Kuinka kauan maitoa vielä tulee imetyksen loputtua?
Eli ongelma on se, että minulla tulee edelleen maitoa, vaikka imetys on loppunut yli puoli vuotta sitten. Mistä tämä voisi johtua?
Kommentit (4)
Jos sitä maitoa pumppaat niin sitä voi tulla vaikka lopun ikääsi, ilmaista maitoa. Ja varmasti ravinteikkaampaa kuin kaupasta kannettu. Loppuu aikanaan jos lopetat pumppaamisen.
Moni nainen myy maitoa sairaaloille lapsia varten joiden omat äidit eivät syystä tai toisesta pysty tuottamaan lainkaan tai tarpeeksi oman lapsen tarpeisiin. Jotkut naiset tuottaa maitoa vaikka ei ole lasta saanut 20 vuoteen, kunhan sitä pumppaamista ei vain lopeta missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä maitoa pumppaat niin sitä voi tulla vaikka lopun ikääsi, ilmaista maitoa. Ja varmasti ravinteikkaampaa kuin kaupasta kannettu. Loppuu aikanaan jos lopetat pumppaamisen.
Moni nainen myy maitoa sairaaloille lapsia varten joiden omat äidit eivät syystä tai toisesta pysty tuottamaan lainkaan tai tarpeeksi oman lapsen tarpeisiin. Jotkut naiset tuottaa maitoa vaikka ei ole lasta saanut 20 vuoteen, kunhan sitä pumppaamista ei vain lopeta missään vaiheessa.
Tuo on kyllä tosi, tosi harvinaista. En ole ikinä kuullut, että jollakulla tulisi maitoa noin kauan. Maidon luovuttajat ovat vauvojen äitejä.
Mulla tulee vielä kuus vuotta imetyksen lopettamisen jälkeen välillä puristaessa, mä en varsinaisesti pumppaa itse, mutta intiimin kanssakäymisen yhteydessä tapahtuva puristelu ja hyväily ilmeisesti riittää ylläpitämään tätä toimintoa.
Tarkoitatko siis, että tulee, kun puristat, vai tulee valumalla? Jos jälkimmäinen, ota yhteys neuvolaan. Jos ensimmäinen, älä puristele.