No, menikö jonkun mamman nuori mansikkamaalle töihin?
Muutama päivä siten täällä paasattiin, kuinka työttömien nuorten pitäisi mennä mansikoita poimimaan. Menikö jonkun nuori?
Kommentit (7)
Heps. Meillä poimii mansikoita ja herneitä. Tienannut yllättävän hyvin, kaupunkina Paimio. Tervetuloa, täällä on ainakin poimittavaa.
Paljonko se asuminen tiloilla maksaa?
Minä suosittelisin nuorelleni, mutta hieman epäilyttää, jääkö siitä mitään käteen, jos asuminen tilalla maksaa.
Mun lapsen kaveri soitti viime viikolla yhteen mansikkapaikkaan ja on nyt sitten viime viikolla jo parina päivänä ollut poimimassa mansikoita, omani ei valitettavasti ole menossa...
Tänään oli juuri juttua, että noi ottaa ennemmin ulkomaalaisia kuin suomalaisia. Suomalaiset kun ovat normaalisti suht nuoria ja melko epäluotettavia. Eli lopettavat aika nopeasti. Ulkomailta tulevat on sitten hieman varttuneempia ja parempia poimijoinakin.
Ja minun tuttuani, 17 vuotiasta fiksua, asiallista ja ahkeraa nuorta ei huolittu, kun "otetaan mieluummin täysi-ikäisiä". Ihmettelin itsekin, että jo on viljelijällä ilmeisesti valinnan varaa...!
Mikä sen luottamuksen vie? Se etteivät jaksa poimia? Olin itse aikoinaan mansikkamaalla töissä ja saimme syödä mansikoita niin paljon kuin napa veti ja rahat saatiin siitä mitä poimittiin, jos ei poimittu, ei tullut rahaakaan. Joten kyllä poimittiin ja ahkerasti. Ja hauskaa oli, muiden nuorten kanssa.
Meidän poikaa ei otettu, kun armeija alkaa pian, eli olisi ehtinyt olla vain vähän aikaa. Voi olla että siksikin, ettei parikymppiseen poikaan luoteta..vaikka hyvin on mm. hautausmaahommissa pärjännyt.