Ei löydetä taloa! Tämä on uskomatonta....
Tämä on uskomatonta, mutta ei löydetä hyvää omakotitaloa. Ei asuta pääkaupunkiseudulla (isossa kaupungissa kuitenkin) ja rahaa on n. 600k eur käytettävissä. Luulin, että sillä rahalla saisi edes lähelle sitä mitä haluaa, kun ei nyt kuitenkaan mitään ihan överi toiveita. Ilmeisesti kuitenkaan ei, sillä etsitty nyt NELJÄ VUOTTA.
Toinen toistaan typerämpiä ratkaisuja. Tyyliin olohuone pienempi kuin meidän kerrostaloasunnossa, hukkaneliöitä, lattiasta kattoon kauheita materiaaleja, iso talo, mutta keittiö ilman kunnon työtasoja, täysin laaduttomia kodinkoneita and you name it.
Ei millään haluaisi asua vuokralla vuotta ja rakentaa omaa, kun iso osa rahoista tulisi nykyisestä asunnosta, mutta eihän tässä ole pian muuta vaihtoehtoa.
En vain ymmärrä mikä ihmisiä vaivaa äääh!!!
Kommentit (229)
Parinkymmentö tonnia remppaan ei ole juuri mitään. Pelkkä keittiö nappaa sen helpolla kylpparistä, saunasta jne. puhumattakaan.
OT, mistä rahasummiin tulee tuo k ?
Vierailija kirjoitti:
1000 kilo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee hienosti budjettiin ja jää vielä rempparahaakin.
https://www.etuovi.com/kohde/7940388?haku=M1523358427
Tyylitietoisen pitää säästää sitten pikkuisen enemmän.
https://www.etuovi.com/kohde/1246058?haku=M1523358427Ekassa kämpässä varmaan se 20 k menis valkoiseen maaliin?
Eka on myös yli 20 km päässä Tampereen keskustasta, joka oli ap:n ehdoton yläraja.
Jostain pitää tinkiä kun rahat ei riitä. Yksi helpoiten tingittävä asia on sijainti.
Kommentoin vain sen siksi, kun moni tässä ketjussa väittää, että minkä tahansa talon saa pk-seudun ulkopuolelta ap:n budjetilla tai reippaasti alle.
Kun ei saa. Ap:n kriteerit ovat sitä tasoa, että niillä ei budjetti Tampereella riitä, eli kyllä joutuu tinkimään toiveistaan, ei voi ottaa ihan mitä vaan unelmien taloa.
Jos on varaa ostaa 600 000 euron talo, mutta remppaan halutaan sijoittaa vain n. 20 000, niin kyllä omassa ajattelussa on jotain vikaa.
Olin naimisissa aspergerin kanssa ja kaikkea sohvasta lähtien etsittiin minimissään se 5 vuotta. Kriteerit oli aina mahdottomat täyttää ja mies eli mieluummin pahvilaatikoiden kanssa kuin kelpuutti mielestään epätäydellisen säilytysratkaisun. Onneksi se painajainen on ollut jo vuosia ohi. AP:stä tuli muistuma millaista helvettiä elämä exän kanssa oli.
Tuli mieleen yksi näkökulma. Itse mitä asuntokauppoja ja niiden hintoja seurailen, niin mitä kalliimpi talo, sen harvemmin muuttuu asukkaat.
Omassa kaupungissa hienot talot, joiden hintaluokka 600 000-1 000 000e ovat useimmiten stereotyyppisesti lääkäreiden, proviisorien, yrityskauppoja tehneiden itse rakennuttamia taloja. Niissä hienoissa taloissa vaihtuvuus on todella pientä, työsuhteet ovat kestäviä; taloudellinen tilanne vakaa ja harvempi eroaa myöskään puolisostaan.
Epäilen syyksi siis, että isommalla rahalla rakennetut ovat itselle rakennettuja ja niissä asutaan kauan, ei ole enää ns. askelta eteenpäin. Vaihtuvuus suurinta tavallisissa omakotitaloissa, joita toki myös on määrällisesti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee hienosti budjettiin ja jää vielä rempparahaakin.
https://www.etuovi.com/kohde/7940388?haku=M1523358427
Tyylitietoisen pitää säästää sitten pikkuisen enemmän.
https://www.etuovi.com/kohde/1246058?haku=M1523358427Ekassa kämpässä varmaan se 20 k menis valkoiseen maaliin?
Eka on myös yli 20 km päässä Tampereen keskustasta, joka oli ap:n ehdoton yläraja.
Jostain pitää tinkiä kun rahat ei riitä. Yksi helpoiten tingittävä asia on sijainti.
Kommentoin vain sen siksi, kun moni tässä ketjussa väittää, että minkä tahansa talon saa pk-seudun ulkopuolelta ap:n budjetilla tai reippaasti alle.
Kun ei saa. Ap:n kriteerit ovat sitä tasoa, että niillä ei budjetti Tampereella riitä, eli kyllä joutuu tinkimään toiveistaan, ei voi ottaa ihan mitä vaan unelmien taloa.
Missä sanottiin että minkä tahansa talon saa 600klla? Pointti oli siinä että tuossa hintaluokassa on paljon tarjontaa missä tahansa. Toki on utopistista kuvitella että se täydellinen kämppä löytyy tuollakaan hinnalla järvenrantatontilla Tampereen keskustasta. Jos ei ole enempää rahaa satsata, täytyy niistä vaatimuksista vähän joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin naimisissa aspergerin kanssa ja kaikkea sohvasta lähtien etsittiin minimissään se 5 vuotta. Kriteerit oli aina mahdottomat täyttää ja mies eli mieluummin pahvilaatikoiden kanssa kuin kelpuutti mielestään epätäydellisen säilytysratkaisun. Onneksi se painajainen on ollut jo vuosia ohi. AP:stä tuli muistuma millaista helvettiä elämä exän kanssa oli.
Mun mieheni ei tietääkseni ole asperger mutta kuulostaa tutulta. Jos minä en olisi suurpiirteisempi ja jämäkkä, ei oltaisi varmaan koskaan saatu ostettua asuntoa tai aika montaa muutakin asiaa. On vaatinut hieman jyräämistä välillä vetää läpi päätös esim. asunnon ja lasten hankinnasta, joista kaikista tosin mies on jälkikäteen ollut tyytyväinen, ja lapsista ollut sitä mieltä, että olisi pitänyt jopa aiemmin hankkia. Mutta ei ole itse osannut tehdä päätöstä, kun on etsinyt täydellistä ratkaisua ja hetkeä, ja sellaistahan ei koskaan ole.
Köyhät alapeukuttaa. Mahtaa vi tuttaa kun itse ei saa säästöön kymppiä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät alapeukuttaa. Mahtaa vi tuttaa kun itse ei saa säästöön kymppiä enempää.
Aphän tässä on joko köyhä tai tyhmä. Rahat eivät yksinkertaisesti riitä siihen, mitä hän hakee. Eikä äly riitä rakentamaan uutta tai remppaamaan vanhaa. Umpikujahan tässä on.
Vierailija kirjoitti:
k = kilo = 1000
k€ = kiloeuro = 1000 euroa
vrt. kg = kilogramma = 1000 grammaa
Tää on hulvaton tämä aloittaja! Talon tai tontin koolla ei väliä, käy piha tai ei, kerroksia yksi tai enemmän, autoille talli? noo ihan sama, keskusta tai skutsi, remonttiakin voi tehdä tai ei sittenkään!! Mitään muuta ei ole mietitty kun desinguunin omistamista jolla lämmitetään Pirkka ranskalaisia. Ap ei kertonut olevansa intohimoinen ruoanlaittaja tai mikään muu keittiöstä ei kiinnosta. Avo vai erillis, ihan sama 😄 mitä siis ollaan etsitty neljä vuotta? Tai ehkä sinnepäin tai niinku sillei katottu tiätsä niiku netis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/tampere/15754151
Aika yllättävää, että talossa on yli 250 neliötä ja siitä saadaan noin ahtaan näköinen. Eniten ehkä häiritsee tummat lattiat.
Minä taas tykkäsin tästä. Ihanan valoisa ja avara ja useat huoneet toimii etenkin lapsiperheessä. Ei kaikki halua asua missään seinättömissä saleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni ei tietääkseni ole asperger mutta kuulostaa tutulta. Jos minä en olisi suurpiirteisempi ja jämäkkä, ei oltaisi varmaan koskaan saatu ostettua asuntoa tai aika montaa muutakin asiaa. On vaatinut hieman jyräämistä välillä vetää läpi päätös esim. asunnon ja lasten hankinnasta, joista kaikista tosin mies on jälkikäteen ollut tyytyväinen, ja lapsista ollut sitä mieltä, että olisi pitänyt jopa aiemmin hankkia. Mutta ei ole itse osannut tehdä päätöstä, kun on etsinyt täydellistä ratkaisua ja hetkeä, ja sellaistahan ei koskaan ole.
I feel you sister. Itse en enää jaksanut, koska ex myös kitisi vuosia minun tekemistäni ratkaisuista, mihin hänestä ei itsestään ollut.
Ap tarvitsee enemmän psykologista ohjausta kuin asuntovinkkejä.
Tai hän halusi vain valittaa ja uhriutua? Mitä siitä saa?
Monta tosi hyvää asuntovinkkiä tuli ketjussa. Naurettavaa vinkua jostain väreistä, lattialaatoista, jääpalakoneista ja pesukoneista. Ostakaa hyvä talo ja laittakaa sinne itse haluamanne tilpehöörit. Niin muutkin tekevät.
Minä olen se remontteja tekavä emäntä. Kannattaa välttää ihan muotikeittiötä, kymmenen vuoden kuluttua se aivan naurettava. Laittakaa vaan vaaleata, eikä lastenhuoneeseen isoja virtaheopotapetteja kohokuviolla. Ei upotettuja kahvikoneita , tavallinen moccamaster tarvitaan kutsuille kutenkin. Landelle metsään ei kannata rakentaa yhtään kalliimpaakuin 300 000 e. Ehkä vaan Espoon Westendissä. Kallis talo jumittaa myöhemmin. Et kai vaan ole sittenkin provo, tuli mulle mieleen keittiökoneista. Taloa ei saa eteenpäin jos on n, 20km keskustasta. Milläs maksat 650 000 jos sulle 50 000 on paljon ???
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä totta, että tuon hintaluokan talot on järjestäen toinen toistaan kamalampia. Raha ei todellakaan tuo tyylitajua. Suomen kalleimmat talot on todella mauttomia, pohjaratkaisut järjettömiä, materiaalit susirumia (mutta varmaan kalliita (?)).
Itse selailen etuovea ja katsonut ihan uteliaisuuttani eri hintaryhmissä olevia taloja, että minkä ostaisi (jos sijainnilla, hinnalla jne) ei olisi väliä. Laitan siis talon koon/huonemäärän/tontin koon ja sitten rajaan hintaa.
Ylivoimaisesti järkevimmät talot, parhaat pohjaratkaisut jne. on alle 200k taloissa. Mitä kalliimmaksi talot menee, sitä huonompia ne on.
Totta. Ainoastaan "arkkitehtuuriset" kalliit talot on hyväpohjaiset ja tyylikkäät. Vaikka mitään ei olisi edes uusittu. Muut on niitä "nyt laitetaanki rahaa palamaan tähän sokkeloiseen kivihirviöön!"-taloja.
Sokkeloinen kivihirviö? Kuulostaa joltain linnalta. Ei ap:lla ole sellaiseen varaa.
Onpa pieni tontti ja ikävän ahtaasti rakennettu alue. Miksei sitten suosiolla tehdä paritaloja tai erillistaloja?