttavaa.
Useamman miehen deittailu on arkipäivää, et saa sitä väännettyä huonoksi asiaksi millään. Vaihtoehdot täytyy pitää avoimena.
Näen siinä kaksi erilaista asiaa: toimintatapa=uusi normaali ja toimintatavan eettisyys. Totta kai se voi olla moraalisesti arveluttavaa, vaikka ihmiset sitä tekisivätkin, eikö? Itse ainakin pidän sitä huonona juttuna, mutta kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin samaistua kertomaasi. Ainut joka kiinnostaa on B vaikka samanlainen tarina kun sulla. Hyviä miehiä tavannut mutta kun ei kiinnosta... Terapian tarpeessa?
Terapioissa käyty... ja lopulta tuntuu, että kaikki eri terapiat ja muut neuvolat jne. sai mut lopulta niin sekaisin että tein radikaaleja päätöksiä. Toki tilanne oli vaikea.
ap
Kuullostaa siltä, että käynti psykiatrilla voisi olla paikallaan. Onko sinulla epävakautta tai masennusta vai miten sekaisin?
Samaa mieltä.