Varokaa katalaa ystävää!
Ai että tekisi mieli varoittaa paria naista heidän ystävästään, joka levittää eteenpäin heidän perheasioita, pettämisiä, ongelmia lastenkasvatuksessa, rahapulmia yms. Erityisen katkera olen sen vuoksi, että kuulin muualta, että tämä nainen on kertonut myös minun asioistani. Minulla olisi yhtä ja toista kerrottavaa hänestä, mutta enpä viitsi alentua hänen tasolleen. Aion jatkossa pysyä erossa tästä kaksinaamaisesta ja kateellisesta ihmisestä.
Kommentit (9)
Kovasti myös petyin ystävääni, oikeasti luulin että on luotettava, pitkäaikaisin, lapsuudenystävä. Mainostaa aina olevansa niin luotettava ja ettei varmsti kerro toisten asioita muille. Ei myöskään minulle kerro muiden asioita ja siitä olen päätellyt että häneen voi luottaa. Mutta. Kerroin todella TODELLA mehevän asian itsestäni hänelle, jonka tiesi siis ainoastaan tässä maailmassa minä ja hän. Ja sain lukea asiasta netissä... Oli kertonut jollekin joka mainosti netissä kuulleensa "luotettavasta lähteestä...." En sano hänelle koskaan että tiedän, mutta luottamus on ikuisesti mennyttä.
Eräs ystäväni erosi miehestään, olivat yhdessä 7 vuotta. Kostoksi mies päätti kertoa minulle kaiken, mitä "ystäväni" oli miehelle minusta puhunut.
Mies osasi fb:n inbox viestissään kertoa kuvailevaan tyyliin millä sanamuodoin tämä ystäväni oli arvostellut ulkonäköäni, lapsiani, miestäni, kotiani ja ylipäätään miten oli kertonu KAIKEN luottamukselliset ja vähemmän luottamukselliset asiani.
Tapasin ystäväni ja näytin hänelle viestin. Itki kovasti ja oli pahoillaan, mutta enemmän varmasti siksi, että jäi kiinni. Ei siksi, että oli totaalisesti pettänyt luottamukseni.
Harvassa on ne naiset, jotka osaavat pitää "salaisuuden". Todella harvassa.Yleensä se kerrotaan ainakin jollekin kaverille, esim. sellaiselle joka ei tunne tätä toista ystävää. Todellakaan kannata luottaa kenenkään. JÄTÄ KERTOMATTA NE MEHEVIMMAT =)
onko muuten sellainen juoruamista, jos kertoo kaverin asioista nimettä sellaisille ihmisille, joka ei ko. kaveria tunne, ei ole yhteisiä kavereita ja on epätodennäköistä, että kukaan koskaan arvaa, kenestä on kysymys. Eli tyyliin: yhdelle tutulle kävi kerran niin, että..... jne.
Tuollaiseen juoruiluun minä ainakin syyllistyn, en ole pitänyt sitä varsinaisesti juoruiluna, lähinnä tarinan kertomisena. Eihän kukaan koskaa tiedä, kenelle niin on käynyt, jollekin vaan, tuntemattomalle.
Ihmettelen naisia, joilla on niin mahdottoman kiva tarve mollata ystäviään. Minä en ystäviäni hauku, ei ole mitään tarvetta. Olen onnellinen ystävieni puolesta, jos he onnistuvat jossain asiassa. Olen surullinen, jos heillä on huonosti asiat.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 16:00"]
Varon joo, en ole koskaan ollut niin hölmö, että luottaisin naiseen ettei hän juoruaisi. Naiset elävät juoruilla, se on niiden ruokaa.
[/quote]
Olen yhdessä harrastusporukassa, jossa suurin osa on miehiä. Miehet sitä vasta juoruavatkin! Olen välillä niii...in väsynyt heidän puheisiinsa, koska itseäni eivät naapureiden ja kylän ihmisten asiat kiinnosta pätkän vertaa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 16:00"]
Varon joo, en ole koskaan ollut niin hölmö, että luottaisin naiseen ettei hän juoruaisi. Naiset elävät juoruilla, se on niiden ruokaa.
[/quote]
Olen yhdessä harrastusporukassa, jossa suurin osa on miehiä. Miehet sitä vasta juoruavatkin! Olen välillä niii...in väsynyt heidän puheisiinsa, koska itseäni eivät naapureiden ja kylän ihmisten asiat kiinnosta pätkän vertaa.
[/quote]
Jep. Meilläkin mies levittää tuttujen asioita. Siksi en voisi kuvitellakaan juttelevani hänen kanssaan jostakin ystävieni asioista.
Sama juttu yhdessä entisessä työpaikassani. Siellä miehet harrastivat eritysisesti muiden mustamaalaamista. Lapsuudessanikin miehet kokoontuivat "kylille" juoruilemaan. Sitä vain ei saanut kutsua juoruiluksi.
Varokaa myös miehiä, ne juoruaa vaimolleen asiat. Vaimo sitten levittää.
Varon joo, en ole koskaan ollut niin hölmö, että luottaisin naiseen ettei hän juoruaisi. Naiset elävät juoruilla, se on niiden ruokaa. Mistä tiedät vaikka ne kaksi naista joille haluasit kertoa eivät kerro myös juttuja eteenpäin?Olet nyt vaan saanut sen yhden kiinni. Luuletko että se on ainoa =D