"Korona on monille se elämän ensimmäinen kova tauti." Pelkäätkö koronaa?
Kovan influenssan sairastaneita on harvassa. Niinpä useimmille korona tulee olemaan ensimmäinen kova tauti.
Toinen aalto on tulossa. Pelkäätkö?
Rehellisesti minä pelkään. Pelko alkoi, kun tuttavaperhe sairastui koronaan ja olivat tosi pitkään kipeinä ja mies joutui lopulta sairaalaan. Tartuntojen takia tuttavien työpaikat ja ystäviä joutui karanteeniin ja moni sairastui.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
En pelkää. Entisaikaan oli vaikka mitä rokkoa ja sikotautia (äitini sairastanut ainakin sikotaudin ja muistaakseni myös jonkin tuhkarokon tms) eikä maailma silti pysähtynyt. Olen nuori ja perusterve ja vaikka on toki mahdollista että sairastaisin koronan rankan muodon, voin toki sairastua mihin vain milloin vain alkaen borrelioosista angiinaan ja influenssaan. Ei elämää voi elää pelossa.
Olen sairastanut sikotaudin ja influenssan, kyllä jälkimmäinen paljon pahempi oli. Sikotaudissa ongelmana on lähinnä mahdollinen kivestulehdus joka voi aiheuttaa lapsettomuutta.
En osaa pelätä. Vaikka kyse on tarttuvasta taudista, lasken silti samaan kategoriaan kuin muut sairaudet. Osa sairastuu ja osa ei. Tilanteen mukaan eletään ja toki välttelen tartuntaa niinkuin vain pystyn.
onneksi (jos näin voi sanoa) on kahdesta influenssasta kokemusta niin tiedän rajani ja miten toimia raskaassa taudissa. ei ole kuulkaas herkkua!!!!
ensimmäisellä viikolla loppuu vitsailu "flunssasta". toisella viikolla loppuu voimat ja pelkää kuolevansa. kolmannella viikolla pelkää että ei kuolekaan vaan kärsimys jatkuu...
Riskiryhmäläisenä pelkään ennenkaikkea sairauden rajuutta, joka yllätti esim brittanian Jhonssonin. Hän oli kahden vaiheilla elääkö vai ei. Parani onneksi nopeasti. Joten kukaan ei voi vain kohauttaa olkapäitään.
En sairastin 39v influenssan josta en nyt muista oliko se a va b mutta joka tapauksessa työterveys testasi sen. Kolme päivää korkeaa kuumetta ja pari päivää sen jälkeen kuume koitti nousta pari kertaa mutta siinä se. Lihakset oli välillä kipeät ja mikään mistä normaalisti pidän ei oikein maistunut. Luulen mulla olleen muutama vuosi ennen tota lievemmän influenssa tartunnan kun yhden päivän oli kova kuume muttei muuta. Aamulla heräsin hiestä märkänä mutta kunnossa.
Olen sairastanut influenssan ja astmaatikkona jouduin sairaalaankin. Pelkäsin vielä maaliskuussa koronaa, mutta nyt pelko on jotenkin lieventynyt. Tilanteeseen on tottunut. Työskentelen alalla, jossa kohtaan ihmisiä, enkä voi tehdä etätöitä. Olen elänyt hyvän elämän ja jos elämäni tähän päätyyy, sitten se on niin. Olen nelikymppinen nainen.
Tyypillinen influenssa on kylläkin kovempi kuin tyypillinen korona.
Yleensä korona on flunssamainen, influenssa taas kaukana flunssasta.
Sama mulla. Ei ollut herkkua lainkaan. Meillä oli vielä koko lapsuudenperhe samaan aikaan kipeänä, tai siis lähemmäs raatona. Tämä kokemus mielessäni kävin jo helmikuussa ostamassa minulle ja miehelleni yli viikon kotivaran erilaisia pussikeittoja, nuudelikuppeja, marjakeittoja yms. helposti tehtävää ja syötävää.
En kuitenkaan sanoisi että pelkään sairastuvani, kun ei se pelko auta kun sekä minä että mies olemme ammateissa missä kohtaamme ihmisiä ja etänä on mahdotonta olla. En vain halua sairastua ja toivon että selvitään tartunnatta.