Minkä painoinen läppäri on kevyt?
Lukiolaisen läppäristä kyse eli läppäriä kannetaan mukana päivittäin. Minkä painoinen läppäri on riittävän ja sopivan kevyt?
Kommentit (14)
Kotona oleva läppäri painaa 2,3 kg, ja sellainen on varmaan turhan painava. Nettikaupassa oli 1,8 kg painava. Jokohan se on riittävän kevyt vai onko syytä etsiä vielä kevyempi?
Ap
Mun tytön läppäri on tuon 1,8 kg ja hyvin on jaksanut sitä roudata.
Minun MacBookini painaa 905 grammaa, kun juuri punnitsin. Tätä jaksaa ihan hyvin kantaa mukana repussa.
kannettava ollut minulla mukana päivittäin n 8 vuoden ajan ja sillä kokemuksella sanon, että painon sijaan kannattaa kiinnittää huomiota läppärin laatuun ja siihen miten sitä kuljetetaan mukana. Esimerkiksi painolla ei ole juuri vaikutusta, jos kannettavaa kuljetetaan repussa. (markkinoilla on paljon reppuja, joissa on erillinen lokero kannettavalle). Lisäksi kannattaa kiinnittä huomiota siihen, että kannettava on altis säälle - ja vesi ja kosteus pääsee myös sisälle reppuun tai muuhun laukkuun helposti. Elii joko laadukas vedenpitävä kannettava,tai sitten kuljetuskotelo.
https://taitonetti.fi/kaytetyt-kannettavat-tietokoneet/opiskelijakannet…
Esim. tuollainen. Parempi ja kestävämpi kuin halpis Giganttipaskeet.
Alle 1,5 kg on kevyt nykypäivänä.
14" kokoluokassa löytyy vaikka kuinka paljon hyviä malleja.
LG Gram 17" taitaa sekin olla vain jotain 1,5kg mutta ei myydä Suomessa.
Kiitos, kaikki vinkit ovat tarpeen, kun vanhin lapsi on aloittamassa lukion. Eikä omasta lukiokokemuksesta ole paljon apua, kun systeemit ovat muuttuneet.
Ap
Lenovo on ollut hyvä lukiossa. Ei ole tarvinnut hankkia monia lisäosia, jotta ohjelmat on saatu toimimaan. Akunkesto hyvä ja sopivan kevyt kuljettaa. Muista tarkistaa yhteensopivuus ylppärikirjoituksissa.
Lukiolaisellani on MacBook Air. Tykkää siitä paljon ja hyvin toimii. Kevyt.
Oanosta näihin lukiolaisen läppärissä
-muistin määrä väh. 8GB
-akunkesto
-paino
Ja tietysti abitti-yhteensopivuus.
Lukiolaisella on kotona viihdekäytössä MacBook Air, mutta koulussa Lenovo. Näin kaikki sujuu helpoimmin eri opettajilta neuvoa kysyttäessä.
ei sitä huomaa onko se 2 vai 3 kiloa jos selässä kantaa.
ei ehkä niin eroa, mutta ota huomioon kirjoja tulee lisäksi! Ei jaksa raahata mitään kovin raskasta!
13" joku vähän parempi malli!