Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kantoliina 2vk vauva

Vierailija
02.07.2013 |

2viikkoinen vauva. Mulla trikoinen kantoliina..  Millaisesta sidonnasta aloittaisi, kaikki tuntuvat niin vaikeilta!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt vain kantoristiä. Pientä vauvaa ei panna siihen sammakkoasentoon - siis jalat levälleen - vaan polvet koukkuun. Vauva pullottaa enemmän ulospäin, mutta ei se pienen vauvan kanssa niin haittaa. Kehtosidontaa en käyttänyt koskaan.

Vierailija
2/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 jatkaa, saatko jonkun joka osaa neuvomaan kädestä pitäen? Älä lannistu, kokeile kun vauva on tyytyväinen ja pyydä joku avuksi ja tueksi, äkkiä opit sit tuon ja muuttuu helpoksi.

Vierailija
4/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ihan pientä kantanut rengasliinassa, mutta pitkällä liinalla sehän liene joku perusristisidonta mihin lapsi laitetaan kuten rengasliinaan. Kannattaa toki katsoa, että lapsi on liinassa mahd. hyvin ja henki kulkee jne, mutta tuon ikäiset on meillä aina olleet ihme myttyrässä siinä liinassa ja itsestä on tuntunut, että onkohan tossa hyvä olla. Olen kuitenkin päätellyt, että on hyvä, kun huutava lapsi rauhoittuu siihen nukkumaan.

Vierailija
5/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanko ne jalat koukkuun kantajan rintaa vasten vai sivuttain kylkeä kohti?

-Ihmettelee sivullinen. Huh, pari viikkoa vielä niin pääsen itsekin harjoittelemaan!

Niin ja ap, onko paikkakunnallasi kantoliinayhdistyksen tukihenkilöä? Itse aion soittaa sellaiselle heti jos ei kantaminen luonnistu.

Vierailija
6/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kantoliina on ihan helppo, ei vain saa luovuttaa :) Ja tottakai vauva viihtyy mytyssä vain miten te luulette sen olevan siellä kohdussa?

Vierailija
7/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoristi oli mielestäni myös helpoin aloittaa. Jalat tosiaan koukussa kantajaa vasten kunnes vauva alkoi itse pitää selälläön ollessa jalkoja sammakkoasennossa. Kantoristissä vauvan takapuoli jää sille kohtaa missä liina ristitsee eli pienellä kannattaa tehdä se aika ylös, että vauvan saa rintakehän päälle. Olennainen asia on sitoa liina tiukalle, muuten vauva valahtaa äidin mahan päälle, trikoinen liina joustaa kyllä hyvin. 

Vierailija
8/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoristi oli mielestäni myös helpoin aloittaa. Jalat tosiaan koukussa kantajaa vasten kunnes vauva alkoi itse pitää selälläön ollessa jalkoja sammakkoasennossa. Kantoristissä vauvan takapuoli jää sille kohtaa missä liina ristitsee eli pienellä kannattaa tehdä se aika ylös, että vauvan saa rintakehän päälle. Olennainen asia on sitoa liina tiukalle, muuten vauva valahtaa äidin mahan päälle, trikoinen liina joustaa kyllä hyvin. 

Vierailija
9/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa yhteyttä tukihenkilöön niin se voi näyttää sitomisen ja antaa vinkkejä. Kantoliinayhdistyksen sivuilta löytyy tukihenkilöt. Ja Kantovälinekirppis Facebookissa on hyvä, siellä kannatta kysellä neuvoja myös, neuvotaan mielellään. Trikooliinalla lapsen päälle tulee sitoa kolme kerrosta kangasta (trikoon venyvyyden takia), eli esim kietaisuristi2-niminen sidonta tai muu kolmikerroksinen sidonta on hyvä. Kudotulla liinalla on enemmän sidontavaihtoehtoja.

Vierailija
10/10 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy hyviä vinkkejä vastasyntyneen kantamiseen ja tuohon jalka-asiaan:

http://www.kantoliinayhdistys.fi/tietoa-kantamisesta/muita-usein-kysyttyjae-kysymyksiae/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän