Raskaus ja painonnousu
Viikko 11 menossa ja 5 kg tullut painoa. Lähtöpaino 66 kg ja nyt himpun alle 71 kg. Pituutta 168 cm.
Miten muilla?
Kommentit (10)
Mulla vko 22, lähtöpaino 66 kg, nyt 71 kg eli 5 kg tullut painoa.
En ole syönyt mitenkään enemmän kuin aiemmin ja liikuntaa harrastan joka päivä. Tuntuu, että paino vain nousee :( Osa kyllä turvotusta; turpoan tosi helposti muutenkin. Vettä juon paljon ja vessassa ravaan koko ajan. Jonkun verran ummetus vaivannut.
ap
Mulla alkoi paino nousta vasta joskus 20. viikon jälkeen, koska pahoinvointi vei ruokahaluni kokonaan. Pakotin itseni syömään sen verran että nälkä ei enää kouristanut vatsaa, mikä oli selvästi vähemmän kuin normaalisti syön. Ei päässyt siis kilojakaan kertymään ennen kuin ruokahaluni palasi. Kaikkiaan paino nousi 9kg, joista 7kg jäi synnärille. Nyt siis tuhisee kaksiviikkoinen käärö sylissä :)
Pituuteni 168cm, lähtöpaino 68kg. Koko raskauden aikana paino nousi 7,5kg. Jälkikäteen ajateltuna voin sanoa, että raskausajan diabetes (lievästi koholla ollut paastoarvo) olikin mun pelastus. Jätin herkut pois ja olin elämäni kunnossa koko raskauden ajan. Takaisin lähtöpainossani olin 3vkoa synnytyksestä.
Minulla on takana viisi raskautta. painoa on tullut 15-25 kg raskauksien aikana, vähiten niissä missä lapsi on syntynyt 3-4vk ennen laskettua aikaa. Paino on tosiaan lähtenyt nousuun jo oikeastaan ennen positiivista testiä- minullanousee aina paino 1-2 kg ennen menkkoja.. raskauden alussa on myös esim rinnat lähtenet heti kasvuun ja kyllä se painossa näkyy. Hassua kyllä- noiden raskauksen, joissa paino on noussut sen yli 20 kg, on myös imetys onnistunut heti ja paino pudonnut lähtöpainoon ja alle puolessa vuodessa synnytyksen jälkeen. Tuossa missä paino nousi vain sen 15 kg, ei paino tippunut oikeastaan juuri lainkaan synnytyksen jälkeen, imetys takkusi ja kilot on olleet tosi tiukassa.
Jotain suhteellisuutta siihen painovouhotukseen ;)
Turvotusta viikolla 11? Voi raukkaa! Uskaltaisitko ottaa jotain mietoa diureettia käyttöön? Vihreä tee, ananas, mansikat? Kuulostaa tosi hurjalta! Ja mäkin suosittelen tuota radi-ruokavaliota. Mulla alkoi paino nousemaan vasta rv30 ja turvotukset alkoi rv38.
Mulla nousi paino jonnekin viikolle 15 mennessä melkein 10 kiloa, mutta ei se sen enempää noussutkaan sitten enää koko raskauden aikana. Iso vauva tuli ja kaikki raskauskilot lähti jo osastolla.
Minua turvottaa jo nyt viikolla 5. Ummetuskin vaivaa, vaikka normaalisti aineenvaihduntani on hyvin tehokasta. Onneksi lähtömitat ovat 171/57.
Syön tuoretta ananasta ja mansikoita. Normaali ruokavalioni sisältää paljon proteiinia ja kuituja. Pullaa, keksejä ja sipsejä en edes syö. Jäätelöäkään en syö edes kertaa viikossa vaikka lämmintä onkin.
ap
Normipainoinen, syön ihan tavallisesti, mutta rv24 menossa ja painoa tullut vasta 2kg. Mitä sä oikein syöt? :-O